• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Gammtant

Var det just innan IVF eller något som försämrade era chanser extra denna gång?

Om du inte tycker att han anstränger sig nog (jag har ju ingen aning om omständigheterna kring detta) och det dessutom är honom det är fel på så kanske du skulle försöka hitta en annan man att skaffa barn med. Orka anstränga sig att bli med barn med en infertil man som inte verkar bry sig.

• Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-09 13:54:34 följande:
    Om inte frun skulle komma hem förrän om låt säga en vecka då?? Skulle han då vänta en vecka? Du tycker alltså på fullaste allvar att man har ett dåligt förhållande om man onanerar ibland?
    Alla gör ju som dom vill. Men jag skulle då ha väntat på min partner, tillgiven och lojal och ärlig är några grundstenar att ha i åtanke. min tillgivenhet till min partner gör att jag skulle göra vadsomheslt för honom!
    så ja jag tycker han kunde ha väntat, en dag, en vecka, månader. om det vore så. 
  • Anonym
    Johan75 skrev 2012-03-09 13:53:43 följande:
    Ungefär som du själv då?
    Jag respekterar hur andra gör, jag skiter fullständigt i om alla onanerar.
    Jag förklarar bara ett annat sätt att leva som funkar jätte bra för mig och flera  
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-09 13:58:16 följande:
    Ja men, ts och partnern vill ha barn ett beslut DOM valt, Han är den som har "svårare" att tillverka barn, borde inte han då vara EXTRA mån om att det funkar? eller har han då rätt att bara skita i deras önskan, hennes önskan och sätta sig och runka bort alla chanser till barn?

Jag tycker han får skärpa sig, han är den som är minst fertil, då bör han göra ALLT han kan för att dom ska kunna få, annars är det ju bara ignorans som gör att han skiter iallting och bara tänker på sig själv.
    dom är ju faktiskt TVÅ i relationen 

I vår relation hade min man haft cancer så chanserna var jävligt små att vi skulle kunna få barn, inte fan runka han och titta porr? nejdu! han tog varje chans han kunde till att ha sex och försöka få barn, han tog det på största allvar, och åt rätt, drack rätt, la ner alla onyttigheter, vi drack grape juice och tamefan allt! vi båda jag åt nyttigare bättre, drack bättre, började gå på vitaminer och fan vet allt. några månader senare så vart jag gravid och idag har vi barn tillsammans. VI gjorde det TILLSAMMANS. inget enmans race att skaffa barn inte.. 
    Tror du han mår bättre av att hela tiden bli påmind om att det är hans "fel" att de har svårt med barntillverkningen?? Av att hans sambo tycks se honom enbart som en avelstjur och blir bindgalen och slår sönder laptopen bara för att han ser på porr och runkar? Tror du han mår bättre av att ha ett jäkla schema med sex var tredje dag där enda målet är att göra ts gravid?? Nej, det är inget enmansrace att bli gravida men det behöver ju inte innebära att hela ens sexliv ENBART ska kretsa kring att kvinnan ska bli gravid. Jag kan inte tänka mig någon värre erotikdödare.
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 14:02:18 följande:
    Jag respekterar hur andra gör, jag skiter fullständigt i om alla onanerar.
    Jag förklarar bara ett annat sätt att leva som funkar jätte bra för mig och flera  
    Så det var inte du som skrev följande?
    Anonym skrev 2012-03-09 13:49:16 följande:
    men något du inte tror du kan styra över, du kunde gott ha väntat till din fru kommer hem och sen ge henne en jäkla omgång i sänghalmen men du väljer runka göra dig nöjd och så var det slut med det. Det kallar jag då inte att man har ett bra förhållande med många grundstenar, Du verkar väldigt egoistisk i din relation. du kanske är mer en "tagande" än "givande"?
    Respektfullt? Knappast!

Behold, i come as a thief.
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-09 14:00:54 följande:
    Alla gör ju som dom vill. Men jag skulle då ha väntat på min partner, tillgiven och lojal och ärlig är några grundstenar att ha i åtanke. min tillgivenhet till min partner gör att jag skulle göra vadsomheslt för honom!
    så ja jag tycker han kunde ha väntat, en dag, en vecka, månader. om det vore så. 
    Du kan ju inte vara sann alltså..och hur fasen kan du veta så tvärsäkert att inte din gubbe runkar ibland i sin ensamhet?? Eller är du alltid med honom och håller kollen på det??
  • Anonym
    Johan75 skrev 2012-03-09 14:04:07 följande:
    Så det var inte du som skrev följande?

Respektfullt? Knappast!

Jag skrev första inlägget Ja, andra inlägget Nej.
  • mirre67
    Gammtant skrev 2012-03-09 14:00:07 följande:
    Var det just innan IVF eller något som försämrade era chanser extra denna gång?

Om du inte tycker att han anstränger sig nog (jag har ju ingen aning om omständigheterna kring detta) och det dessutom är honom det är fel på så kanske du skulle försöka hitta en annan man att skaffa barn med. Orka anstränga sig att bli med barn med en infertil man som inte verkar bry sig.
    Ja det vore nog det bästa,  så sambon fick chansen att hitta någon som såg honom som något annat än enbart en spermadonator.
  • Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-09 14:06:55 följande:
    Du kan ju inte vara sann alltså..och hur fasen kan du veta så tvärsäkert att inte din gubbe runkar ibland i sin ensamhet?? Eller är du alltid med honom och håller kollen på det??
    Vi gillar att umgås, det är väll inget konstigt med det?, Vi är väldigt liksinnande och trivs i varandras sällskap, egentid finns det knappast tid med flera barn i hushållet. Men partner tid det har vi varje kväll  
  • Anonym

Snälla ts - gör slut. Du har en partner som du har noll respekt för.

Du anv'nder våld för att han tar på sin egna kropp.

Att han runkar gör inget med er barnlöshet.

Han mår nog inte så bra av att veta att det är hans fel att du inte får ditt efterlängtade barn.

Hur fan kan man vilja förbjuda någon att ta på den egna kroppen? Lägger du dig i hur han torkar sig när han bajsat också?

Han gör allt med dig för att ni ska kunna bli föräldrar - ändå kan du bara klaga.

DU har kanske inget behov av att onanera - men HAN har det.

Svar på tråden Idiot till fästman