• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym

man måste få lite egetmys ibland med!
    har inte du det??

jag har det.. (är kvinna) 

• Anonym

Produktionen av spermier ökar dessutom ju mer man tömmer så han kanske gjorde er en tjänst

• Anonym (ellie)

Hur skoj hade du tyckt det var att känna dig tvingad att ha sex med din man (om det var han som kunde bli gravid)? vad skulle hända om han sa att han inte var så sugen på sex när du har äl? Skulle du gå i taket då? Du borde fundera på om inte detta med att skaffa barn har blivit till en sån besatthet för dig att du snart står utan både barn och sambo eftersom om jag var han iaf ALDRIG skulle orka leva med en så desperat människa.

Tänk lite på honom också istället för bara på dig själv och DITT barn för det känns inte alls som det kommer vara hans barn då det är du som är besatt och inte han. Och jag tror att i grund och botten att barnet i sig är sjukt mycket viktigare än att din sambo mår bra. Vilket får det att låta som att du använder din sambo som spermadonator så om han nu är så hemskt så får du väl helt enkelt byta spermadonator då den du har ändå inte skjuter skarpt? 

• Tobas

Förlåt, men du verkar sjuk i huvudet. Din besatthet över att skaffa barn kan inte vara bra för någon. 
    Sök hjälp innan han lämnar dig. Jag hade inte accepterat sådant beteende från en kvinna. 

• Anonym

Även om man har svårt för att få barn av olika anledningar och det tar lång tid så kan ingen leva som en maskin i flera år. Vi försökte i 3.5 år, utan utredningar osv men ändå, det blev ingenting, bara missfall. Jag skulle inte tro att min kille INTE runkade ibland när han hade lust. Då vore jag förvånad. Porr gillar han och det kollade han säkert på när han ville. Nu har vi sex väldigt ofta ändå så jag är tillfredsställd. 

Det är en sak om man sagt att "ikväll ska vi ha skönt sex och bara njuta av varann"   och han sedan struntar i det och går upp och runkar. Det är en annan sak för då väljer han medvetet bort sex med dig. 

Detta är kanske hans ventil, en liten paus...fantisera iväg lite?

Jag förstår såklart dig också, ni vill så gärna ha barn och hans spermier "kom inte till nytta" men jag lovar, ni kan inte leva så konstant, efter ett schema. Det är inte bra för en relation.

Hoppas du kan förlåta honom för en liten runk (som alla killar sysslar med) och att ni får ert kära barn nån dag. Lycka till.          

• nevermind

Men shit vilken idiot du är TS. Klart han får onanera och göra vad han vill med sin egen kropp.

Lämna honom då om han är så hiiiimla respektlös (det är du som är), förhoppningsvis hittar han någon som inte är så hysterisk och egoistisk.

• Anonym (?)

Tror du det blir lättare att bli gravid för att han "spar" sin sats? Det är ju inte fler funktionella spermier om han håller sig en vecka, det nybildas. Det räcker dessutom inte med att en spermie når ägget. De som når ägget först börjar bryta ner barriären kring ägget så det är snarare spermie nr 200 som tar sig igenom. Finns det bara enstaka spermier att "slösa" bort slösar han antagligen inte eftersom enstaka spermier som regel inte räcker särskilt långt.

Vad gäller onani och porr...tja, vad gör det? Kan lugnt tänka mig att han just nu känner mycket stress och ångest kring sin fertilitet och försöker ni få barn är det klart att det finns i bakhuvudet på honom i den sexuella situationen. Känns väldigt naturligt att han behöver få kravlös tillfredställelse ibland där han helt slipper att ens tänka på sin prestation i bebisväg. Min man tyckte inte ens sex var roligt när vi körde bebisverkstad för att han var rädd för att inte kunna göra mig gravid så hade han desstuom vetat att han hade problem med spermierna hade han antagligen mått skitdåligt. 

Sen tycker jag inte att onani och sex med sin partner är jämlikt utbytbara. Jag älskar att sex med min man men nog behöver jag också få själviskt utlopp ibland. Hade aldrig accepterat att han blev sur för att jag onanerar, det är min kropp, min rätt och inget han har med att göra. 

Tycker snarare det är du som är respektlös och vill du ha ett kärleksbarn ska du kanske vårda din kärlek lite.

• Sven Justus
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-03-08 20:26:26 följande:
    Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

Eftersom jag själv har exakt samma problem, dvs alldeles för få spermier för det ens ska vara meningsfullt att knulla i hopp om att bli med barn. Tror jag kan skryta med typ 10 miljoner pigga och alerta spermier, medan jag borde ha typ 120 miljoner spermier om jag vore normal. 

Hursomhelst, jag och min fru gjorde IVF-behandlingar tack vare detta och vi fick världens skönaste son.

Jag vet alltså precis hur IVF-behandlingar går till så därför vet jag också att några nätters runkande har ingen som helst betydelse för era IVF -försöks framgång.  

Tänk på att din man fått sin "manlighet halverad" tack vare för få spermier, inte alla män kan hantera det på ett bra sätt. Så om han vill sitta och runka på nätterna så låt honom göra det.
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Anonym (Tagga ner)
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-03-08 21:57:07 följande:
    Vänta får inte ihop matematiken. 

En runk - en sats- en liten chans att lyckas som försvinner. 

Jag leker med mig ibland, men ansvaret vilar främst på honom 
    Hur tror du det känns för honom att du anser att han har främsta ansvaret för att ni ska bli gravida? När ni har sex nu, har ni det främst för att ni vill ha det skönt tillsammans eller för att göra dig gravid?? Tror du han kan slappna av när ni har sex när han vet att det enda du önskar är att bli gravid, samtidigt som han vet att orsaken till att ni har svårt för det, ligger på honom? Tycker du ska försöka slappna av lite. Låt honom titta på porr ibland, förmodligen är det hans sätt att slappna av.
  • Anonym (jeez)

Jag är kvinna och jag älskar att kolla på porr, framförallt den porren som din man ser på.

Jag skulle också föredra porr framför en bitter surkärring som ser mig som en spermabank.
    Man har alltid rätt till sin egen kropp och sitt eget sexualliv.

Svar på tråden Idiot till fästman