• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-03-08 22:23:38 följande:
    Alla i den här tråden verkar ha ett stort problem med att vi vill skaffa barn och att vi älskar varandra och är beredda att offra mycket saker för att få det att lyckas.

Han kan tillfredställa sig tillsammans med mig. Det känns jobbigt för mig att påminna honom om att han har för få spermier så vi måste försöka till 100% 
    Spermierna stimuleras av att runka så det bör du se som en fördel om han gör nån gång emellan era sexakter ju 
  • Anonym (men snälla!)
    Kamelians skrev 2012-03-08 22:20:40 följande:
    Jag tycker att det är rätt uppenbart att TS är upprörd över att hennes man kollar på porr. Varken mer eller mindre. Det är DET saken handlar om, ingenting annat.

Varför blanda in barnlöshet och IVF? Jag förstår absolut att den biten är jättejobbig för er - och hoppas att det snart ordnar sig för er - men har i likhet med många andra här i tråden svårt att se varför din killes onani skulle ha en negativ inverkan på era chanser att bli gravida? Ni försöker ju på konstgjord väg ändå?

Lite osäker på vad du vill med tråden? Jag tycker inte att din kille har svikit dig i er kamp för att få barn. Sedan tycker inte jag heller om porr, men det känns liksom som en annan diskussion..?
    Sorry, mitt fel, men beror mest på att jag är "mitt uppe" i kampen själv (sedan 8 år tillbaka) som barnlös och ville veta om de tagit steget in i IVF-världen än. Vårt liv blev så mycket lättare då, när vi inte behövde ha sex enbart för att bli gravida, utan kunde lägga det åt sidan och leva i nuet och lämna svårigheterna till personalen på IVF-kliniken. Sen att det inte funkat ändå, är en annan femma, men den delen ligger fortfarande på en annan bas, vilket gör att sovrummets njutning enbart består av njutning och inte massa "försök" att bli gravida!
  • Anonym
    Alla i den här tråden verkar ha ett stort problem med att vi vill skaffa barn och att vi älskar varandra och är beredda att offra mycket saker för att få det att lyckas.

Han kan tillfredställa sig tillsammans med mig. Det känns jobbigt för mig att påminna honom om att han har för få spermier så vi måste försöka till 100% 
    har inga problem med att ni älskar varandra och försöker bli med barn. Tycker däremot det är lite stört att tvinga honom att låta bli onani på grund av det. Man kan tillfredsställa sig på ett sätt tillsammans med sin partner, men det är INTE samma sak som att onanera. Om du tycker det är jobbigt att påminna så kan du ju tänka dig hur jobbigt det är för honom att få slängt i ansiktet att han har för få spermier för att få ditt tillstånd att onanera. Det ena utesluter inte det andra, oavsett om han har ett lågt antal spermier.
  • cannafever

Att offra saker och få kravet på sig att offra sig själv är två skilda saker.

Jag antar att även du tillfredsställer dig själv, konstigt att du unnar dig själv en sådan lyx men inte din man.

• Lena

Om du måste påminna honom så är ni inte så eniga som du vill tro. Ni behöver prata om ert förhållande. Barnlösheten får iaf dig att må väldigt dåligt

• Anonym (men snälla!)

Tycker inte du ska påminna honom om att det är fel på hans säd utan ta hjälp av IVF istället. Han mår kanske jättedåligt av att inte kunna göra dig gravid, även om han inte säger det. I vårt fall visade det sig att det var fel på mina ägg också (kromosomfel). Tänk om jag hade gått och anklagat min man för att inte kunna göra mig gravid och så är det fel på mig också. Du gör inte saken bättre genom att gång på gång tala om för honom att det är fel på honom. Det vet han redan och är inget man glömmer bort så lätt när man försöker skaffa barn.
  • Essien

Men om deras barnlöshet helt beror på att mannen har svårt att producera tillräckligt med spermier så jan jag fatta ilskan när han sitter och sprutar för sig själv om han nu är helt med på art försöka få barn. Har inget emot porr alls men just i Ts fall så förstår jag frustrationen när han som "orsakar" barnlösheten sitter och försvårar processen YTTERLIGARE!! va fan, han kan väl försöka musa ihop tillräckligt med spermier för att klara av att tillverka ett barn först innan han skvätter de få stackarna i ett papper liksom. Alla har rätt till självsex men just i detta fall var han både korkad, ego och extremt korttänkt. Hur hade ni själva reagerat om ni varit barnlösa för att mannen har svårt att få ihop spermier så det räcker, och sen hittar honom "slösandes" när han säger sig kämpa med er för att få barn? Ni hade inte blivit frustrerade alls? På den punkten förstår jag Ts. Att det var ngt speciellt fel på själva porren håller jag inte med om men smaken är ju som baken..

