Snölängtan skrev 2012-10-21 20:19:42 följande:
Vad skönt ändå att blödningarna har slutat - eller iaf gör ett relativt långt uppehåll!!! Men det måste vara påfrestande psykiskt att ha ”förlossningsförberedelserna” klara i ett så tidigt skede. Måtte det dröja innan du behöver använda dig av dem! Håller tummar och tår för dig och din ”groda”!
När det gäller snitt (och speciellt de urakuta…) så är ju de ett kapitel för sig. Vår sons förlossning drog ut på tiden och läkaren hade under flera timmar (enligt journalen) inte tid att titta till just oss och när hon väl gjorde det tog det 4min innan sonen var ute. Meeeeeen försök tänka på att de som vid ett eventuellt uraktut snitt kommer att ta hand om er är kanonduktiga och fokuserade på att rädda liv på fantastiskt kort tid. Vi (eller maken snarare eftersom jag först var hög på lustgas och sedan blev sövd på stört....) var så imponerade över hur snabbt det kom folk från alla håll och med vilken laganda de samarbetade och förstås att allt ändå gick så bra som det gick!! De som tar hand om urakuta snitt är somd et verkar enormt kompetenta! Framförallt får man alla tänkbara resurser just då! (Men självklart är de urakuta snitten något man helst av allt slipper!!!)
Här är det tufft på ett annat sätt sedan 4v tillbaka…plötsligt svullnade jag upp och fick rejäla karpaltunnelsyndrom i båda armar/händer, dvs händerna domna/sover och jag har värk i fingrar/händer/underarmar. Både natt som dag. Sover med handledsskenor och har på dem på dan så gott det går. Jag känner verkligen att det är hur lång som helst kvar till 29/1. Att inte sova bra och ha ständiga probelm att skriva, äta, jobba mm tär på ork/humör mm. Lite deppigt nu men jag försöker tänka att det iaf inte är farligt för ”knyttet”. Det kunde vara mycket värre.
Försöker faktist tänka så att de kommer bli ett urakut kejsarsnitt.
Känns på ett sätt både bäst o smartast o tänka så då de verkar som de måste bli de.
Tänker ja så så kan de ju bara bli bättre, eller ja du förstår va ja menar.
USCH låter verkligen inge kul me dina leder o behöva gå med handskenor.Låter verkligen inge kul alls.
Va säger läkarna...Kommer de sitta i eller försvinan?Vet dom varför du påverkas såhär?
Skönt att höra de inte påerkar knytet åtminstonde.
Styrke kramar.