Inlägg från: Anonym (hur gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur gör man?)

Ärliga nätdejtingstråden!

nej godnatt kära vänner...guuud vad ni skravlar! :)

• Anonym (hur gör man?)
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-11 22:56:29 följande:
    En liten fråga till någon manlig där ute. Är det helt kört för ren 27årig kvinna med två barn (tyvärr olika pappor) Att träffa någon? Skulle ni här bli avskräckta?
    Jag känner en kvinna som har 4 barn med tre olika pappor, hon är gift med den sista:)
  • Anonym (hur gör man?)
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-12 10:18:38 följande:
    Jag

Där håller jag helt med! Känner att jag har kommit till den åldern att om jag vill träffa ngn så får jag räkna med att få med en eller ett par extra ungar också. O det är ju inget hinder i det :)

ja precis. Jag har 2 barn och jag förväntar mig att träffa nån som har egna barn också. Skulle nästan tycka det var konstigt träffa nån i min ålder som inte hade barn...
  • Anonym (hur gör man?)
    Papito skrev 2013-03-12 16:48:11 följande:
    Papito var jäkligt het på dejtingsidan igår
    Började med att dra iväg några rätt så bra mail...om jag får säga det själv ....men det kom inga svar på flera timmar och jag skulle precis skita i det....då börjar det regna in svar!!!

Gött så!
    haha låter trevligt:)
  • Anonym (hur gör man?)
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-12 18:44:05 följande:
    Men ärlig. .. rätta mig om jag har fel. Är det inte så att dejtingsajter mest bestär av "konstigt" folk? Hade en kompis som använde typ hampsterpaj eller nägot i dwn stilen och den ene efter den andre var hemska. Smygalkoholister, ville flyttta in efter andra dejten, kallade sin för pappa till kompisens son innan dom ens träffats. Eller så var det väl hon som hade ordentlig otur ;)
    jag är  på HP och jag är då inte konstig???? :)
    jag har träffat 4 olika män på dejter och ingen av dem har varit konstiga. Fast jag är rätt kräsen och petig också innan jag går med på en dejt:)
  • Anonym (hur gör man?)
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-12 20:28:24 följande:

För att många killar är svin fyllda med skit? ;) Lustigt det där med så måmga har sånt bekräftelse behov. Själv var jag höggravid och hade gått över tiden när jag hittade sms i exets tfn där han bett om kort på sitt ex som han mer än gärna kallade för kossa, bitch, satkärriing mm. Skitkul!
    coola ner lite:) bara för att ditt ex gjorde så betyder det inte att alla män är så. Jag har inte varit ihop med nån som betett sig så:)

finns nog tjejer som kan vara lika sviniga för den delen:)
  • Anonym (hur gör man?)

hehe, idag fick jag ett kul mail på HP:

"Jag är 48, du söker upp till 47. Kanske borde vi ses för att se om vi har några känslor för varandra. En fika?. Jag har två hästar"

hahaha

• Anonym (hur gör man?)
    Angelven skrev 2013-03-13 17:58:08 följande:
    hehehe - "... och dom har sprunget ur stallet så jag har inte alla hästarna hemma ... "
    undrar hur han tänkte...."nu slänger jag ut hästkortet så är hon fast" :)
  • Anonym (hur gör man?)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-03-15 20:01:55 följande:
    Trist att ni tycks ha flyttat in mycket av diskussionerna till gruppen Rynkar på näsan

Förutom att jag varit på konferens några dagar, så var jag på en fikaträff tidigare i veckan. Inget för mig denna gången heller, det var trevligt att fika ihop och det skulle jag kunna göra igen, men inget pojkvänsmaterial för mig. Jag är allmänt less på dejting nu. Igen. 
    det är inte jättemycket diskussion där inne heller:)

jag förstår känslan, man ledsnar lite emellanåt, jag känner lite likadant. För mig har det blivit lite så att en del jag har träffat en gång hört av sig igen, antar det betydde att de passade på träffa nån annan emellan? Nåja, den ena har jag nu träffat 4 ggr:) .
    Idag hörde en annan av sig som jag träffat en gång och som jag skulle kunna tänka mig träffa igen för att se om jag får samma intryck som jag fick första gången.
    Däremot har jag inte varit inne så mycket på HP sista veckan
  • Anonym (hur gör man?)

här är man lite otålig....men får ju bara låta bli att vara det. Se om det blir nån mer träff med just den mannen jag hoppas på ska vilja...den andre mannen vet jag vill...men där är rollerna lite ombytta, jag tvekar lite på om man ska fortsätta eller inte. Trots allt känner jag att det är lite nyttigt för mig att vara i båda rollerna, i ena fallet vill killen nåt mer, i andra fallet vill jag mer. Det får mig att inte dra i väg för mycket i tanken utan vackert stå med båda fötterna på jorden och se vad som händer.

