• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

Jag är SÅ SJUKT nervös inför första sprutan ikväll  
    Kommer inte kunna ge mig själv den, min man får göra det. Är smått livrädd för sprutor.
    Ni som har gått igenom sprutorna, fick ni några bi-effekter? 

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-17 14:02:20 följande:
    Jag är SÅ SJUKT nervös inför första sprutan ikväll  
    Kommer inte kunna ge mig själv den, min man får göra det. Är smått livrädd för sprutor.
    Ni som har gått igenom sprutorna, fick ni några bi-effekter? 
    kommer gå bra.De e inte alls farligt o känns knappt.
    den sprutan som kan kännas e orgalutranen.
    Mn vanliga hormonsprutorna brukar inte kännas . 
  • jazmine25

Är det nån på denna tråd som tar fragmin. Jag försöker hitta info när man ska börja med fragminen och sen hur länge man ska fortsätta.

Jag har fått fragmin för att minska risken för missfall. Jag har fått utskrivet 40 sprutor.

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-17 11:44:40 följande:
    Csillag: dom tog blodprov och ringer ca kl13. då får jag även veta om dosen ska höjas sista sprutdagarna. Läkaren sa att han hade hoppats på några till ägg;( När dosen höjs är det för att man då ska få flera ägg?
    Håller tummarna att läkarna ska ha nått bra att säga.Har dom hört av sej än?
    Man kan få endel fler ägg o dom andra växer till sej bättre.
    Vissa får spruta längre än andra mn oftast har man ÄP runt dag 12-16.
    De som sprutar längre beror ofta på pco sjukdom eller endometrios som ja har.
    Läkarna vill ju hellre att man höjer dosen under tidens gång än att man får för hög dos från start o man riskerar överstimulering.Blir man överstimulerad så vill man ofta avbryta.Så bättre me få ägg än en överstimulering.
    Men sen ska du tänka på att alla e olika,o ålder äggreserv osv gör sitt.Bara en sån sak som en infetion i kroppen spelar stor roll o alla infektioner känner man ju inte av.
    Håller tummarna för att de ska gå bra. 
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-10-17 14:00:39 följande:
    Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag kan testa om jag är Gravid efter vårt första heminseminations försök. Hoppas ni hejjar på mig. Vi testar heminsemination medans vi väntar i kön på IVF nr två.
    Oj se där, klart vi hejar på dej gumman!!!
    Håller alla tummar o tår o hoppas detta ska gå vägen för er. 
  • enäggs81

Fidelis: sprutorna känns inte alls. va inte rädd! mina biverkningar är att det molar i äggstockarna, men det känns ingenting där jag stuckit mig. Jag ska ha ÄP om en vecka. på onsdag 24/10. ET fredag 26/10. Dom ändrade inte dosen.

• enäggs81

Tantgroda: gick väl sådär. bara 5-6 ägg såg läkaren på vul. ska fortsätta med samma dos puregon . sen ÄP på onsdag. Hoppas vid Gud att det kommer ut 7 ägg. 5 st är ju lite..... Ja lite besviken och orolig är man allt!

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-17 20:38:41 följande:
    Fedelis: hur har det gått med sprutorna?

Enäggs: hur har det gått för dig idag?

Jag tog den själv och det gick faktiskt bra
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012