• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan

Vi har varit på inskrivningssamtal på MVC idag och jag hade turen att alla värden där (järn, blodtryck och äggvita) såg OK ut. Men imorgon är det dags för besök hos endokrinologen igen för att se hur sköldkörtelvärdet påverkats så här långt (v.8+5) och inför det är jag mer nervös. Å andra sidan "proppar jag ju i mig" Levaxin nu så det borde inte vara ett problem...men oron finns där ändå...

Angående järnvärden: jösses vad lågt ni ligger. När jag hade 103 hade jag spränghuvudvärk mest hela tiden, men hade turen att ökat intag (tabletter) räckte för min del. KÄMPA PÅ MED ALLA JÄRNRIKA FÖDOÄMNEN (och C-vitamin därtill)! Är inte jordgubbar också relativt järnhaltiga?!? Bara namnet "Blutsaft" tycker jag smakar illa...huvva. Men ni får väl köra "hålla för näsan och svälja" så kanske det går lite bättre?!?  LYCKA TILL!!!

• Mandelmumsa

Grattis Maggan! Härligt att du plussade! :)) Hade du tjuvtestat något?

Frida: Tack för tips om Willys, låter ju kanon! Är jag den enda som tycker att blutsaft smakar helt ok? Tycker inte det smakar särskilt mycket. Till och med lite gott! :)

• frida79
    Mandelmumsa skrev 2012-06-25 22:15:15 följande:

Frida: Tack för tips om Willys, låter ju kanon! Är jag den enda som tycker att blutsaft smakar helt ok? Tycker inte det smakar särskilt mycket. Till och med lite gott! :)
    tycker inte heller det smakade så äckligt, helt ok, mest eftersmaken som e sådär.. men sköljer ner med lite jouice sen smakar man det inte Glad
    BF - 12 februari 2013
  • Mandelmumsa

Precis! :)
    På väg till äggplocket nu.. Rätt mycket känningar så det är skönt att äntligen få bort äppblåsorna.

• maggan82
    Mandelmumsa skrev 2012-06-25 22:15:15 följande:

Tack!
    Yes, jag testade rd 6 -7 och fick solklara minus. Trodde det var kört då men så var där ett plus igår på stickan.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-26 06:12:49 följande:
    Precis! :)
    På väg till äggplocket nu.. Rätt mycket känningar så det är skönt att äntligen få bort äppblåsorna.
    Lycka till idag gumman!!!!
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-25 21:34:41 följande:
    nu har jag varit och köpt blutsaft så jag får upp järnvärdet! Glad ville bara säga att willys säljer den för 110 kr, hälften av vad apoteket tar!
    köpte även godmorgon grapefrukt-juice och satsumas och bigaråer för c-vitaminernas skull Glad
    KANON Skrattande

Glöm bara inte bort att de e viktigt att du tar tabletter oxå för att få upp järnvärdet ordentligt.
    Blutsaften innehåller inte lika mkt.

Å dom braiga C vitaminerna.

Tänk va vitaminer man pratar om som vuxen, när ens föräldrar sa nått om de så hörde man bara TJAT TJAT BLA BLA hehe
  • maggan82
    Mandelmumsa skrev 2012-06-26 09:45:15 följande:
    Maggan: Hade du några symtom dag 6-7 när du testade? Och fick du några symtom senare?
    Jag hade menssmärtor, var uppblåst och gasig...precis så som jag brukar bli innan mens. Sedan gick det över till att sticka och dra i nedre delen av magen och började även få ömma bröst.  
  • Make your own kind of music
    maggan82 skrev 2012-06-26 10:04:17 följande:
    Jag hade menssmärtor, var uppblåst och gasig...precis så som jag brukar bli innan mens. Sedan gick det över till att sticka och dra i nedre delen av magen och började även få ömma bröst.  
    Var det en blastocyst eller två-dagars du fick tillbaka?
    Kom de ömma brösten runt RD7-8 eller senare?
    Jag har TD till helgen och känner inget i brösten (hade ömma bröst från ÄP men det avtog runt RD6-7 för mig) men däremot lite stick och väldigt lätt molande i buken och lbland lite i ljumskarna.
    Hoppas så att det ska fungera denna gång.

Lycka till idag mandelmumsa!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012