Octavarium skrev 2013-03-02 21:02:11 följande:
För mig är det nog snarare tvärtom, jag vet bara attribut jag inte vill ha- tyvärr är de flesta som man inte ofta uppfattar eller får visade förrän en efter en tid.
Definitivt så har jag kommit fram till nu att jag inte orkar med något velande. Saker blir som de blir utan att man ska behöva förvärra det genom att "skydda" sig. Men framförallt så måste det vara jämnställt och samma regler och villkor bör gälla åt båda håll. Tyvärr verkar jag inte lyckas hamna i sådana relationer utan istället förväntas jag gå med på vad som helst men om jag vid något tillfället svarar likadant så blir det ett förbannat liv.
Som nu senast så hade jag kontakt med en tjej som blev sur om jag pratade om något jag tyckte var jobbigt (läs gnällde) om någon situation på jobbet och sa typ att man inte skulle göra sig själv till ett offer och ta tag i problemen istället, vilket jag gjort.
Sedan någon vecka senare så var det helt omvänd situation och jag lyssnade, sedan tänkte jag att nu kan jag ironiskt säga sammasak så jag sa "Men du... du behöver ju inte vara ett offer nu." och det tog hus i helvete för då gick det inte då var jag känslolös och empatilös.
Och jag förklarade och bad om ursäkt för att jag sagt så, hon hävdade att jag gjorde det i ren hämd- vilket inte alls stämmer utan det var för jag såg en ironiskhumor ton i det och trodde det skulle snarare ge effekten att hon blev på bättre humör, men istället så blev det slutet på vår kontakt.
Men samtidigt rent principiellt så var det nog det bästa tänkbara sätt kontakten kunde avslutas på för min del, för det gjorde mig så besviken och irriterad så rent "hjärtemässigt" känns det knappast nu. Jag tar inte åt mig av hennes kritik i det här fallet och det är inte alls svårt att se att det aldrig någonsin skulle fungerat att bo ihop eller dyl, Jag har förstark vilja för att kunna böja mig i sådana fall, ge och ta fungerar med mig inte ge och ge eller ta och ta.
Så nu är det nya tag som gäller och jag inledde kvällen starkt med en rond på HP som jag inte varit inloggad på sedan 6-7 månader sedan, tyvärr känner man igen de flesta men några nya intressanta finns allt

sånt är ju lika bra det kommer fram tidigt, man passar ju inte ihop med alla helt enkelt