• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Majblomma12

Hej vargen!
    Jag hittade en vinterjacka, en farfarströja, en söt blus och en snyggtröja. Nöjd. Sen åkte vi på möbelrea och hittade skitsnýgga fönsterlampor för 99.- st!

• Hstintan

Här har det shoppats ser jag

Vi var också i massor av affärer idag. Skulle köpa en cykel med måååånga växlar men hittade ingen som dög och hade rätt prislapp.

Men M hittade en stor j*vla tv som han ville ha (efter att ha sprungit i fem butiker innan). Eftersom hans ekonomi inte är den bästa så blev det en vanlig tv (ingen platt) och de är ju som en kubikmeter i storlek. Jisses. Men men så länge jag slipper vara med och betala så håller jag tyst (nästan )

Kollade på träningskläder också. Men orkade inte prova. Ska börja ett nytt liv nästa vecka. Får se hur det går

Förutom att shoppingbacillen är tillfredsställd.. hur mår ni annars?

• Majblomma12

Hej Stintan!
    Jag mår bra. Sitter här och väntar på att Djurgårdsmatchen ska sluta så att karln lagar mat åt mig.

Kom nu på att det jag behövde mest, en mammabaddräkt och en ny bh, det glömde jag att shoppa/leta efter.

• Hstintan

och jag stod och tummade på en sport-bh men det var så tråkig färg i rätt storlek så jag får nog träningsvärk på fel ställen första träningsveckan

Gillar du att simma/bada?

jag väntar också på mat, den kommer nog inom en timme för nu verkar travet vara slut och en skiva har sätts på höööög volym Matlagningsdags för M!

• Hstintan

Förresten såg att ni (?) spanar in något större boende (med tvättmaskin).

vi gör tvärtom. Eller jag iaf. Spanar in något mindre närmre stan. En lägenhet mot vårt gigantiska radhus. Varav vi utnyttjar cirka 3 rok. Börjar längta in till kultur, kommers och folk. Här finns bara natur, barnfamiljer och lugn

• Majblomma12

Jag älskar att simma - jag och morsan gick på wet vest länge, sen simmade vi. Slutade då vi började med IVF - jag avr rädd för bakterier då. Ja, vad avr jag inte rädd för?

Nu känner jag att jag behöver stärka muskler och rygg, men utan att belasta kroppen i onödan. Då är simning perfekt.

Vad blir det till spis hos er då?

• Majblomma12

Stintan, varken jag eller sambon kan tänka oss att flytta långt. Vi vill bo centralt. Så vi letar lägenhet eller villa i centrala stan, där vi bor nu (supermysig, gammal stadsdel). Men smakar det så kostar det...

• Hstintan

Jo, priserna är inte kul i den här stan heller. Funderar nu på vilken mysig gammal stadsdel du menar. Har ju bott i din stad en gång i tiden.

I magen kommer det landa en lasagne. Mums! Och rödvinet har jag redan börjat tulla på

Wet vest är det då man har flytvästar på? Jag provade det när jag bodde i H-land. Jag och massa tanter. Skitjobbigt var det Nu ska jag träna styrketräning (2x) och lunchgympa (1x) i veckan. Har t o m köpt ett par supertajta jeans så att jag måste verkligen bli lite smalare så jag går i dem

• Majblomma12

Ja, WV är på djupt vatten (man bottnar inte) och med flytväst på. Skitkul och superjobbigt, men tyvärr stängde de den enda djupvattensbassängen i stan så vi fick sluta.

Jag bor ju i närheten av torget med den gröna skolan.

• Hstintan

Det stora torget som brukar ha loppisar? Vid skolan med vacker arkitektur? Ritad av G A?har glömt bort färgen...

Jag bodde isåfall först knappt öster om det torget. Och sen lååångt väster om den. Vid en backe med unga människor som inte har några jobb.

Svar på tråden Dansa med vargar 2