• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Krafs
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-03-09 13:05:47 följande:
    Cool effekt tycker många när man skriver "Facepalm" ofta när man inte har några argument.
    Argument. Ok. Nu är det ju inte så att ditt vansinne behöver förtydligas något. Det räcker ju att läsa igenom ditt inlägg en gång.

Men om du nu ändå vill få det förklarat. Det måste nog vara hundrade gången i raden i denna tråd. Men ok.

Du har tagit din mans kropp, vilja och åsikter i besittning. Det faktum att du går helt bananas och slåss över att han runkar lite (och till vad är ju föga relevant, men du hakar ändå upp dig på det)! För att han kanske hade ett behov av att vara själv, runka lite och slippa känna den mest troligt konstanta press som han måste utstå från dig.

För fattar du inte att det mest troligt är han som är mest stressad i detta dilemma, inte du. Du bestämmer och kräver. Du har skrivit det själv, att felet är hos honom och att det är upp till honom att lösa det.

Onani är för många män(inklusive mig) avkoppling. Lite vardagsflykt eller egentid om man så vill. Det stressar av och låter en varva ner lite. Mitt i det mest privata han förmodligen har, så kommer du instormandes som ett jävla oväder och fullkomligen förnedrar honom.

En sån gärning från min kvinnas sida skulle förmodligen märka vårt förhållande ordentligt. Jag säger inte att jag skulle göra slut(som många på detta forum brukar vifta med, så fort något inte stämmer), men jag skulle nog sätta en väldigt tydlig och skarp gräns vad som är ok och inte. 
  • Anonym (Tagga ner)
    Anonym skrev 2012-03-09 21:12:49 följande:
    sambon har det snackats mycket om i tråden jag tycker inte det rättfärdar hans beteende alls, barn är något dom vill ha gemensamt, då får man offra lite för det helt enkelt. Eller är det bara ts som ska offra kroppen och efter hon födit och är söndertrasad då är det synd om mannen som inte får glo på porr och runka, medans hon ammar byter blöjor och är nyförlöst? Jag tycker folk sympatiserar alldeles för mycket med denna själviska man som inte tänkte nå på sin sambo under deras tid att föröska skaffa barn. Ville han inte schemalägga sex kan han väll göra slut? Eller säga han inte vill ha barn? Någonting? Men det har han inte gjort utan han vet dom ska ha sex var 3e dag för att ha störst tur med att få barn. Då är det inte mycket begärt att han inte runkar under den perioden eller hur? Eftersom kvalitén och kvantiteten minskar på spermierna om han får utlösning oftare än var 3e dag..

Fast hade jag varit ts hade jag lagt ner barngörandet med den mannen och lämnat han på stört efter hans lilla porr och runk kväll. Han har uppenbarligen inte samma mål och önska eller värderingar som hon. Då är han inget att ha heller!
    Den som är mest självisk är ts som bara har barnalstrande i skallen och kräver sex av mannen när han uppenbarligen inte har lust. Hur tänd tror du själv man blir av schemalagt sex? Bara för att han runkar en gång betyder det alltså enl dig att han inte vill ha barn? Och de regler de kommit överens om ang barnalstrandet, är väl inte huggna i sten? Men visst jag tycker också han kan lämna ts, så han får chansen att träffa någon som inte ser honom som enbart en avelstjur eller spermabank. Att ts slängde laptopen i golvet när hon blev förbannad tycker du var rätt också eller?? Vad är det som säger att han inte kommer att byta blöjor på det ev barnet också? Amma är ju lite svårt för honom att göra och likaså att föda barnet, men ska han straffas på något sätt för det nu tycker du? Bara för det ska ts kunna uppföra sig hur hon behagar mot honom och go bananas bara för att han en enda gång runkar istället för att ha sex med henne ? Han kanske inte hade lust att ligga med henne just då, ger det henne rätt att bli rabiat galen på honom för det??
  • Krafs
    Anonym skrev 2012-03-09 21:12:49 följande:
    sambon har det snackats mycket om i tråden jag tycker inte det rättfärdar hans beteende alls, barn är något dom vill ha gemensamt, då får man offra lite för det helt enkelt. Eller är det bara ts som ska offra kroppen och efter hon födit och är söndertrasad då är det synd om mannen som inte får glo på porr och runka, medans hon ammar byter blöjor och är nyförlöst? Jag tycker folk sympatiserar alldeles för mycket med denna själviska man som inte tänkte nå på sin sambo under deras tid att föröska skaffa barn. Ville han inte schemalägga sex kan han väll göra slut? Eller säga han inte vill ha barn? Någonting? Men det har han inte gjort utan han vet dom ska ha sex var 3e dag för att ha störst tur med att få barn. Då är det inte mycket begärt att han inte runkar under den perioden eller hur? Eftersom kvalitén och kvantiteten minskar på spermierna om han får utlösning oftare än var 3e dag..

Fast hade jag varit ts hade jag lagt ner barngörandet med den mannen och lämnat han på stört efter hans lilla porr och runk kväll. Han har uppenbarligen inte samma mål och önska eller värderingar som hon. Då är han inget att ha heller!
    Där kom den: "Jag hade lämnat honom blablabla". VIlket skitsnack. Åtminstone hoppas jag det.
    Är killen nån form av maskin, som inte har rätt till egentid? Måste varje utlösning oavkortat gå till henne? Det låter som att de försökt i flera år. Finns där ingenstans utrymme för honom att få vara själv och onanera? Vad är det för fel på er?

Jag är så innerligt glad att det finns riktiga kvinnor bland er förvirrade hormonbomber. Ibland känns kvinnosläktet som ett enda stort pms-stint minfält. Ibland kliver man rätt och undviker att bli sprängd. Ibland inte.
  • LillGris

Krafs, jag tror att i verkliga livet är vi kvinns som tycker att karlsloken ska ta sig en runk mär han känner fört fler än de galna hormonbrudarma :)

• Amaterasu

Alla har hormonsperioder..kvinnor och ÄVEN män varje månad. Skillnaden är att det märks ju uppenbart när det är den tiden för kvinnor....och om en man då svarar -jag är inte sån! nä kan jag svara då, inte jag heller..det är helt individuellt hur man reagerar och beter sig...så är det med det.

Och..TS...nog tycker jag inte du borde varit så drastisk att slå laptopen ur knät..du kunde ha väntat...jag vet inte hur det känns med IVF behandling? jodå jag vet..har gjort en själv.....jag tycker du kan be om ursäkt för ditt instövlande och försöka andas ut lite....sen tycker jag ni tar upp det med behandlande läkare..innan ni ryker ihop om ngt som bara är ett antagande....

Lycka till nu och jag håller tummarna för er!!!

• Anonym (Sanna)

Haha, TS du måste skämta?! Snacka om att du skrämmer bort din karl, du verkar ju helt galet knäpp och kontrollerande.

• Anonym (oj)

Om du gör sådär TS så skrämmer du bara bort honom.

Sex är mer än att bara göra barn, den dag det bara blir för att göra barn tappar man nog lusten.

• ForReal

Det vore mer normalt om det var killen som hade skrivit en arg tråd. Stackars honom, det är ju han som har problem och så gör du såhär. Han lär vara märkt för livet om du inte skärper dig och ber om ursäkt. Respektlöst. Av dig alltså.

• Gotlänning

Är man i ett förhållande så har man två sexliv, ett med sig själv och ett med sin partner.

Kanske du trollar eller bara är dum men tror knappast att din mans fertilitet blir sämre för att han runkar till "analsexporren" än till Ellos underklädersmodeller. 

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
Svar på tråden Idiot till fästman