Inlägg från: Anonym (hur gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur gör man?)

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-29 19:24:33 följande:
    Instämmer - av den anledning just, är inga av mina mer än ett år

Jag insåg att jag blev irriterad/besviken när bilderna inte alls stämde med verkligheten, jag vill själv hellre träffa någon som vill träffa mig  så som jag ser ut idag, inte så som jag såg ut på 90-talet

Funnits ett par tjejer som haft bilder som hette "den osminkade sanninge du möter på morgonen" typ, det var väldigt bra bilder  
    ja klart man blir lite besviken om man trott sig ha en bild av en person och sen var det annat. Behöver ju inte ha blivit sämre heller men känns som om det finns en anledning att folk behåller profilbilder på sitt yngre jag.

Just den här personen hade en del sommarbilder så jag förstår ju att de kan vara från sommar-12. Dock såg han lite olika ut på några så misstänker några kan vara äldre än så. Kanske var det helt enkelt så..han kände sig ju synad som han sa...och med all rätt....
  • Anonym (hur gör man?)
    Psykbryt skrev 2013-01-29 21:39:15 följande:
    Ibland mina sökkriterier (skåne, ålder: 30-45) så är det nästan hälften som inte har bild... eller åtminstone 40%.
    jag har lite svårt förstå att man inte har bild faktiskt....det är ändå en del i helheten. Jag har inga dolda bilder heller. De bilder som finns i albumet kan jag stå för och tycker inte det spelar nån roll vem som ser dem
  • Anonym (hur gör man?)

Hahaha...fick precis mail från en 18-åring !
    i samma stad..."hej..du vill inte ha en skön stund så där bara?"

eftersom jag jobbar på stans största gymnasieskola är det rätt stor möjlighet att detta är en person som känt igen mig :)

• Anonym (hur gör man?)
    modesto skrev 2013-01-30 14:05:36 följande:
    Jag hade liknande förslag utan de ens såg min bild och jag är 50! Det spelar liksom ingen roll för dem, de är bara kåta och vill ligga med allt.

om det är nån som råkar känna igen mig från skolan är det säkert bara för att driva med mig, men det är ju bara kasta:)
  • Anonym (hur gör man?)
    ulfsas skrev 2013-01-30 17:09:22 följande:
    En del tittar bara på bilderGlad
    precis:)
    minns en som frågade något väldigt uppenbart i min profil så jag skrev lite med en glad smiley " nu har du nog inte läst i profilen så noga:)" och han svarade bara...."jaha, ska vi ses då?"

en del har verkligen ingen fingertoppskänsla:)
  • Anonym (hur gör man?)

idag fick jag mail från en som är äldre än det jag angett som min ram så han ville väl slå på lite extra för att jag skulle lägga märka till honom.
     Bla stod det "jag kommer från en släkt av tre generationer genuina gentlemän" ...jaha... :)

• Anonym (hur gör man?)

självklart ska man tala om att man har barn! Det är ju en stor och viktig del i att man själv är som man är, klart man inte kan "låta bli" ta med det....

• Anonym (hur gör man?)
    Anonym skrev 2013-02-02 00:21:24 följande:
    Märker att du ignorerar kommentarerna om att du kanske jagar efter fel tjejer...

jag LOVAR att det finns otroligt många tjejer som vill inget hellre än att ha en "snäll" kille. Jag har en och är alldeles överlycklig över det.

Sen undrar jag också, definitionen av att "komma långt" kanske inte är att lyckas lura med sig en tjej hem från krogen?
    precis...jag är en kvinna som alltid varit med "snälla" killar.  Män som ser lite tuffa och hårda ut är inget för mig, de kan ju vara hur hyggliga som helst men om mitt första intryck är att de är det stuket så blir jag inte intresserad.

Som så många redan skrivit...ordet "snäll" kanske inte riktigt är rätt. Godhet/omtänksamhet/se utanför sig själv osv... det är en sån man jag vill ha.  Jag är likadan tillbaka. Men sen är det ju inte bara det som ska stämma...humor, trygg i sig själv osv.

• Anonym (hur gör man?)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 22:34:12 följande:

Varför ska man behöva ge besked om ointresse? Att inte få svar är ett tydligt tecken på att man inte är intresserad. Enkelt.

Visst, jag förstår killarna i tråden som tycker att man ska skicka svar när dom bemödat sig med att skriva, att åtminstonde fåt ett svar tack men nej tack. Såklart att dom vill ha det. Men jag ser eg inte poängen med det. Att någon inte svarar är ju tecken nog, man kan liksom inte vara tydligare. Ok, kanske för artighetens skull men nää inte ens därför. Skulle jag svara alla killar som mejlar mig, med ett tack men nej tack så skulle jag ha häcken full och seriöst vem orkar? Vem vill ens engagera sig så? Säger inte så för att skryta att jag får många mejl, absolut inte det jag menar. Utan ser bara det helt som meningslöst.    
    jag svara de som bemödat sig att skriva lite mer än bara "hej" eller "vad gör du i kväll?"
    såna svarar jag inte på.
  • Anonym (hur gör man?)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 23:21:18 följande:

Själv brukar jag föredra mejl som är av karaktären: -Vad händer hos dig ikväll då? eller -Läget?
    Dom tilltalar mig mkt mera och känns naturliga... än de där långa mejlen eller där killen ska försöka skriva något fyndigt som ska påvisa att han minsann läst min pres. Det är det värsta jag vet, dom känns så krystade. Därför gillar jag mera bara en naturlig öppning som: -Händer hos dig ikväll då? Det känns naturliga och mera avslappnade än att försöka sig på att göra ett intryck på något sätt. Sen självklart kollar jag igneom killens pres innan jag svarar på den korta typen av mejl för jag förstår oxå att killar skickar ut massmejl till tjejer med kanske bara ett -Hej, och ser vad responsen blir...

Men oftast räcker ett kort: Vad görs ikväll?, för att fånga mitt intresse...förutsatt att killens pres tilltalar mig, o kortet ser ok ut. Sen blir det känslan i samtalet som får avgöra..

Så man är bra olika på vad man föredrar  
    givetvis kollar jag också vad det är för en som har skrivit så kort. Jag menade att om det är totalt ointressant och de inte bemödade sig skriva mer än så, då svarar jag inget artigt "tack men nej tack" men det gör jag om de har skrivit lite mer och ansträngt sig för att vara lite artiga. Då kan jag tycka man förtjänar ett litet men tydligt svar ändå.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!