• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

Tantgroda: oj 15 är en god skörd ;) undra hur många jag har imorgon ?!

• skånetjejen

Grattis tantgroda till en god skörd!! var de alla stora ? !!! när blir det äp ?

lycka till enäggs81 på ultraljudet i morgon :)

jag var på mitt första ultraljud i dag gick bra ! men blev förvånad ska redan ha äggplock på fredag på dag 11 (föra gången var det äp på dag 15 !!) I dag hade jag 6 stora äggblåsor som nästa helt var mogna !! jag får vara nöjd med det !!! det är ca det antalet som jag har haft tidigare vid ultraljud !! första gången var det 7 som plockades och andra gången 5 st!!  så jag hoppas på att minst 5 kan plockas denna gången oxå !! jag har endast 1 äggstock så jag får vara nöjd !! :)

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-16 13:48:41 följande:
    ska ju på vul imorgon bitti, så jag frågar imorgon ;) får stå ut till dess! Varför var det för många ägg? är det risk för överstimulering?
    Lycka till imon
  • enäggs81

tack alla för lycka till :) lycka till er också;) hi hi;) just nu är jag mest nervös för att hitta till Uppsala. måste åka själv redan 6.30 imorgon

• Tant Groda

Fidelis: grattis till en systerson.
    Enäggs: tack, vet inte när äggplock blir men ska på ul på fredag igen!
    Skånetejen:tack. De såg lika stora ut iaf.han mumlade nått om 13 så och de såg nästan lika stora ut allihop

• enäggs81

Är lite besviken idag måste jag säga :( Läkaren såg bara 5-6 ägg efter 6 dagars sprutande. För 8 år sen hade jag 13 st. väntar på samtal från kliniken. Då får jag veta när det blir ÄP. Bara inse att man är äldre nu. Dock bara 31 år. kan det växa flera ägg sista dagarna????

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-17 11:30:21 följande:
    Är lite besviken idag måste jag säga :( Läkaren såg bara 5-6 ägg efter 6 dagars sprutande. För 8 år sen hade jag 13 st. väntar på samtal från kliniken. Då får jag veta när det blir ÄP. Bara inse att man är äldre nu. Dock bara 31 år. kan det växa flera ägg sista dagarna????
    Om läkaren tyckte att de va ett dåligt antal lr dom va små så hade h*n höjt din dos på sprtorna.
    Din läkare verkar tycka att de va bra.

Ge inte upp än!
    De krävs bara ett guld ägg! 
  • enäggs81

Csillag: dom tog blodprov och ringer ca kl13. då får jag även veta om dosen ska höjas sista sprutdagarna. Läkaren sa att han hade hoppats på några till ägg;( När dosen höjs är det för att man då ska få flera ägg?

• Thunderkatten

Det där med dosen är en balansgång har jag förstått det som. Hellre för låg dos än för hög. För man kan alltid spruta några dagar extra om det behövs. Jag fick höja dos 3 eller 4 ggr och sprutade i 3(!) veckor... Har pco och då är de rädda för överstimulering om de börjar för högt. Sen vill man ju ha många jämnstora och det är väl det som är svårt. Håller tummarna för att de kan få några till att växa på sig innan äp. Äl-sprutan i sig ger ju en sista tillväxtboost oxå. :)

• jazmine25

Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag kan testa om jag är Gravid efter vårt första heminseminations försök. Hoppas ni hejjar på mig. Vi testar heminsemination medans vi väntar i kön på IVF nr två.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012