• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2012-03-08 20:51:27 följande:
    Man behöver ensamsex ibland oxå oavsett om du ligger i sängen o vill ha barn :) 
    Behöver man verkligen "ensamsex" ibland? Vi har nyligen fått barn och nästan 3 veckor efter förlossningen sög jag av honom. Jag är rätt säker på att han inte haft "ensamsex" på dom 3 veckorna. Fast han självklart hade fått om han velat. Skulle inte göra mig någonting, men det är rätt gulligt att han väntar på att jag är redo.
  • Anonym
    Anonym (gg) skrev 2012-03-09 12:46:39 följande:
    Jag tycker det är många här som är väldigt hårda mot TS, skriver elaka inlägg. Tydligen tycker ni olika TS och ni får prata om det, är det så pass viktigt för din fästman och du absolut inte accepterar det så finns det väl bara en utväg, separera!

Jag är själv den som aldrig onanerar till porrfilm, om jag onanerar är det med min partner. Undantag är om han inte är hemma (bortrest) och jag är väldigt kåt, då använder jag min dildo och det är min partner helt OK med. Men jag har turen som hittat en partner som inte är intresserad av porr alls heller, han gillar inte att runka själv heller och det fungerar perfekt för oss!

Jag har svårt att förstå varför man måste tillfredsställa sig själv när ens partner är hemma eller snart hemma. Men det är ju väldigt många som gör det, så någon anledning måste det ju finnas haha
    ja respektlöshet kallas det.
  • jådåsåatt
    Anonym skrev 2012-03-09 12:47:28 följande:
    Nej vi väljer att gå på våra instinkter o ha sex tillsammans oftare än så. men klart ingen e ju perfekt
    Ok, det är alltså ok för dig att gå på dina instinkter men inte för TS sambo. 
    Jag förstår:) 
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2012-03-09 12:49:16 följande:
    Behöver man verkligen "ensamsex" ibland? Vi har nyligen fått barn och nästan 3 veckor efter förlossningen sög jag av honom. Jag är rätt säker på att han inte haft "ensamsex" på dom 3 veckorna. Fast han självklart hade fått om han velat. Skulle inte göra mig någonting, men det är rätt gulligt att han väntar på att jag är redo.
    nej det "behövs" inte och snällt av han att han respekterar dig och väntar på dig när du gått igenom en förlossning och behöver tid!
  • Coriander

Endast läst trådstarten, så nu kanske jag har missat något. Men jag förstår både ts och fästmannen.

Jag börjar med fästmannen: Ja, de flesta killar brukar väl porrsurfa och runka ibland. Jag tror dock inte att han tänkte på att hans runkande skulle ha någon samband med att ni försöker ha barn. Vad jag vet, så brukar väl killar inte fatta alls att sex och runka skulle kunna vara samma sak. De flesta killar jag pratat med om porr + runkning menar att det egentligen inte har någon djupare mening i deras liv, att det är ett tillfälligt "outlet" när man exempelvis känner sig stressad. De har också sagt att de inte försöker såra partnern med det, då är medvetna om att frågan kan vara känslig för många tjejer.

Till ts: Jag fattar att du vill ha barn NU. Du har en otroligt stark sug efter att bli mamma..och ja, till en viss del är det biologiskt tingat som du inte själv kan rå över helt. Du ser varje spermie som en chans till ett barn, vilket jag kan förstå. Men om jag förstått rätt det du skriver, så är du inte upprörd över att din fästman runkade till porr, utan att han "spiller" sin säd på ett sätt som gör att du inte har möjlighet att bli gravid? Eller känner du att själva porrsurfandet redan är något du inte kan acceptera överhuvudtaget? I sådana fall måste ni nog ta och lösa problemet gällande det först. 

Det känns också lite som att du har svårt att acceptera att din fästman hr problem med att få barn. Det är väl inte så schysst mot honom att du går runt omkring och känner dig bitter över det? Jag tror knappast han själv velat ha problem med det. Har du tänkt på att det troligtvis är precis lika jobbigt för honom med alla behandlingar och prover hit och dit? 

Låter som att ni behöver gå på parterapi och vårda ert förhållande först och främst. Kanske även ta reda på ifall ni ska fortsätta tillsammans överhuvudtaget. Men skaffa inga barn om ni inte ens är överens om andra grejer först. 

Lycka till!

• Anonym

Kanske ville han slippa all press med barn och dylikt för en gångs skull? Inte lär pressen bli mindre efter detta.

Enligt min mening så borde en kvinna som gör något sådant här allvarligt se över vad hon har för problem.

• Anonym (Respektlöst)
    Anonym skrev 2012-03-09 08:29:29 följande:
    Får ont i magen. Stackars din sambo!
    Jaa få ont, det är inget emot hur sårad jag blev av min mans beteende. 
    hoppipannkakan skrev 2012-03-09 08:55:23 följande:
    Idiot till fästmö är nog en bättre rubrik....
    Väldigt konstruktivt. har du nån känsla för empati? tänker du på mig överhuvudtaget
    Anonym skrev 2012-03-09 08:55:47 följande:
    Klart han måste få runka sin KUK!
    Vilken bitch du är!
    Det kan jag ta hand om, oroa dig inte för det. Fundera istället hur spermierna som kommer i hans kalsonger ska lyckas hamna i mig. Det är mera relevant än de inlägg du kläcker ur dig

• Anonym
    jådåsåatt skrev 2012-03-09 12:51:36 följande:
    Ok, det är alltså ok för dig att gå på dina instinkter men inte för TS sambo. 
    Jag förstår:) 
    nej när vi har sex går vi på bådas instinkter, ingen går på sina "egna" instinkter.
  • hoppipannkakan
    Anonym skrev 2012-03-09 12:43:12 följande:
    Låter som din man ts lider av Impulskontrollstörningar ,,. I vissa fall tenderar svårigheterna att likna tvångsmässigt beteendemönster.

Vid dessa störningar får personen en "kick" och lättnadskänsla av att ge vika för impulsen, och störningen är ett uttryck för impulsitivitet .tvångsyndrom, ger till skillnad från impulskontrollstörningar inte dessa känslomässiga effekter.

Han borde lära sig händerna på täcket. 
    Låter snarare som om det är TS som lider av störningar
  • Anonym (Respektlöst)
    skorpionen80 skrev 2012-03-09 11:30:00 följande:
    Du bör nog skaffa dig en kvinna istället om du tycker att män är dumma och att man bör stena dem.
    Ja du tänker på bilden. lustigt att du tog åt dig.. 
Svar på tråden Idiot till fästman