• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Vad tråkigt Lilla fjun! Hoppas du får en skön och avkopplande sommar!

Idag är det dags för ET :)
    Make your: Vi har hittills aldrig fått fem eller fler toppägg i samma skörd, vilket är gränsen för när de erbjuder blastocystodling. Så det kommer nog bli tvådagars denna gång med. Vi får se om det blir något till frysen i och med att vi ska få två tillbaka denna gång. Vi vet ännu inte hur många som har blivit befruktade..

• Mandelmumsa

Make your: Hur går det förresten för dig? Känns det annorlunda på något sätt? Vilken dag ska du testa? Börjar det klia i testfingrarna? :)

• Make your own kind of music

Mandelmumsa: Så det blir idag! :) Vad roligt! Berätta sen hur det gick!

För mig känns det just nu jättejobbigt. Den här sista veckan är det värsta med hela IVF´n! Hatar det. Natten till söndag fick jag en sån ångest att jag inte kunde sova. Låg vaken HELA natten och kände att det är kört. Totalt deprimerad var jag, så jag sjukanmälde mig i måndags och var hemma och bröt ihop några gånger. Den här väntan är verkligen fruktansvärt tärande. Men i tisdags var jag tillbaka på jobbet och det känns bra för jag har så goa kollegor och mycket att göra vilket gör att jag inte har haft så mycket tid att tänka allt för mycket.
    Men jag försöker att inte känna efter och analysera allt för mycket, för det är omöjligt att veta om det jag ev. känner beror på att vi lyckats eller på Crinonen eller på att mens är på g. Asjobbigt. Så det är bara att bita ihop och vänta till helgen. Tänker inte testa innan för då kommer jag inte klara av att jobba.
    Vår TD är på lördag, men då min man ska på svensexa så föreslog jag att vi skjuter på det och testar på söndag istället. Ifall att det är negativt, för då kommer vi bli så besvikna och det är ju tråkigt om han ska på svensexa och går omkring och deppar. Blir fel.
    Sen får jag se hur jag gör.... kan hända att jag testar ändå på lördag efter att han åkt...
    Så jobbigt.... både vill och vill inte testa. Drömmar som kan gå i kras.

Lilla Fjun skrev 2012-06-28 06:13:18 följande:
    Gick inte vägen denna gången. Nytt försök i augusti. Trevlig sommar!
    Jättetråkigt! :(
    Ha en fin sommar och ta igen er. Försök koppla bort ivf- världen helt under sommaren.
    Det kommer jag försöka göra om det här försöket misslyckas.
    Kram.
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-28 07:52:38 följande:
    Mandelmumsa: Så det blir idag! :) Vad roligt! Berätta sen hur det gick!

För mig känns det just nu jättejobbigt. Den här sista veckan är det värsta med hela IVF´n! Hatar det. Natten till söndag fick jag en sån ångest att jag inte kunde sova. Låg vaken HELA natten och kände att det är kört. Totalt deprimerad var jag, så jag sjukanmälde mig i måndags och var hemma och bröt ihop några gånger. Den här väntan är verkligen fruktansvärt tärande. Men i tisdags var jag tillbaka på jobbet och det känns bra för jag har så goa kollegor och mycket att göra vilket gör att jag inte har haft så mycket tid att tänka allt för mycket.
    Men jag försöker att inte känna efter och analysera allt för mycket, för det är omöjligt att veta om det jag ev. känner beror på att vi lyckats eller på Crinonen eller på att mens är på g. Asjobbigt. Så det är bara att bita ihop och vänta till helgen. Tänker inte testa innan för då kommer jag inte klara av att jobba.
    Vår TD är på lördag, men då min man ska på svensexa så föreslog jag att vi skjuter på det och testar på söndag istället. Ifall att det är negativt, för då kommer vi bli så besvikna och det är ju tråkigt om han ska på svensexa och går omkring och deppar. Blir fel.
    Sen får jag se hur jag gör.... kan hända att jag testar ändå på lördag efter att han åkt...
    Så jobbigt.... både vill och vill inte testa. Drömmar som kan gå i kras.
    Ge inte upp än gumman!!Förstår du mår jättedåligt just nu,mn de finns många som testar + på TD som inte haft några känninagr allt.
    Massa styrkekramar till dej.
  • Csillag

Hej flickor.
    Ska ja va helt ärlig så har ja inte haft en enda känning nu senaste 3 dagarna så mår piss just nu,livrädd de e ett MA.
    Ska prata med läkaren i eftermiddag.
    Mår verkligen jätte pissigt dåligt just nu o vet inte va ja ska tro.
    Alla symptomer e som bortblåsta, vet att dom kan försvinna mn oron äter ärligt talat upp mej.

