Inlägg från: Anonym (hur gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur gör man?)

Ärliga nätdejtingstråden!

Post partum skrev 2013-02-26 17:22:21 följande:
    Här går det i alla fall segt med nätdejtingen! Min festprisse ställde in (fast det var mitt fel), jag känner att jag nog inte vill ha ens en kort romans med den korta romansen och tvåbarnspappan har inte varit inloggad på flera dagar nu. Kanske är han sådan att han inte loggar in när han har barnen? Aja, ger det till helgen, annars avskriver jag honom också. Har en del andra som hänger kvar men som jag egentligen vet är andrahandsalternativ.

Dyker det inte upp något väldigt intressant snart börjar det nog våras för en paus. Känns som om det bara är samma på sidorna; antingen killar jag är helt ointresserad av eller de som skulle kunna vara något men som ställer helt orimliga krav (och förmodligen är singlar just därför).   
    de är ju sportlovstider nu så tvåbarnspappan kan tex vara och åka skidor med barnen elelr så. Då är man nog inte inne så mycket nej:)
  • Anonym (hur gör man?)

oj, hann posta innan jag var klar...
    jag börjar också fundera på paus....man ser samma figurera, samma jag sett i de två månaderna jag varit med. Ibland dyker nån ny upp men hittills inget som intresserat.
    Blockade en i går som varit inne på min profil 42 gånger! Varför gör man så men aldrig skriver? Runkar han till mina bilder?....ja ursäkta men jag börjar liksom undra:)

• Anonym (hur gör man?)

jag undrar om det är det begynnande vårvädret för jag har upplevt otrolig stiltje på HP sista veckan? känner också att jag snart tar en paus om det inte händer nåt kul snart:)

sen funderar jag lite på dejten jag träffade en andra gång under stränga order att vi bara skulle vara kompisar. Det gick ju väldigt bra, han respekterade det. Det var så trevligt så jag överväger om jag skulle våga träffa honom en gång till....men då måste man ju veta hur man vill tänker jag...och det vet jag inte. Han har alla de egenskaper jag tycker man ska ha, och jag tror han är en sån som vinner i längden, men mitt dilemma är att han inte är "min typ". Vad tycker ni andra? Är det taskigt att träffas igen under de premisserna?

• Anonym (hur gör man?)
    Beya skrev 2013-03-02 19:34:55 följande:

Tycker absolut att du kan träffa honom. Hur ska du annars kunna veta vart det skulle kunna leda? han kankse blir din typ.
    ja kanske:)
  • Anonym (hur gör man?)
    Angelven skrev 2013-03-02 19:54:26 följande:
    Kan bara instämma - jag brukar veta precis vilken "min typ" av tjej är - och så tokfaller jag för någon helt utanför den mallen

Tvåbarnspappan - det har ju varit sportlov ? Jag har varit helt upptagen med vitt puder, kalla klara dagar och att köa i våffelstugor ... 
    ja kanske är det så....man fastnar lätt i en viss "typ" :)
  • Anonym (hur gör man?)
    Octavarium skrev 2013-03-02 21:02:11 följande:
    För mig är det nog snarare tvärtom, jag vet bara attribut jag inte vill ha- tyvärr är de flesta som man inte ofta uppfattar eller får visade förrän en efter en tid. 
    Definitivt så har jag kommit fram till nu att jag inte orkar med något velande. Saker blir som de blir utan att man ska behöva förvärra det genom att "skydda" sig. Men framförallt så måste det vara jämnställt och samma regler och villkor bör gälla åt båda håll. Tyvärr verkar jag inte lyckas hamna i sådana relationer utan istället förväntas jag gå med på vad som helst men om jag vid något tillfället svarar likadant så blir det ett förbannat liv. 

