• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    skånetjejen skrev 2012-10-21 20:44:47 följande:
    ÄP i fredags och allt gick bra, vi tyckte att denna gången känns det jätte bra och denna gången e det vår tur att lyckas,  i lördags vänta jag på samtal från klinikens lab för att berätta hur många som var befruktade, de skulle ringa innan kl 11 :00 tiden gick och gick, tillslut 10 45 ringde läkaren som jag träffa dagen innan!! 6 ägg var bra utav 7 men inga av de äggen var befruktade !! :( på en sekund gick vi från hopp till förtvivlan !! det e skit tråkigt, har tagit mediciner i 8 veckor och väntat på att börja behandlingen innan dess till ingen nytta, tillbaka på ruta 1 igen !! just nu känns det skit!! men det blir väl bättre om några dagar när vi har hunnit smälta detta!! hela detta året har bara varit en dal och berg bana !! det börja med ivf  1 misslyckades i februari, ivf 2 misslyckades i maj, ivf 3 skulle börja i augusti men blev upp skytten på grund av x i juli !! (mitt andra x), och nu när vi äntligen fick börja ivf 3 så blev det inget, så tillbaka till att vänta igen, som tur e har vi inte förbrukat några poäng eftersom det ej blev ett et, ska ringa in vid nästa mens för att få reda på planeringen !! 

håller alla mina tummar att det ska gå bättre för alla ni andra !! kram

Fy tusan vad tungt för er! STOR KRAM!!!!! Och ta väl hand om varandra!
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-10-21 20:19:42 följande:

Vad skönt ändå att blödningarna har slutat - eller iaf gör ett relativt långt uppehåll!!! Men det måste vara påfrestande psykiskt att ha ”förlossningsförberedelserna” klara i ett så tidigt skede. Måtte det dröja innan du behöver använda dig av dem! Håller tummar och tår för dig och din ”groda”!

När det gäller snitt (och speciellt de urakuta…) så är ju de ett kapitel för sig. Vår sons förlossning drog ut på tiden och läkaren hade under flera timmar (enligt journalen) inte tid att titta till just oss och när hon väl gjorde det tog det 4min innan sonen var ute. Meeeeeen försök tänka på att de som vid ett eventuellt uraktut snitt kommer att ta hand om er är kanonduktiga och fokuserade på att rädda liv på fantastiskt kort tid. Vi (eller maken snarare eftersom jag först var hög på lustgas och sedan blev sövd på stört....) var så imponerade över hur snabbt det kom folk från alla håll och med vilken laganda de samarbetade och förstås att allt ändå gick så bra som det gick!! De som tar hand om urakuta snitt är somd et verkar enormt kompetenta! Framförallt får man alla tänkbara resurser just då! (Men självklart är de urakuta snitten något man helst av allt slipper!!!)

Här är det tufft på ett annat sätt sedan 4v tillbaka…plötsligt svullnade jag upp och fick rejäla karpaltunnelsyndrom i båda armar/händer, dvs händerna domna/sover och jag har värk i fingrar/händer/underarmar. Både natt som dag. Sover med handledsskenor och har på dem på dan så gott det går. Jag känner verkligen att det är hur lång som helst kvar till 29/1. Att inte sova bra och ha ständiga probelm att skriva, äta, jobba mm tär på ork/humör mm. Lite deppigt nu men jag försöker tänka att det iaf inte är farligt för ”knyttet”. Det kunde vara mycket värre.

Försöker faktist tänka så att de kommer bli ett urakut kejsarsnitt.
    Känns på ett sätt både bäst o smartast o tänka så då de verkar som de måste bli de.
    Tänker ja så så kan de ju bara bli bättre, eller ja du förstår va ja menar.

USCH låter verkligen inge kul me dina leder o behöva gå med handskenor.Låter verkligen inge kul alls.
    Va säger läkarna...Kommer de sitta i eller försvinan?Vet dom varför du påverkas såhär?
    Skönt att höra de inte påerkar knytet åtminstonde.

Styrke kramar.
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2012-10-21 20:44:47 följande:
    ÄP i fredags och allt gick bra, vi tyckte att denna gången känns det jätte bra och denna gången e det vår tur att lyckas,  i lördags vänta jag på samtal från klinikens lab för att berätta hur många som var befruktade, de skulle ringa innan kl 11 :00 tiden gick och gick, tillslut 10 45 ringde läkaren som jag träffa dagen innan!! 6 ägg var bra utav 7 men inga av de äggen var befruktade !! :( på en sekund gick vi från hopp till förtvivlan !! det e skit tråkigt, har tagit mediciner i 8 veckor och väntat på att börja behandlingen innan dess till ingen nytta, tillbaka på ruta 1 igen !! just nu känns det skit!! men det blir väl bättre om några dagar när vi har hunnit smälta detta!! hela detta året har bara varit en dal och berg bana !! det börja med ivf  1 misslyckades i februari, ivf 2 misslyckades i maj, ivf 3 skulle börja i augusti men blev upp skytten på grund av x i juli !! (mitt andra x), och nu när vi äntligen fick börja ivf 3 så blev det inget, så tillbaka till att vänta igen, som tur e har vi inte förbrukat några poäng eftersom det ej blev ett et, ska ringa in vid nästa mens för att få reda på planeringen !! 

håller alla mina tummar att det ska gå bättre för alla ni andra !! kram
    Neeeeej men gu va lessen jag blir nu när jag läser detta.
    jag som verkligen hoppades på att du åtmonstonde kunde få nått befruktat.
    Skicakr dej massa massa massa styrke kramar gumman.
    Skänt att höra att ni inte ger upp trots ytterligare denna motgång.
    Kommer fortsätta hoppas på att de blir n liten knodd hos dej snart.
  • Fidelis ad urnam

Men vad fan! Sista sprutan jag ska ta, den för ägglossning, finns inte att få tag på. Den är totalt slut hos leverantör.

Väntar på att kliniken ska ringa, men vad gör man?

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-22 12:35:27 följande:
    Men vad fan! Sista sprutan jag ska ta, den för ägglossning, finns inte att få tag på. Den är totalt slut hos leverantör.
    Väntar på att kliniken ska ringa, men vad gör man?
    Det finns flera varianter på den har jag för mig. Vilken är det du ska ta?
  • Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-22 13:01:40 följande:
    Det finns flera varianter på den har jag för mig. Vilken är det du ska ta?
    otrivelle tror jag den heter
  • Fidelis ad urnam

INGEN  av mina mediciner finns inne!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012