• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag

Oj oj oj va ja känner igen mej i dej just nu.är precis som de vore igår. Mina tester v ju helskurna.testlagrets tester visade negAtivt me morron urin. En när j körde clear blue digital på eftermiddag så hann ja knappt pissa innan de visade gravid.jag testade ju ihjäl mej. Gumman,gravid är du ! Om 9 månader tittar de ut en lite .

• LnH

haha ja fast nojjig är jag, känns som om det på testlagrets tester inte syns lika stor skillnad men på andra syns det.

• enäggs81

Börjar med sprutor imorgon. Menopur. Har ju gjort 1 misslyckad färsk nu och 1 misslyckad FET. Har vi stora chanser att lyckas nu? Hur många försök har ni gjort? Vi lyckades ju på första IVF för 8 år sen. Man undrar nu varför 2 försök inte tagit sig alls.. Nu är det första gången vi provar korta metoden. Innan har det varit långa med puregon. Hoppas Menopur är bättre?

• Vincents mamma

Vi lyckades ju på första med sonen 2010 nu lyckades vi på 6:e försöket, 3 misslyckade fet och 2 misslyckade färsk innan detta plus

• Csillag
    enäggs81 skrev 2013-04-04 18:53:54 följande:
    Börjar med sprutor imorgon. Menopur. Har ju gjort 1 misslyckad färsk nu och 1 misslyckad FET. Har vi stora chanser att lyckas nu? Hur många försök har ni gjort? Vi lyckades ju på första IVF för 8 år sen. Man undrar nu varför 2 försök inte tagit sig alls.. Nu är det första gången vi provar korta metoden. Innan har det varit långa med puregon. Hoppas Menopur är bättre?

enäggs81 skrev 2013-04-04 18:53:54 följande:

Puregon o menopur e helt två olika hormoner.vissa får mkt bättre resultat när dom bytt till menopur så de hoppas ja gäller dej o å gumman. Jag har kört korta metoden varje IVF / FET då jag varit så svårstimulefad o haft så svårt att få äggen att fästa. Håller tummarnA att du ska lyckas. Va ska du ta mer för mediciner? Kram
  • enäggs81

jag ska ta certocide eller vad det hette på sprutdag 5 för att förhindra ägglossning sen otrivellen. inget annat vad jag vet förutom vaggisarna. På sista färskförsöket fick jag ut 8 mogna ägg. 2 gick sönder under ICSI. 3 stycken blev befruktade och bra. 1 fick jag tillbaka och 2 till frysen. Men det blev som sagt ingen graviditet av äggen...

• LnH

pratade med kliniken idag igen och den jag fick prata med nu var mycket mera positiv till att jag hade plussat. Den första lät så svävande att det kunde ju vara ett falsk plus trots att jag inte tagit några hormoner utan att det endast kunde räknas ifall jag väntade till mitt officiella test datum. Hon jag pratade med idag sa att jag kunde lita på det plus jag har fått speciellt eftersom det har blivit starkare. så nu vågar jag hoppas lite i alla fall.

• Jottatotta
    GRATTIS Lnh, vad underbart med ditt pluss. För det är definitivt ett starkt plus. Nu tror jag att alla som var med från början i tråden lyckats få sina efterlängtade pluss och i vissa fall även kännt den lyckan som det innebär att få hålla det lilla livet i sina armar. Vet dock inte hur det har gått för MOM76, är det någon som hört av henne? Skulle vara kul med en uppdaterad lista så vi fick se hur det gått för alla. Är så lätt att glömma bort någon om det är väldigt tyst. Vincents mamma, vad härligt att få se ett pickande hjärta. Nu är det bara att sitta ner och njuta i båten i 32v till (som om jag kunde göra det... men det är mycket lättare att säga det till andra). Håller alla tummar för att både du och Lnh får härliga graviditeter som går som på räls. Kramar
  • Make your own kind of music

Åh, vad roligt!!!!
    Jättegrattis Vincents mamma och LnH!!!
    Kommer gå bra det här ska ni se ;)
    Men får nog hålla med Csillag om att det inte går att sluta oroa sig helt och till och med nu med en liten tre veckors tjej vid mitt bröst så oroar jag mig ibland. Men mest av allt är man så otroligt glad, tacksam och lycklig :)
    Nu håller jag tummarna att det fortsätter gå åt rätt håll för er. Ser ju mycket lovande ut! ;)

• LnH

Tack Jottatotta och Myokom! Ingen mens idag, dvs jag är fortfarande gravid :) och inga tecken på att dne skulle komma som en objuden gäst heller, testat starkare, jag kan itne låta bli ;)

vilka/vilken gravidtråd hänger du i Vincents mamma? vet inte om jag vågar mig dit ännu dock :)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012