• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    skånetjejen skrev 2012-10-18 22:59:55 följande:
    Äp i morgon !! hoppas det går bra, är nervös, hoppas att jag kan sova i natt !!!  

Lycka till m ÄP! Och om du inte redan fått tipset kan jag rekommendera en varm vetekudde på magen efteråt. Lindrar eventuell molande värk ovh ökar " blodtillförseln" vilker är bra för läkning mm
  • Csillag
    Lac2010 skrev 2012-10-18 20:54:59 följande:
    Hej tjejer! Var ett tag sen jag va inne i tråden. Men har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!! Kan tillägga att min mage är redan stor och folk grattar till kommande bebis.. :/
    GRATTIS, Hoppas på dubbel lycka på onsdga.
    Tvillingar e underbart att ha.
    Mina pojkar e nu 6 år.
    Dubbelt jobb, dubbel glädje Dubbel lycka. 
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2012-10-18 22:59:55 följande:
    Äp i morgon !! hoppas det går bra, är nervös, hoppas att jag kan sova i natt !!!

Håller tummarna för dej gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-10-17 17:00:24 följande:
    Csillag: Hur mår Du och "grodan"?!? Har inte kunnat ha full koll i tråden den senaste tiden...
    Hehe man kan inte ha full koll hela tiden

Grodan verkar ligga o gotta sej i magen, känner inte så mkt rörelser.
    Kände den ju väldigt tidigt mn tycker inte de har ökat så mkt, mn läkarna säger att de beror på att moderkakan ligger i vägen

Jag har nu inte haft nån blödning på 9 dagar så jag hoppas ja ska klara de här.

Man sitter som på nålar,nervös o rädd varje gång man ska gå på toa lr de hugger till som en kviv i magen.
    Oron är nog på topp o man försöker bara ta sej igenom dagarna för man vet att de betyder att jag e ett steg närmare att min groda ska klara sej.

Man har sina milstolpar man vill ta sej förbi.Mn sen vet ja att de e bara att hoppas på de bästa.

De som gnager i bakhuvudet är ju att jag haft svårt att behålla bebisarna innan o jag faktist då lyckatsatt nästan gå tiden ut så jag känner samtidigt att läkarna kan ju ha fel oxå,mn samtidigt vet ja att min förlossnings förberedelse är redan färdig då vi varit tvugna att göra den för 2 veckor sedan då de inte ser ut dom grodan kommer stanna inne så länge.

Känns lite skumt att redan ha "planerat" den n'r man vet att de mest troligt kan bli ett urakut kejsarsnitt pga moderkakan ligger fel.

De skrämmer skiten ur mej kan ja ärlkigt säga.De fanns inte på planeten att jag kanske skulle behöva föda med snitt,särskillt inte ett s.k katastrof sniff.
    Dottern e född vaginalt utan problem.
    Tvillingarna e födda vaginalt,varav en låg i säte trippelvikt som de kallas,mn båda vaginalt utan problem.
    Kejsarsnitt har alltid skrämt mej,o föda vaginalt har alltid varit enda tanken i huvudet.

Sen försöker ja tänka så att blir de ett ur akut snitt så beror de på moderkakan brister o grodan måste ut bara på nån minut.

Man ligger på kvällarna o känner de buffar o knuffas där inne i magen o man kommer på sej sj att le, en groda, ett mirakel efter alla dessa år.Mn tyvärr så kryper rädslan sakta på o man vå¨gar inte vara glad.
    Stressen av allt de här i rädsla o oro har nog tagit hårdast på mej,. att inte veta...
    Kommer ja bara några veckor till så vet ja ju att oddsen är stora att grodan kan klara sej.
    just nu går de inte rädda.

Men nog om mej, hur e de sj?????

• enäggs81

Idag har smärtan minskat avsevärt i äggstockarna! tänk om alla ägg lossnat och är borta?:/ kan det hända??? sen undrar jag eftersom jag bara är 31 år och endast fått 5-6 ägg. är inte det läkarens fel att han gett mig så låg dos . alltså fel dos!

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-19 11:22:10 följande:
    Idag har smärtan minskat avsevärt i äggstockarna! tänk om alla ägg lossnat och är borta?:/ kan det hända??? sen undrar jag eftersom jag bara är 31 år och endast fått 5-6 ägg. är inte det läkarens fel att han gett mig så låg dos . alltså fel dos!
    Ja dom kan lossna innan,MEN de e väldigt sällsynt.
    Den känslan du har har de flesta av oss haft.Brukar bli så när de närmar sej ÄP.
    Sen tror ja din oro spökar för dej oxå när dom sa du hade 5-6 ägg.

På mej såg dom 9 ägg båda gångerna mn jag fick ut 15 första gången o 12 andra gången.

Sen bara för att man har många ägg så betyder inte de att de e bra ägg.
    De kan likaväl vara så att de inte blir nått av dom när man har många ägg.

Kom ihåg att de bara krävs ett guld ägg för att bli gravid.

Men ja förstår hur du tänker för de gjorde ja oxå.

Visst kan ja visserligen tycka att man borde höjt din dos när du kollade dej,mn sen kan ja inte din bakgrunds historia.
    Alla läkare höjer inte dosen o alla baseras individuellt efter hur hur bakgrunden ser ut osv.

Jag har kört max dos flera gånger utan ens ett resultat till ägg.

5-6 ägg är inte dålig ägg skörd. 
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-10-19 10:50:26 följande:
    Csillag: vilken vecka är du i nu?
    V 23+2 så är i vecka 24 nu.

• enäggs81

Csillag: tack för svar! Du är en klippa;) vad bra att du är i v.24. dom kan ju klara av barn födda från v.23;)

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-19 11:54:48 följande:
    Csillag: tack för svar! Du är en klippa;) vad bra att du är i v.24. dom kan ju klara av barn födda från v.23;)
    Jo fast inte alla sjukhus klarar så tidigt.E väldigt få sjukhus och barn som föds så här tidigt har väldigt få chanser till överlevnad.
    Mn sen känns de väl skönt att chansen finns åtminstonde.
    Mn hoppas grodan kan stanna inne n¨n vecka till.För varje dag,varje vecka som går säger läkarna e mer än positivt o ökar chanserna väldigt mkt.
    Ett barn som föds i denna veckan o klarar sej får ofta väldigt mkt skador o måste gå igenom väldigt många operationer.
    Göteborg e närmsta "stora" sjukhus för mej o när vi pratat med dom så säger dom sj att om bebisen föds nu är oddsen små.
    Grodan ligger på - i % när vi räknar storlek på UL.
    Ska ju göra en hel del TUL nu. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012