• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Linus10

Men sansa dig! Det är ju, som många säkert skrivit, väldigt lite man påverkar chansen att bli gravid av att runka då och då. Man får inte sämre spermiekvalité av det.

Sedan, är du säker på att din bild av vad som är respekt och inte samt vad man är villig att ge upp för den andre och inte delas av din sambo? Att han vill ha en stund för sig själv är inte konstigt, och inte det han tittar på heller. Om du finner det kvinnoförnedrande, kan det kanske vara ett problem för att du har svårt att respektera hans smak, annars borde hans porrtittande vara en antifråga. Det är ingen otrohet, och han älskar inte dig mindre för det. 

Jag tror att du borde tänka på vad du vill ha för typ av relation, och vad du vill förmedla till din sambo. Vill du att han ska skämmas och göra saker i smyg? Jag tror väldigt få relationer mår bra av det. Jag vet att det kan vara svårt att hålla god min inför ett beteende som man känner sig obekväm inför, men det är nog bara att bita i det sura äpplet, och kanske anlägga lite groundrules, typ: Porr tittar man på när den andre inte är hemma eller om hon/han ligger och sover, osv.  

Slutligen. Du talar om att du blir sårad. Tror du inte tat du sårar din man väldigt om du säger till honom att det han tittar på är sjukt. Du vet om att porr är lagligt väl, och att, förutsatt att alla inblandade är frivilliga, folk får göra i stort sett vad som helst. Att vissa gillar hårdare varianter är varken sjukt eller onormalt. Jag skulle tro att i de flesta förhållanden är att ens man/kvinna tittar på porr när man är hemma ett tecken på förtroende, att man är bekväm med varandra.

• Sven Justus
    Anonym skrev 2012-03-09 12:25:37 följande:
    jag vet att det är så, det är inget "behov" det har folk hittat på för att rättfärda beteendet.
    Du verkar helt förvirrad. 

JAg vet inte vad du definierar som behov? Om det enbart är något som förekommer på Mazlovs behotvstrappa eller?

Själv har jag ett behov att tillfredsställa mitt sug efter sex. Är min fru inte i närheten och kan hjälpa mig med det så tar jag saken i egna händer och runkar tills jag är nöjd.

Att äta oxfilé är knappast ett grundläggande mänskligt behov, men jag har ett behov av att äta det en gång i månaden för jag tycker det är så jävla gott.  
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Sven Justus
    Anonym skrev 2012-03-09 12:43:12 följande:
    Låter som din man ts lider av Impulskontrollstörningar ,,. I vissa fall tenderar svårigheterna att likna tvångsmässigt beteendemönster.

Vid dessa störningar får personen en "kick" och lättnadskänsla av att ge vika för impulsen, och störningen är ett uttryck för impulsitivitet .tvångsyndrom, ger till skillnad från impulskontrollstörningar inte dessa känslomässiga effekter.

Han borde lära sig händerna på täcket. 
    Vafan är det för fel på folk? Dras alla jävla efterblivna idioter till den här tråden? Eller går det inflation i trollande?
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Anonym
    Sven Justus skrev 2012-03-09 13:39:13 följande:
    Du verkar helt förvirrad. 

JAg vet inte vad du definierar som behov? Om det enbart är något som förekommer på Mazlovs behotvstrappa eller?

Själv har jag ett behov att tillfredsställa mitt sug efter sex. Är min fru inte i närheten och kan hjälpa mig med det så tar jag saken i egna händer och runkar tills jag är nöjd.

Att äta oxfilé är knappast ett grundläggande mänskligt behov, men jag har ett behov av att äta det en gång i månaden för jag tycker det är så jävla gott.  
    men något du inte tror du kan styra över, du kunde gott ha väntat till din fru kommer hem och sen ge henne en jäkla omgång i sänghalmen men du väljer runka göra dig nöjd och så var det slut med det. Det kallar jag då inte att man har ett bra förhållande med många grundstenar, Du verkar väldigt egoistisk i din relation. du kanske är mer en "tagande" än "givande"?
  • Anonym
    Anonym (förundrad) skrev 2012-03-09 13:24:26 följande:
    Jag tror det viktiga i det här är just att ni har en kommunikation om onani. Ingen av er har behov av det och ni har pratat igenom det.Och gemensamt valt bort det.

