• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11

Mådde pyton i går då jag tog orgalautran sprutan, illamående och huvudvärk, tur man lyckades somna.

• LnH

AshaG: ohhh jag önskar jag hade din karaktär och inte tjuvtesta. Jag känner på mig att under nästa vecka så kommer jag tjuvtesta typ varje dag till antingen plus eller att jag börjar att blöda.

Nu börjar jag att bli nervös för att förra ET så började jag blöda på rd9, idag är det rd 6...känns inte kul alls. När jag gjorde FET så fick jag mensen när den skulle komma...men det känns som om jag bara klarar mig över rd 9 så är chansen större..men det behöver det ju inte vara men känns som det. Usch så nervös jag börjar att bli. Önskar för en gångs skull att det inte skulle vara helg så jag kunde vara på jobbet och i alla fall stundvis inte hinna fundera något alls!

Har mensvärk, idag har jag inte alls ont i brösten, det gick över i natt. Konstigt, det kommer och går lite. Nu är dem bara svullna och varma och ömmar lite. Igår gjorde det så ont, kändes som mjölkstockning :(

• nl2012
    LnH skrev 2012-05-10 07:49:40 följande:
    AshaG: ohhh jag önskar jag hade din karaktär och inte tjuvtesta. Jag känner på mig att under nästa vecka så kommer jag tjuvtesta typ varje dag till antingen plus eller att jag börjar att blöda.

Nu börjar jag att bli nervös för att förra ET så började jag blöda på rd9, idag är det rd 6...känns inte kul alls. När jag gjorde FET så fick jag mensen när den skulle komma...men det känns som om jag bara klarar mig över rd 9 så är chansen större..men det behöver det ju inte vara men känns som det. Usch så nervös jag börjar att bli. Önskar för en gångs skull att det inte skulle vara helg så jag kunde vara på jobbet och i alla fall stundvis inte hinna fundera något alls!

Har mensvärk, idag har jag inte alls ont i brösten, det gick över i natt. Konstigt, det kommer och går lite. Nu är dem bara svullna och varma och ömmar lite. Igår gjorde det så ont, kändes som mjölkstockning :(
    Förstår att du är nervös, själv hade jag nog varit ett nervrak. Kan tänka mig att tiden mellan insättning o td är den jobbigaste i allt detta. Har ingen erfarenhet av detta men det känns som om det skulle vara det, just denna fruktansvärda ovisshet att man pendlar mellan hopp o förtvivlan. Här kommer en styrkekram från mig Glad
  • LnH

Tack!!!

ja, den väntan som är värst är mellan ET/FET och TD...den är INTE kul. Iofs så är inte hela IVF karusellen kul heller men det som är värst är i alla fall väntan...

• familjenekberg

Är lite deppigt i dag kunde inte hålla mig och testade är på ruvar 9 i dag och fick minus. Vet att det är tidigt men hade hoppas på någon skymt i alla fall. Nu ska jag vänta till lördag inna jag testar igen.

• LnH

Familjenekberg: det är tidigt ännu. jag försöker att titta på en tabell jag hittade och enligt den så kan man testa först dag 11-12 för att få ett plus, om man har satt in 2-3 dagars embryo, och dag 9 så borde man får rättvisande resultat med en blastocyst :) så hopper är INTE ute.

Jag började att blöda på rd9 förra gången så jag vill bara komma förbi den dagen...3 dagar kvar. Känns som om jag väntar på domedagen..:(

Idag testade jag för att se att sprutan gått ur, och idag var det toknegativt. Så ifall jag nu plussar så är det inte för sprutans skull i alla fall :)

Men jag vill bara gå hem och sova och slippa tänka på mens och plus etc. Drömde i natt att jag fick min mens, var sååååå besviken. Men när jag gick upp inte hade den kommit inte. Förra gången jag ruvade och drömde det så hade den kommit...

• familjenekberg

LnH

Jag satte in ett 2dagars med 4celler så det är tidigt, men man ser andra plusa tidigt så var det svårt att hålla sig. Man vill ju veta, vill att det ska lyckas är så jobbigt att ruva. Håller tummarna för dig. När har du test dag?

• LnH

jag har td den 19 (eller jag ska till kliniken den 21 men fick testa den 19). de sa att testa inte den 18 för då kan det vara negativt men bli positivt den 19...känns inte så troligt att det kan var så missvisande dock :)

Fick testa den 19 för det är på en lördag jag har TD egentligen.

Jo jag vet man ser alla andra plussa extremt tidigt. Det tror inte jag är så vanligt dock...har du sett "schemat" med vad som händer vid ET? hittade det på en amerikansk sida. Jag försöker hålla mig till dessa riktlinjer :9 det känns bra för min del. Då kanske jag inte heller testar för tidigt...

• Vincents mamma

Jag testade tidigt den gången jag blev gravid, tydligt men svagt på ruvar dag 9 med 2 dagars men det är ju jätte olika för alla finns ju många som inte testar positivt förens 3-4 dager efter beräknad mens

• Victrix

Hej på er! Blev tipsad att hänga på här :), trevligt. Dock så är vi inte på stadiet ivf ännu utan kommer bara genomgå behandling med sprutor gonal-f, orgalutran samt ovitrelle. Har tidigare testat pergotime utan resultat. Jag är 22 år och min sambo 24 år. Vi har försökt på egen hand sedan oktober 2009 men bestämde oss för att söka hjälp nu i år. Vi hoppas och längtar något fruktansvärt . Problemet med oss är helt utebliven mens och därmed ägglossning. Så vi hoppas att det ska hjälpa nu med sprutorna . Nästa steg är annars ivf, men det blir isf först i höst.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012