• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Make your: Förstår dig så väl!! Vet precis hur det är! Väntan är det absolut värsta, och ovissheten! Andra ruvarveckan ÄR hemsk, man känner ju hela tiden efter. Man tycker att symtomen inte kommer, att de försvinner och att de kommer och går och det gör en förtvivlad! Man mår så psykiskt dåligt av att gå igenom flera misslyckade försök, alla besvikelser. För mig funkar det bäst att vara på jobbet. Har också underbara kollegor och på jobbet fokuserar man på det man gör och hinner inte tänka och grubbla så mycket. Man försöker alltid att inte tänka för mycket, men det är ju lättare sagt än gjort! Det finns ju där hela tiden i huvudet! Tycker er plan att testa tillsammans på söndag är smart! Varför riskera att förstöra svensexan. Och tycker du ska vänta till söndagen när din man är med dig. Jag har testat neg. när min sambo inte var där och det är inget jag rekommenderar! Hoppas ju förstås att du inte kommer testa negativt, men detta är ju så oförutsägbart. Vi kommer få ruva ihop tre dagar i alla fall! :)

• Mandelmumsa

Csillag: Vilket stolpskott till barnmorska!! Hon kan inte ha läst dina journaler alls! Tycker du ska anmäla henne! Fy vad förnedrande, sex missfall inget att oroa sig för!? Helt sjuk i huvet ju. Vad skulle en psykolog hjälpa, psykologen kan ju inte ge dig några garantier, meningslöst. Den som skulle behöva gå till psykolog är hon själv! Förstår dig fullt ut att du blev ledsen och arg!
    Det är tufft när det känns som symtomen försvinner! Helt normalt att man blir orolig då! Håller tummarna att du får ett vul snart och att allt ser fint ut! Kram!

• Tant Groda

Csillag: usch vad tråkig attityd, den bm hade, hoppas att det ändå löser sig till det bästa!

• LnH

csillag: Usch vilken BM, men som sagt det finns idioter i alla yrken tyvärr!
    Jag håller tummarna för dig att allt är bra och att du får tag i din läkare eller andra BM så att du får hjälp
    För är man så orolig är det inte heller bra. STYRKEKRAM

• frida79
    Csillag skrev 2012-06-28 10:03:20 följande:
    tack gumman.

Just nu känns de som jag vill krypa under en sten o bara gå i ide..
    skickar massa varma kramar och hoppas din blödning var ofarlig även denna gång, jag hade bytt barnmorska direkt, har de inte förståelse för oro som är befogad så är de inte mkt att ha.. jag är så glad jag bytte läkare förra veckan, jag fick ju ett riktigt stolpskott men sa ifrån på skarpen och fick istället en man i pensionsåldern med mkt mer empati än kvinnan :)
    lycka till {#emotions_dlg.flower}
    BF - 12 februari 2013
  • Mandelmumsa

Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.
    Grattis till ET. Hoppas det går vägen för dig.

RD 9 för mig idag. Halvägs till TD. Jag börjar oroa mig för BIM som är på Söndag.
  • Csillag
    Thunderkatten skrev 2012-06-28 10:06:53 följande:
    Hej alla, tror inte jag har skrivit i den här tråden tidigare. Påbörjade ivf i år, hann med ET och ett FET (båda misslyckades) innan kliniken stängde för sommaren. Nu är det en låååång väntan till augusti och förhoppningar om ett spontant mirakel under tiden som gäller. :)

Men usch Csillag. Vilken jäkla stolpskott du fick prata med! Det är ju så man får lust att anmäla för tjänstefel. Hon kan ju inte ens ha öppnat din journal? Massor med styrkekramar till dig!!
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Klart du ska följas åt med oss alla här inne.

Å tack för dom fina orden.
    Stolpskott va nog ett milt ord för den barnmorskan,tur jag INTE har henne i normala fall.Valde bort henne pga feldiagnos när jag väntade mina tvillingar.

Hon har idag fått en regäl utskällning av min ordinarie läkare och barnmorska Skrattande
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-28 10:42:24 följande:
    Csillag: Din oro är fullt berättigad. Jag tror att det är många som inte förstår hur det är för oss som går igenom ivf, med den enorma oro vi går igenom. Vi har gått igenom fler besvikelser på några år än vad många behöver gå igenom en hel livstid. Sånt sätter sig och gör att man oroar sig lite mer än vad "par som bara tittar på varandra så är de gravida" behöver känna. Har man gått igenom flera misslyckade ivf och MF så är det tufft. Och för dig som har så många MF i bagaget är det ju desto värre. Så det är synd när man stöter på dessa personer som inte förstår det. Oavsett om det är barnmorskor, läkare eller bekanta.
    Förstår din oro och jag hoppas att du får komma in på ett UL snart, för det är bättre att veta. Det är ovissheten som är så otroligt tärande. Finns ingen psykolog i hela världen som kan trolla bort det. Vad du behöver är fakta.
    Jag hoppas och håller tummarna att allt ser bra ut!!! Massor med styrkekramar. Jag förstår hur du känner just nu och det är HELT OK att känna så.
    TACK för snälla o tröstande ord.
    Ska på VUL imorgon förmiddag.
    Min läkare gick i taket när han ringde mej o fick reda på va den BM sagt till mej.
    Han skulle ringa ner till den BM direkt o dessutom ta de med min ordinarie BM.
    Dessutom hade han fått mina provsvar på mitt Tsh värde.
    De har skjutit upp igen så nu ska medicinen höjas dessutom för den delen.
  • Thunderkatten
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Coolt!! Jag håller tummarna för tvillingar. :)
    Csillag skrev 2012-06-28 17:21:30 följande:
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Klart du ska följas åt med oss alla här inne.

Å tack för dom fina orden.
    Stolpskott va nog ett milt ord för den barnmorskan,tur jag INTE har henne i normala fall.Valde bort henne pga feldiagnos när jag väntade mina tvillingar.

Hon har idag fått en regäl utskällning av min ordinarie läkare och barnmorska Skrattande
    Tack tack. Bra med utskällning. Då har du fått prata med ordinarie nu? Känns det bättre? Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012