LnH skrev 2012-06-27 08:06:25 följande:
Är det ngn mer av er som ibland får känslan av att "jag ger upp nu, jag är ju nöjd med det jag har". För jag tycker allt med ivf är jobbigt, all väntan och sedan besvikelsen när det inte fungerar och så mår jag dåligt av sprutor etc.
Men det är nog väntan som är det värsta, mår så dåligt av all väntan hela tiden! Och sen om det inte blir ngt så blir man så besviken och jag känner det som om jag sviker min man då han vill ha fler barn och han ser så besviken ut och ALLA runt omkring oss (dvs hans vänner) skaffar barn nu och har antingen precis fått eller är gravida. Just nu känns det som om jag inte vill försöka igen och att det är jobbigt att träffa hans kompisar som tar med sina gravida flickvänner/fruar.
Gumman,tro mej jag har varit där du e nu många gånger.
2005 hade jag 9 vänner som blev gravida o jag grät floder o orkade inte ens träffa dom när dom blev större o större lr första månaderna när bebisarna fötts.Detta va min närmaste umgängeskrets så man ville bara spotta o fräsa,samtidigt så va man ju glad för dom mn man mådde så dåligt sj o dom kunde inte förstå va man gick igenm.
2006 lyckades vi ju efter 5 års slitande bli gravida med tvillingarna o dom kom sen julen 2006.
Sen efter de har de ju bara varit ett helvete,
Kompisarna blev gravida efter gravida,födde barn på löpande band medans jag hade MF på MF o hoppet bara försvann mer o mer.
Nu 2012 är jag äntligen gravid igen,bara hoppas att detta går vägen mn jag e skeptisk då jag blöder så ofta (som idag)
Mina vänner är lika gamlla som mej lr ett år äldre o dom har fått första barnet som jag 2001.
Sen har dom hunnit med att få 4-5 barn/person
En av tjejerna har "bara" 3 som hon säger för dom andra har ju fler.
Dom har mer ltr mindre bara behövt skaka ett par boxershorts över dom o sen har dom blivit gravida medans de finns som vi som river upp himel o helvete bara genom att försöka bli gravida.
Jag förstår hur du känner o mår,o jag vet hur jobbigt de e.
De e inte alltid lätt att le utåt när man dör innombords...
Massa styrkekramar till dej gumman, ge inte upp!!