Pratade med en barnmorska igår (inte min egna för hon jobbade på förlossningen då) o den här barnmorskan sa typ,

"Men nu ska du väl inte måla fan på väggen för du har 6 MF bakom dej.Du kanske skulle gå till en psykolog.På ditt nästa besök har jag inte ens bokat in  ett VUL på dej  för normalt gör vi de i vecka 13 för då brukar KUB vara o jag ser ingen anledning till att du ska få annat.
    En blödning har ju innan visat sej i ditt fall inte varit farligt alla gånger.Man ska inte göra ultraljud så ofta förstår du."

Blev både så lessen o arg på denna BM (Obervera inte min normala utan just denna som jag vägrade ha) o sa att jag kommer kontakta min läkare imorgon (idag) för enligt hans ordinationer (som står i min journal) så SKA jag kollas med VUL SENAST den 23 Juli då jag haft mina MF mellan V 5-10 oftast, och 6 MF är fan visst nått att oroa sej för och jag går på spec mödravård o e sjukskrivern från start till förlossning så se till att min BM ringer upp mej när hon inte har jour på förlossningen längre.
    Å jag hade en blödning senast i söndags o den va ordentlig.Å ultraljud gör jag titt som tätt under graviditeten, ca 3-4 ggr/vecka från V 11 och framåt så kom inte o säg att ultraljud inte e så bra att göra för de är i vissa fall oxå nödvändigt för att följa graviditetens utveckling.Å bara så du vet så går jag redan hos en psykolog för att bearbeta de här under tidens gång som fortlöper denna graviditet!

Blev så lessen o arg.
    E hon helt dum i huvet lr.
    Jag mår verkligen skit just nu.Dessutom så blödde jag i söndags ordentligt o sen att alla känningar e som bortblåsta.
    Om det har blivit ett MA så vill jag ju faktist veta de,så jag kan få tabletter så de kommer ut så jag kan bearbeta allt o gå vidare.
    Dessutom så står de väldigt klart o tydligt i mina journaler hur dom ska gå till väga.

Orkar inte gå så här, mår bara skit.

• Csillag
    maggan82 skrev 2012-06-28 09:59:17 följande:
    Csillag: Jag skickar över NRJ och styrka till dig! Ge inte upp nuHjärta
    tack gumman.

Just nu känns de som jag vill krypa under en sten o bara gå i ide..
  • Thunderkatten

Hej alla, tror inte jag har skrivit i den här tråden tidigare. Påbörjade ivf i år, hann med ET och ett FET (båda misslyckades) innan kliniken stängde för sommaren. Nu är det en låååång väntan till augusti och förhoppningar om ett spontant mirakel under tiden som gäller. :)

Men usch Csillag. Vilken jäkla stolpskott du fick prata med! Det är ju så man får lust att anmäla för tjänstefel. Hon kan ju inte ens ha öppnat din journal? Massor med styrkekramar till dig!!

Csillag: Din oro är fullt berättigad. Jag tror att det är många som inte förstår hur det är för oss som går igenom ivf, med den enorma oro vi går igenom. Vi har gått igenom fler besvikelser på några år än vad många behöver gå igenom en hel livstid. Sånt sätter sig och gör att man oroar sig lite mer än vad "par som bara tittar på varandra så är de gravida" behöver känna. Har man gått igenom flera misslyckade ivf och MF så är det tufft. Och för dig som har så många MF i bagaget är det ju desto värre. Så det är synd när man stöter på dessa personer som inte förstår det. Oavsett om det är barnmorskor, läkare eller bekanta.
    Förstår din oro och jag hoppas att du får komma in på ett UL snart, för det är bättre att veta. Det är ovissheten som är så otroligt tärande. Finns ingen psykolog i hela världen som kan trolla bort det. Vad du behöver är fakta.
    Jag hoppas och håller tummarna att allt ser bra ut!!! Massor med styrkekramar. Jag förstår hur du känner just nu och det är HELT OK att känna så.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012