• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:33:25 följande:
    Ändå så går det uppenbarligen att missförstå, så kanske du borde vara lite tydligare? Just sayin'.
    jag ska tänka på det i fortsättningen
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:02:06 följande:
    jag har full förståelse för att folk blir upprörda och förbannade, det har de alla rätt att vara också.

Det du (och vissa muslimer) inte verkar förstå är att man inte får hota eller våldföra sig på människor för att dom har förargat en!

Nu vet jag att du inte är seriös. Du svarar på helt andra saker, har inga vettiga argument och läser inte det som skrivs. Jag ger mig i "diskussionen" som varit en monolog från vår sida tyvärr, hade varit trevligt med en diskussion i ämnet men du vrkar inte vara tillräckligt påläst för att delta.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-02 21:44:45 följande:
    Nu vet jag att du inte är seriös. Du svarar på helt andra saker, har inga vettiga argument och läser inte det som skrivs. Jag ger mig i "diskussionen" som varit en monolog från vår sida tyvärr, hade varit trevligt med en diskussion i ämnet men du vrkar inte vara tillräckligt påläst för att delta.
    Du diskuterar inte ämnet utan försöker hela tiden få samtalet att handla om Gazakonflikten, strata en egen tråd om övergreppen i Palestina om du inte gillar ämnet jag har valt!

Här diskuterar jag gärna min fredliga protest mot hot och  våld emot de som praktiserar sin yttrandefrihet  
  • Toboas
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 20:46:34 följande:

Toboas

Du kanske kan läsa föregående inlägg jag skrev, berör ju samma som du har tagit upp.

Du menar det där med att vara kränkt bara är en känsla som inte berättigar till mer än att personen känner sig kränkt?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:11:50 följande:
    nasrin tror att jag inte förstår varför muslimer blir upprörda när Israelisk militär förgriper sig på civila i Palestina (ett sidospår som förmodligen avsåg att anspela på att jag försvarar omänsklig behandling, så länge det är muslimer som kränks)

Man kan både stå på Palestinas sida och fördöma muslimers övergrepp mot yttrandefriheten! Det ena utesluter inte det andra
    Jag känner mig illa tvungen att göra ett sista försök för att underlätta för dig, så att du förstår.

Detta handlar inte om att göra övergrepp mot yttrandefrihet, detta handlar om att folk fått nog av att dessa metoder används som psykisk tortyr. Det är alltså INGENTING med yttrandefrihet att göra utan ENBART ett sätt att få stopp på den tortyr som används. Förstår du snart?

En gång till: Detta har ingenting med yttrandefrihet att göra, yttrandefrihet är ett begrepp som inte finns  i närheten av dessa protester.

Snälla, snälla säg att du förstår snart. Annars tycker jag verkligen synd om dig.       
  • oOHalalOo
    Toboas skrev 2012-03-02 22:03:38 följande:
    Du menar det där med att vara kränkt bara är en känsla som inte berättigar till mer än att personen känner sig kränkt?
    Att känna sig kränkt är en känsla och alla människor är berättigade till känslor. Man kan inte stänga av och på dem som en vattenkran.
  • Toboas
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 22:14:27 följande:
    Att känna sig kränkt är en känsla och alla människor är berättigade till känslor. Man kan inte stänga av och på dem som en vattenkran.
    Aboslut, men det i sig är inte ett argument eller något som visar att man har rätt.
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-02 22:10:21 följande:
    Jag känner mig illa tvungen att göra ett sista försök för att underlätta för dig, så att du förstår.

Detta handlar inte om att göra övergrepp mot yttrandefrihet, detta handlar om att folk fått nog av att dessa metoder används som psykisk tortyr. Det är alltså INGENTING med yttrandefrihet att göra utan ENBART ett sätt att få stopp på den tortyr som används. Förstår du snart?

En gång till: Detta har ingenting med yttrandefrihet att göra, yttrandefrihet är ett begrepp som inte finns  i närheten av dessa protester.

Snälla, snälla säg att du förstår snart. Annars tycker jag verkligen synd om dig.       
    Ge dig nasrin, du definierar absolut inte vad yttrandefrihet innebär.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-02 22:10:21 följande:

Tycker du att jag torterar någon när jag avbildar Muhammed eller förstör koraner?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-02 22:15:58 följande:
    Aboslut, men det i sig är inte ett argument eller något som visar att man har rätt.
    Vem avgör det, dvs bestämma om vilken reaktion är rätt? Om jag blir arg för att mitt barn gjort något fel, är det då min granne som avgör att jag har rätt till att vara arg?
    The dogs may bark but the caravan moves on
Svar på tråden förstöra heliga skripter