• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • G0thicca

Håller med Tant Groda, tanken är nog att man ska äta upp dom - om man vill och orkar såklart! Jag blir då mer motiverad av att träna om jag har råd att "unna" mig något extra sedan t.ex. :)

• Solstråle0001

Sedan igår gör jag ett nytt försök att äta såpass många kalorier så att jag bibehåller min vikt (1926 kcal). Skulle vilja sluta med appen men om jag gör det äter jag ju för mycket! Så nu ska jag försöka lära mig hur mycket jag får äta!

• sunnydays

Ush, jag har varit borta över 1 vecka och varit galet onyttig. Men kommer hem ikväll så nya tag imorn!

Solstråle: Grattis till att komma i kjolen igen! Bra jobbat! Skrattande

• Solstråle0001

Sunnydays: njut av din sista kväll! Man måste få unna sig lite gott! Det går ganska fort att skärpa till dig

Tack för alla kjolgratulatioer! Känns underbart!!!

• EmeNo11

Sista semesterveckan har resulterat i 2 kg plus. Dock har jag mens nu och brukar väga mer då också. Att va hos föräldrarna som äter lchf märktes. Ja ja nya tag på måndag, ska fortsätta njuta av den lilla semester som är kvar :)

• humlan1234

Imorgon börjar allvaret igen efter 6 veckors semester. De första fyra veckorna gick superbra och jag fick till och med ner ett kilo trots att jag inte vägde och registrerade. Sen gick det utför ;) Så imorgon ska jag börja använda appen igen. Det känns skönt att ätsa ordentligt igen, jag ser verkligen fram emot det! Ska bli skönt att bli av med den uppsvullna magen. Det får bli vägning

• humlan1234

Dumma mobil... Det får bli en extra vägning imorgon för att se exakt hur illa det är skulle det stått.

• bonsai

Hej allihopa! Jag har kommit i en ond spiral o äter massa onödiga saker:( har ingen motivation just nu. Måste komma på rätt köl igen!

• EmeNo11

Semestern var inte så illa totalt sett, imorse stod vågen på +1 kilo. Jag hade gissat på mer. Nu är det nya tag fram till nästa semester så får vi se om jag tar en paus där eller inte. Dock ligger jag fem kilo plus än vad mitt mål var fram till denna vecka men får skylla på semestrarna.

• bonsai

Idag har det gått lite bättre. Har inte skrivit in i appen men gissar på att jag tom har kalorier kvar. I morgon hoppas jag på liknande resultat! Vill nå mitt mål till julafton.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!