• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

Fidelis: när ska du ta den då? jag hämtade allt en månad innan?

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-22 15:00:09 följande:
    Fidelis: när ska du ta den då? jag hämtade allt en månad innan?
    Jag hämtade också allt en månad innan, trodde jag. Det visade sig att jag fick halva recepten av de på apoteket och nu när jag för någon vecka sedan beställde resten finns ingenting inne. 
    Jag har ni ringde sverige runt och lyckats skrapa ihop det jag behöver, inte lite stressande. Allt hittade jag på apoteket hjärtat, medan apoteket sa att varken synarel eller otrivellen fanns att få tag på någonstans.  
  • Tant Groda

Thunderkatten: jodå det finns en orgalutran också. Men tror inte att de är för samma sak. Jag har haft båda!

• Snölängtan
    Csillag skrev 2012-10-22 11:17:50 följande:
    Försöker faktist tänka så att de kommer bli ett urakut kejsarsnitt.
    Känns på ett sätt både bäst o smartast o tänka så då de verkar som de måste bli de.
    Tänker ja så så kan de ju bara bli bättre, eller ja du förstår va ja menar.

USCH låter verkligen inge kul me dina leder o behöva gå med handskenor.Låter verkligen inge kul alls.
    Va säger läkarna...Kommer de sitta i eller försvinan?Vet dom varför du påverkas såhär?
    Skönt att höra de inte påerkar knytet åtminstonde.

Styrke kramar.
    Förstår precis!

Läkaren sa att det beror på att jag denna gång svullnat upp mer (anledning...öh hormoner...annan graviditet...jag hade inga som helst sådana problem förra gången...) och då kommer en nerv i handleden i kläm och på så vis drabbar det i princip alla fingrar och sedan kommer värken som ett svar på att nerver och muskler inte vill samarbeta. Tjoho! Det är vanligare att man får liknande problem de sista 4-6 veckorna då man ju samlar på sig vätska inför förlossningen, men för vissa startar de redan vi v.21..."typ". Sedan sa de att har man dessutom gener som gör att man kanske har lite trång kanal för just den här nerven så "åker man dit som på ett bananskal" och det enda att göra är att byta föräldrar (mina alltså..och det är ju lite sent nu... *skratt*)    Jag trodde att så fort "knyttet" är ute så försvinner problemen men tydligen kan det ta upp till 3mån efter förlossning. och för ett litet fåtal blir det bestående i viss utsträckning...men det är vääääldigt få! (Jag ska inte vara en av dem.) Men som det ser ut nu så kan det bli upp till 180 nätter till med sömnsvårigheter, om jag har otur. Försöker förtränga det och ta en natt i taget för att hålla humöret uppe och som sagt, jag har turen att ha ett 26v gammalt "knytte" i magen och DET är också bra att fokusera på efter alla turer.  
  • Snölängtan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-22 15:03:36 följande:
    Jag hämtade också allt en månad innan, trodde jag. Det visade sig att jag fick halva recepten av de på apoteket och nu när jag för någon vecka sedan beställde resten finns ingenting inne. 
    Jag har ni ringde sverige runt och lyckats skrapa ihop det jag behöver, inte lite stressande. Allt hittade jag på apoteket hjärtat, medan apoteket sa att varken synarel eller otrivellen fanns att få tag på någonstans.  

Men jösses!!! På något vis tror man att det jobbiga ska vara alla hormoner och ingreppen i sig INTE att det inte ska finnas sprutor att få tag i!!! Vad otroligt skönt att du fick tag i dina doser tack vare att du "dammsög" spoteken på mediciner. Men hur tänker nu klinikerna egentligen, borde inte de på något vis kunna meddela apoteken i god tid hur många möjliga IVF/FETer somkan vara på gång närmaste tiden?!? Sedan måste ju apoteken beställa hem och kräva leverantörerna att leverera. (Låter rätt enkelt så här... Obestämd ) Det får ju bara inte ta slut på sprutor och tabletter när man kämpar så med allt annat i den här "cirkusen"! Stor KRAM till dig! OCh lycka till nu med "resten"!
  • enäggs81

mitt apotek beställde mina varor och de kom på 2 dagar

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-22 17:28:54 följande:
    Fidelis: har du fått allt nu?

Ja, till slut. Väntar på att fler gonal-f sprutor ska komma bara. Har till 7 dagar kvar.
  • Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-22 18:29:28 följande:
    mitt apotek beställde mina varor och de kom på 2 dagar

Första gången, då jag bara fick ut hälften av någon anledning, tog det 2-3 dagar. Nu har allt krånglat.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012