• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Nina76
    enäggs81 skrev 2012-10-17 22:24:32 följande:
    Tantgroda: gick väl sådär. bara 5-6 ägg såg läkaren på vul. ska fortsätta med samma dos puregon . sen ÄP på onsdag. Hoppas vid Gud att det kommer ut 7 ägg. 5 st är ju lite..... Ja lite besviken och orolig är man allt!

Enäggs: Hur gick det på äggplocket igår?  Jag hade också 5-6 äggblåsor denna gången. Förra var det bara 3-4. Klart att  man blir lite besviken, jag förstår dig. Men av mina 5 ägg de fick ut, så blev 3 st befruktade och såg perfekta ut. 1 till mig och 2 till frysen. Och det är inte alla som får ut massor med ägg som har så bra odds. Så jag tycker nog att du ska vara nöjd ändå.  Glad  En underbar läkare på vår förra klinik sa (när vår dotter blev till): "Heller bättre kvalitet, än kvantitet."  Och det blev ju vår dotter på första försöket.  Skrattande  Så det försöker jag tänka på när man får det lite dystra beskedet att det inte blev fler äggblåsor den här gången heller.
  • Nina76
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-18 06:52:20 följande:

Jag tog den själv och det gick faktiskt bra

Första är alltid värst. Snart går det av bara farten.  Skrattande
  • enäggs81

Nina76: tack för uppmuntran. Alltså jag har ÄP på onsdag. inte igår;) Ja jag försöker tänka att alla kan ju faktiskt bli befruktade och bra !

• Lac2010

Hej tjejer! Var ett tag sen jag va inne i tråden. Men har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!! Kan tillägga att min mage är redan stor och folk grattar till kommande bebis.. :/

• enäggs81

Lac2010: spännande ;) vad hoppas du på?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012