• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 12:11:15 följande:
    Csillag: Vilket stolpskott till barnmorska!! Hon kan inte ha läst dina journaler alls! Tycker du ska anmäla henne! Fy vad förnedrande, sex missfall inget att oroa sig för!? Helt sjuk i huvet ju. Vad skulle en psykolog hjälpa, psykologen kan ju inte ge dig några garantier, meningslöst. Den som skulle behöva gå till psykolog är hon själv! Förstår dig fullt ut att du blev ledsen och arg!
    Det är tufft när det känns som symtomen försvinner! Helt normalt att man blir orolig då! Håller tummarna att du får ett vul snart och att allt ser fint ut! Kram!
    Tack gumman.
    Vet att de e normalt att känna som jag gör nu,o att oron är jobbig.
    De säger ju fakrist psykologen oxå att dom känslorna e normala o inget konstigt med.
    Blir bara så arg på sånna bm.

Ska ner till min läkare imon innan han stänger igen nu för semestern.
    Ska ner o göra VUL + att vi ska höja min medicin för sköldkörteln.
    Mitt Tsh hade skjutit upp nu igen,vilket e normalt att de gör när man e gravid,mn inte så fort ska de inte förändras så han va lite orolig.
    De kan va de som ger mej blödningarna så bara att hoppas min groda finns kvar imon.

Försöker tänka positivt mn de e så svårt just nu.
    Man vill ju bara veta..
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-06-28 12:19:44 följande:
    Csillag: usch vad tråkig attityd, den bm hade, hoppas att det ändå löser sig till det bästa!
    TACK, ska på VUL imon så bara att försöka hålla hoppet uppe att min groda e kvar.
    Orkar inte ett 7.e MF nu.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-28 12:40:21 följande:
    csillag: Usch vilken BM, men som sagt det finns idioter i alla yrken tyvärr!
    Jag håller tummarna för dig att allt är bra och att du får tag i din läkare eller andra BM så att du får hjälp
    För är man så orolig är det inte heller bra. STYRKEKRAM
    Tack snaälla gumman, den kramen behövs just nu.
    Ligger i sängen nu o vilar.
    Ska till läkaren imon.Han blev fly förbannad när han fick höra vad BM sade sagt till mej o skulle ta tag i de direkt.
    Bara att hoppas att de går åt rätt håll så hon fattar o inte blir mer otrevlig sen för efter imon går min läkare på semester o inte tillbax förrens V 33.
    Men hon e ju inte min ordinarie BM utan detta va ju en annan som jobbar på mödravården oxå.Min ordinare BM va ju på förlossningen när ja ringde så fick prata med de hjär stolpskotten.
    Kan tänka mej hur sur hon kommer blänga på mej när jag kommer till mvc nästa gång,om mitt pyre lever än.
    Skiter faktist i vilket, för hon får inte bete sej så.

Min läkare sa att jag kan anmäla henne till aptientnämnden för hon får varken säga så lr göra så då de står väldigt klart o tydligt i mina journaler vad som gäller under min graviditet.
    Va hon sen har för åsikt lr tycker spelar ingen roll.
    Min läkare,min BM,Spec mödravård o Carlanderska e alla överens om hur jag ska "skötas" under mina graviditeter.

Man blir bara så trött o lessen på sånt här.De e bara öppna journalen o läsa,mn hon skiter verklogen i allt.
    BLÄää för henne.

Nu ska jag vila lite.

trött som fasen.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.
    GRATTIS GRATTIS gumman, nu ska du se att de blir bebis/ar!!!
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-28 12:45:10 följande:
    skickar massa varma kramar och hoppas din blödning var ofarlig även denna gång, jag hade bytt barnmorska direkt, har de inte förståelse för oro som är befogad så är de inte mkt att ha.. jag är så glad jag bytte läkare förra veckan, jag fick ju ett riktigt stolpskott men sa ifrån på skarpen och fick istället en man i pensionsåldern med mkt mer empati än kvinnan :)
    lycka till {#emotions_dlg.flower}
    tack gumman.
    Tur jag har lite skinn på näsan o kan säga ifrån,mn så tråkigt de ska behöva bli så här, de e ju bara att öppna min journal o läsa.
    De e ju inte EN läkare som skrivit,utan flera som skrivit samma sak.
    mn mn...idioter finns de tyvärr gott om.
    Tur hon inte e min ordinarie BM.

Ska på VUL imon o kolla hur de ser ut...Hoppas min groda lever..
    Ska äka min levaxin medicin me, mitt tsh har skjutit iväh ordentligt uppåt sa läkaren ida.
  • Csillag
    Thunderkatten skrev 2012-06-28 17:24:07 följande:
    Coolt!! Jag håller tummarna för tvillingar. :)

Tack tack. Bra med utskällning. Då har du fått prata med ordinarie nu? Känns det bättre? Kram
    Inte min ordinarie BM utan min läkare.Har ju gått hos privat läkare med ivf så de e han o Carlanderska som har hand om mej.Sen går ja hos spec mödravård + BM.
    Normalt har jag min BM som jag haft tidigare graviditeter mn hon va ju på förlossningen ida så därför ja hamnade hos den här idioten.
    Men min läkare skulle ta tag i de så fort vi la på,o känner ja han rätt så får hon de inte lätt.
  • Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.
    Ja, vad roligt att du fick två embryon fina tillbaka! Grattis!
    Du ska se att det går vägen den här gången! Jättebra chans, 57%. 
    Hoppas,hoppas!! :)
  • Make your own kind of music

Csillag: Jättebra att du får VUL redan imorgon! Du ska se att din lilla groda har det bra och att det bara är ditt tsh som spökar. Det ska gå bra den här gången! {#emotions_dlg.flower}

• Mandelmumsa

Det går inget bra för mig att kopiera listan, så om någon kan lägga in lite information om mig är jag tacksam!

Ruvare ET 28/6, TD 14/7

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 4. Sjunde insättningen (ET) tillika vårt första privata försök. Till hösten blir det Linnékliniken.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång. Denna gång fick vi tillbaka två tvådagars. 

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 21:02:00 följande:

Det går inget bra för mig att kopiera listan, så om någon kan lägga in lite information om mig är jag tacksam!

Ruvare ET 28/6, TD 14/7

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 4. Sjunde insättningen (ET) tillika vårt första privata försök. Till hösten blir det Linnékliniken.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång. Denna gång fick vi tillbaka två tvådagars. 

fixar de imon åt dej gumman.ska lägga in lite mer info oxå så gör de samtidigt.kan inte göra de på denna datorn.
    Så kul att de att du e ruvare nu igen
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012