Som nu senast så hade jag kontakt med en tjej som blev sur om jag pratade om något jag tyckte var jobbigt (läs gnällde) om någon situation på jobbet och sa typ att man inte skulle göra sig själv till ett offer och ta tag i problemen istället, vilket jag gjort. 
    Sedan någon vecka senare så var det helt omvänd situation och jag lyssnade, sedan tänkte jag att nu kan jag ironiskt säga sammasak så jag sa "Men du... du behöver ju inte vara ett offer nu." och det tog hus i helvete för då gick det inte då var jag känslolös och empatilös. 
    Och jag förklarade och bad om ursäkt för att jag sagt så, hon hävdade att jag gjorde det i ren hämd- vilket inte alls stämmer utan det var för jag såg en ironiskhumor ton i det och trodde det skulle snarare ge effekten att hon blev på bättre humör, men istället så blev det slutet på vår kontakt.
    Men samtidigt rent principiellt så var det nog det bästa tänkbara sätt kontakten kunde avslutas på för min del, för det gjorde mig så besviken och irriterad så rent "hjärtemässigt" känns det knappast nu. Jag tar inte åt mig av hennes kritik i det här fallet och det är inte alls svårt att se att det aldrig någonsin skulle fungerat att bo ihop eller dyl, Jag har förstark vilja för att kunna böja mig i sådana fall, ge och ta fungerar med mig inte ge och ge eller ta och ta. 

Så nu är det nya tag som gäller och jag inledde kvällen starkt med en rond på HP som jag inte varit inloggad på sedan 6-7 månader sedan, tyvärr känner man igen de flesta men några nya intressanta finns allt
    sånt är ju lika bra det kommer fram  tidigt, man passar ju inte ihop med alla helt enkelt
  • Anonym (hur gör man?)

jag körde en rätt aktiv dag på HP idag faktiskt, det har varit stiltje hela veckan. Nu körde jag på, mailade lite hit och  dit...men verkar inte haft så mkt tur. Har bara varit med drygt 2 månader men börjar tröttna lite. Får väl reda ut om jag ska träffa den här jag nämnde förut. Sen finns det en eller kanske två till som jag har kontakt med, men väldigt ytligt.

• Anonym (hur gör man?)
    Octavarium skrev 2013-03-02 22:26:30 följande:
    Jo, jag funderar på om man ska gå någon kvällskurs eller något istället. Jag är ärligt talat inte så förtjust i nätdejting och tycker det är väldigt segt överlag. Dess fördelar är ironiskt också dess nackdelar, det tar ett tag att lära känna någon och om man bara ska träffas direkt så går det iallafall för mig bättre att träffas när man är ute på något. 
    egentligen är det kanske IRL man ska träffa någon så det blir lite mer naturligt. Jag har nog sett HP lite som en "övergångshobby", nu i takt med vårvärmen så kanske man vill göra annat än att sitta vid datorn. Tror kurser och föreningar är bra, eller genom kollegor, grannar osv.
    Funderar helt krasst på om jag borde välja en "manlig" kurs så jag får chans att träffa många karlar:)
  • Anonym (hur gör man?)
    ander25k skrev 2013-03-05 16:35:11 följande:
    Vad ska man göra med dom som ofta är förbi sin sida på HP , men lämnar aldrig ett mess , och nu pratar vi om 2-3 ggr vecka , personen ser helt ok , presentationen ok , men bor lite långt bort .
    ja jösses jag har mängder med såna på min profil...folk som är inne typ en gång om dagen utan att skriva nåt...varför? De måste väl fatta att det syns? Jag har spärrat 2 stycken bara men de var extrema, över 40 gånger...

Det har hänt att jag mailat dem själva om jag ha tyckt det var "nåt att ha" och då har de generat skrivet "tänkte inte på att det syntes", haha det tror jag inte på:)

Just nu har jag flera som hamnar runt 10-strecket på besök...har inte bestämt vad jag ska göra med dem, än så länge inget men tänker att de tröttnar väl till slut kanske
  • Anonym (hur gör man?)
    Kreativt kaos skrev 2013-03-05 18:00:03 följande:
    Hmm det här med att hålla förväntningarna nere innan har jag problem med just nu, så HJÄLP!

Plötsligt kommer han den där som är så klockren på alla sätt! Utseende, humor, längd, karriär osv. Skrattar varje gång jag läser hans mail och vi har exakt samma humor.
    Han finns med på massa youtube-klipp och kollade förut på en intervju dom gjorde med honom och jag log igenom de 11 minuterna som klippet var...

Detta är illa mina vänner :(
    men det kanske är bra!  Det är väl just det där man egentligen hoppas på?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!