• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    hoppfull idag skrev 2012-05-10 21:11:08 följande:
    Ett VUL?! På sex kurer?! Reagerade du då så "bra", att läkaren tyckte du hade rätt dos och att du skulle reagera lika varje gång?

Jag antog att läkarna visste vad de gjorde och jag har ju nu fått höra åt min läkare att på Gävle sjukhus får ingen mer än ett vul om ens det.
  • Lillan15

Go natt på er tjejer. Hörs mera i mo. Själv skall jag på VUL, sprutdag 4 idag. Hoppas det ser OK ut i alla fall. Kram Drömmer

• AshaG

Skit! Har gått från att inte tro på att det lyckats alls tills nu på slutet när jag tänkte att kanske ändå...

Testade i morse o fick -   Blä! Ska man behöva hålla på m sprutor o vaggisar o allt igen. Suck!

• LnH

Vilken ruvardag är du på AshaG? De sa till mig att jag kan testa den 19 men att jag inte ska testa den 18 för det kunde vara negativt då för att bli positivt dagen efter....tydligen så tjuvtestar många och slutar med vaggisar för de tror att det inte är ngt.

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-05-10 19:22:25 följande:
    Csillag: Oh, vilken historia du har! Så mycket du har gått igenom!! Tråkigt att din dotter också fått endometrios! Några frågor dök upp när jag läste. Bestämde du dig direkt du fått dottern att försöka få ett barn till? Har du fått någon förklaring till varför du inte har ägglossning? Du nämner ett avslag, vad handlade det om? Hur ser skalan ut för AMH och vad är normalt där? Var fäste dina embryon om slemhinnan var lite överallt? Hur visste du att det var tvillingar innan ultraljudet? Otroligt att det skulle varit trillingar - enäggstrillingar då alltså? Har du haft väldigt ont under dina graviditeter?
    Mandelmumsa skrev 2012-05-10 19:22:25 följande:
    Csillag: Oh, vilken historia du har! Så mycket du har gått igenom!! Tråkigt att din dotter också fått endometrios! Några frågor dök upp när jag läste. Bestämde du dig direkt du fått dottern att försöka få ett barn till? Har du fått någon förklaring till varför du inte har ägglossning? Du nämner ett avslag, vad handlade det om? Hur ser skalan ut för AMH och vad är normalt där? Var fäste dina embryon om slemhinnan var lite överallt? Hur visste du att det var tvillingar innan ultraljudet? Otroligt att det skulle varit trillingar - enäggstrillingar då alltså? Har du haft väldigt ont under dina graviditeter?
    Jag svara på detta när jag kommer hem.
    Är o esöker min mor och hon vet ej om att vi gör ivf.
    Svaret tar en stund så bättre ja gör de när ja kommit hem.
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-05-10 23:16:32 följande:
    Go natt på er tjejer. Hörs mera i mo. Själv skall jag på VUL, sprutdag 4 idag. Hoppas det ser OK ut i alla fall. Kram Drömmer
    Hur har VUL gått gumman??
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-10 19:40:29 följande:
    Jag fick ETT VUL på sex kurer. 
    Det är ju fruktansvärt dåligt av din läkare.
    Pergo ska övervakas varje månad.
    Å man kan lätt bli överstimulerad av pergo,de beror ju helt på hur ens kropp fungerar.
    Herre guu har man bra äggreserv så kan man ju få väldigt många äggblåsor varje månad och sto chasn till flerbrd o ju högre risk graviditet.
  • Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-05-11 11:15:31 följande:
    Det är ju fruktansvärt dåligt av din läkare.
    Pergo ska övervakas varje månad.
    Å man kan lätt bli överstimulerad av pergo,de beror ju helt på hur ens kropp fungerar.
    Herre guu har man bra äggreserv så kan man ju få väldigt många äggblåsor varje månad och sto chasn till flerbrd o ju högre risk graviditet.
    Ja det var det jag sa till henne. Men enligt denna läkare och min förra läkare så får man ett VUL, och knappt det, i gävle. Enligt min nuvarande läkare kan man inte bli överstimulerad av pergotime. 
    Hon sa även att man ska äta det varannan månad, men min förra läkare sa till mig att ta det varje månad och när jag påpekade detta sa min läkare bara att alla gör olika.

Jag är SÅ glad att min IVF blir i Falun och INTE i Gävle, har helt tappat förtroendet för Gävle nu. Knappt så jag vill föda här om jag blir med barn  
  • Fidelis ad urnam

Men herregud så nervös jag är!
    Jag har extrem nålskräck, så detta kommer nog tära mer på mig psykiskt än negativt grav.test efter negativt grav.test.

Finns det någonting som säger att chanserna att man lyckas är större om man någon gång har lyckats bli gravid på egen hand (det blev missfall i vecka 8 och sedan dess har jag inte lyckats igen och detta var i mars förra året) eller är det lika för alla oavsett? 

• LnH
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-11 11:22:17 följande:
    Men herregud så nervös jag är!
    Jag har extrem nålskräck, så detta kommer nog tära mer på mig psykiskt än negativt grav.test efter negativt grav.test.

Finns det någonting som säger att chanserna att man lyckas är större om man någon gång har lyckats bli gravid på egen hand (det blev missfall i vecka 8 och sedan dess har jag inte lyckats igen och detta var i mars förra året) eller är det lika för alla oavsett? 
    jag gillar INTE nålar, så min man fick ge mig sprutorna och jag blundade :)

Min läkare sa till mig att det var positivt att jag har varit gravid innan och att det inte var så länge sedan jag fick min son (dock så fyller han 4 år). För då så finns det inga andra fel än att min äggledare är blockerade... men vi har ju iofs inte lyckats ännu så. Men idag är det RD 7 i alla fall.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012