• Anonym (hur gör man?)
    modesto skrev 2013-08-11 01:15:36 följande:
    de flesta kan stå ut hur länge som helst och många t om ligga med sin första date trots att de avskyr honom/henne från första stunden. Som jag fattar så finns det nästan ingen som vågar säga "nej, vi är fel för varandra och vi ska avbryta nu"
    www.flashback.org/t148492p37

hej i tråden, Det var urlängesen jag skrev nåt här men har läst lite sista tiden :)

Jag får nog tyvärr hålla med om detta. Om jag sitter och fikar med nån så skulle jag nog  känna att jag behöver vara artig och inte säga att jag vill avbryta dejten pga att det kändes så helt fel, utan snarare avsluta fikat på ett normalt sätt. Kanske korta av dejten så den tog slut efter en timme eller så. Sedan när man messar eller mailar efteråt skulle jag skriva att det inte blev nån mer dejt. 
  • Anonym (hur gör man?)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-18 19:51:22 följande:
    Jag har funderat lite sista tiden på hela närdejtinggrejen. Funkar det överhuvudtaget, hur många promille hittar någon?

För det första så är det bara en viss andel av de på sajterna som överhuvudtaget är i rätt ålder och uppfyller de krav man har, hur många det är beror naturligtvis på de krav man har. Av de som uppfyller kraven så är det ju ganska många som enligt deras presentation har något krav som jag inte uppfyller vilket gör det meningslöst att kontakta dem.

Om jag kontaktar alla som uppfyller mina krav och jag uppfyller deras krav så kan jag ju ändå bara räkna med att få svar från en liten andel. Av de som svarar slutar ganska många att svara efter några mail. Av de man har en lite längre mailkonversation med så är det ju bara några som leder till en dejt. I mitt fall två stycken under hela min dejtingkarriär.

När man väl är på en dejt så verkar ju i princip alla ha inställning att det måste klicka direkt för att det ska kunna bli en fortsättning (det är en inställning som jag inte har, vilket inte spelar någon roll eftersom i princip alla andra verkar ha den).

Med alla dessa osäkerheter i varje steg så måste ju sannolikheten att man hittar någon vara extremt liten. Är det någon som har sett någon undersökning på hur många par som faktiskt uppstår genom nätdejting per år i Sverige?
    men man klickar inte med alla man möter tex på ett uteställe heller. En del vill man inte ta i med tång ens och en del snackar man med en minut för att inse de inte är rätt. Så på det sättet tror jag egentligen inte nätdejting skiljer ut sig som att vara "sämre". Däremot tror jag inte nätdejting passar alla. man ska vara rätt bra på att skriva och ha orken att skriva rätt mycket tror jag. När jag var i svängen försökte jag mest se det som en kul grej, en hobby...men rätt vad det var träffade jag en som jag nu träffat i ca 5 mån. Om det håller för evigt kan jag inte veta men det kan man inte veta om man träffar nån på nåt annat sätt heller. 
  • Anonym (hur gör man?)
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    jag är 40+ så när jag får mail från folk i din ålder så skrattar jag bara och talar om att de är for unga för mig. Inte så konstigt. Men du kanske inte menade SÅ stor åldersskillnad
  • Anonym (hur gör man?)

har alltid försökt svara artigt och tackat nej om det inte kändes intressant men min erfarenhet är just som nån skrev, att de svarar igen då och antingen försöker i alla fall, eller svarar lite surt/förolämpat

Har varit med om en som surt skrev att jag kunde väl åtminstone läsa igenom hans profil innan jag dissade. Men jag insåg direkt att det inte var nåt för mig så varför skulle jag?

Eller killen som mailade 3-4 ggr till trots mitt "nej tack" "varför tackar alla tjejer nej"? hehe tja inte vet jag, jag vet bara varför jag tackade nej...bla annat för att han bodde för långt bort. Då började han tjata om det, att det var inte SÅÅÅÅ långt bort väl? Och vi kunde väl skriva lite ändå. När jag förklarade att det inte är nån ide att skriva en massa och engagera sig när det ändå aldrig kommer bli ett möte så gav han sig (motvilligt)

Den typen hade nog mått bättre av att inte ha fått nåt svar alls tror jag

En del tar vilket svar som helst som att det ff finns en chans

• Anonym (hur gör man?)

hej tråden!

Jag bara undrar om någon vet hur det funkar på Mötesplatsen? Hur nogräknat är det om man går in på någons profil och det tex står "inloggad för en månad sen". Betyder det exakt en månad eller kan det betyder "mer än en månad sen", fast det inte står så. Nån som vet?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!