Jag och min man har ett väldigt aktivt, rikt och lekfullt sexliv. Vi har efter väldigt många år tillsammans fortfarande sex nästan varje morgon vi vaknar, och oftast en gång till under dagen. Men om han skulle känna för att onanera när jag inte är hemma, eller hemma för den delen, eller om jag vaknar på natten och är vrålkåt och inte vill väcka honom, så är det ingenting som påverkar vårt sexliv alls. Det kan vara upphetsande - att veta att han var så kåt så han kunde inte vänta på att jag kom hem - vilket ju inte alls är samma sak som att han inte är kåt när jag kommer hem också :)

Jag ser inte onani som ett hot mot mitt sexliv. Jag ser det som ett komplement, som en del av vårt sexliv.
    Tack,
    Det kan jag fullt respektera hur ni gör
    men folk verkar snarare svårt att respektera mitt sätt att se på saker och ting. 
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 13:50:33 följande:
    Tack,
    Det kan jag fullt respektera hur ni gör
    men folk verkar snarare svårt att respektera mitt sätt att se på saker och ting. 
    Ungefär som du själv då?
    Behold, i come as a thief.
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-09 13:49:16 följande:
    men något du inte tror du kan styra över, du kunde gott ha väntat till din fru kommer hem och sen ge henne en jäkla omgång i sänghalmen men du väljer runka göra dig nöjd och så var det slut med det. Det kallar jag då inte att man har ett bra förhållande med många grundstenar, Du verkar väldigt egoistisk i din relation. du kanske är mer en "tagande" än "givande"?
    Om inte frun skulle komma hem förrän om låt säga en vecka då?? Skulle han då vänta en vecka? Du tycker alltså på fullaste allvar att man har ett dåligt förhållande om man onanerar ibland?
  • Linus10

Anonym: Jag hoppas bara att dina partners delar din syn. Jag trora tt ni som har en sådan inställning till sexualitet är i minoritet, åtminstone den manliga sidan.

• Anonym

Om det nu bara är hans sperma som du vill åt så kan du väl be honom spruta i en burk eller något när han runkar så kan du inseminera dig själv. Det borde väl inte spela  någon rol för dig hur du får sperman upp i muffen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-09 13:19:33 följande:
    Just det, ni har kämpat i åratal. Och vad du skriver så är det ju hans fel (för få spermier). Tänk vilken j*vla press det måste vara på honom! Hur dåligt han troligen mår pga att han inte kan ge dig det där barnet som du så gärna vill ha! Tycker fruktansvärt synd om din man! Förstår att det är frustrerande och irriterande för dig, och jag gillar inte heller porr. Men tänk på att kolla på porr och tillfredsställa sig själv kanske är hans sätt att fly undan all press en liten stund. Egetsex utan krav. Jag kan tänka mig att han känner sig väldigt stressad och känner krav på sig varje gång ni har sex! 
    Ja men, ts och partnern vill ha barn ett beslut DOM valt, Han är den som har "svårare" att tillverka barn, borde inte han då vara EXTRA mån om att det funkar? eller har han då rätt att bara skita i deras önskan, hennes önskan och sätta sig och runka bort alla chanser till barn?

Jag tycker han får skärpa sig, han är den som är minst fertil, då bör han göra ALLT han kan för att dom ska kunna få, annars är det ju bara ignorans som gör att han skiter iallting och bara tänker på sig själv.
    dom är ju faktiskt TVÅ i relationen 

I vår relation hade min man haft cancer så chanserna var jävligt små att vi skulle kunna få barn, inte fan runka han och titta porr? nejdu! han tog varje chans han kunde till att ha sex och försöka få barn, han tog det på största allvar, och åt rätt, drack rätt, la ner alla onyttigheter, vi drack grape juice och tamefan allt! vi båda jag åt nyttigare bättre, drack bättre, började gå på vitaminer och fan vet allt. några månader senare så vart jag gravid och idag har vi barn tillsammans. VI gjorde det TILLSAMMANS. inget enmans race att skaffa barn inte.. 
Svar på tråden Idiot till fästman