• cannafever
    Essien skrev 2012-03-08 22:34:05 följande:
    Men om deras barnlöshet helt beror på att mannen har svårt att producera tillräckligt med spermier så jan jag fatta ilskan när han sitter och sprutar för sig själv om han nu är helt med på art försöka få barn. Har inget emot porr alls men just i Ts fall så förstår jag frustrationen när han som "orsakar" barnlösheten sitter och försvårar processen YTTERLIGARE!! va fan, han kan väl försöka musa ihop tillräckligt med spermier för att klara av att tillverka ett barn först innan han skvätter de få stackarna i ett papper liksom. Alla har rätt till självsex men just i detta fall var han både korkad, ego och extremt korttänkt. Hur hade ni själva reagerat om ni varit barnlösa för att mannen har svårt att få ihop spermier så det räcker, och sen hittar honom "slösandes" när han säger sig kämpa med er för att få barn? Ni hade inte blivit frustrerade alls? På den punkten förstår jag Ts. Att det var ngt speciellt fel på själva porren håller jag inte med om men smaken är ju som baken..
    Ehum, it takes only one *facepalm*

• Anonym
    Anonym (men snälla!) skrev 2012-03-08 22:09:04 följande:
    Men snälla du, andas djupt och lugna ner dig lite TS. Han är man, män runkar, tittar på porr, kliar sig på pungen, rapar, fiser, ja du vet, det där som hör män till. Det betyder inte att du inte är älskad, att han inte vill ha barn med dig och alla andra tankar som just nu snurrar i ditt huvud. Precis som att han förmodligen inte kan sätta sig in i din situation till 100%, så vet du faktiskt inte vad som snurrar i hans huvud. I ditt liv finns just nu förmodligen inte så mycket mer tankar än barn. Du ser barnvagnar på stan, gravida kvinnor, överallt, var du än går, påminns du om den dagliga kampen att få en liten. Du vet inte hur din man tänker, han tänker förmodligen inte precis som du, även om det garanterat finns en sorg hos honom också över att ni inte lyckas skaffa barn. Vi kvinnor har en förmåga att måla upp barnlöshet som ett världsproblem som ingen annan förstår och ingen annan tycks bry sig om, trots att våra män egentligen bryr sig precis lika mycket som vi, bara det att de är just män, så de sätter inte ord på tankarna och maler de inte om och om igen, på samma sätt som vi gör.

Jag föreslår att du maler lite, gråter lite och tycker synd om dig själv en stund, sedan ber du om ursäkt till din man, som du, förhoppningsvis älskar och inte bara byter ut bara för att han har andra behov än du och pratar ut om saken, talar om för honom att du känner dig bortglömd och mer eller mindre bedragen när han ligger på soffan och porrsurfar. Du kan tom fråga honom varför han väljer hand och dator framför dig. Troligen kommer han inte kunna svara på frågan, men frågan är fri. Du kan dock inte få honom att sluta om han inte själv vill, det är inte bra för ert förhållande framför allt att tvinga någon att sluta med något de inte vill, men kanske han kan få en förståelse för dina tankar och har du tur så låtar han bli, om inte driften är för stor.

Jag var de första åren med min man hysterisk över tanken att han faktiskt kunde vara otrogen och lämna mig. Idag vet jag bättre. Visst, han kan fortfarande vara otrogen och lämna mig, men saken är den, det spelar ingen roll vad jag försöker göra, hur jag än försöker hindra honom, så kommer han vara otrogen ändå om han vill det. Att gå omkring och vara arg över sånt som man inte kan styra, det tar bara onödig energi, så jag har lagt ner det. Visst, det är inte roligt om han väljer en annan, men vad ska jag göra? Än så länge verkar han dock välja mig, trots att jag inte alltid är den roligaste i världen att leva med.

Min man rapar inte eller fiser, runkar eller kollar på porr... Sluta generalisera! Alla män är inte som din
  • cannafever
    Anonym skrev 2012-03-08 22:36:48 följande:
    Min man rapar inte eller fiser, runkar eller kollar på porr... Sluta generalisera! Alla män är inte som din
    Hahahahaha, det var bara det dummaste jag har läst, eller så har du kanske hittat en marsian du blev ihop med, människor däremot både rapar och fiser vare sig dom vill det eller inte och att tillfredsställa sig själv, nja, det har vi alla gjort den tidig tonår.

Svar på tråden Idiot till fästman