• santa86

IVF Umeå

Hej.. Nu har jag följt den här tråden ett tag, och ni är jag modig nog att tala ut.. Jag och min sambo ska ner till Umeå den 28/4 och är såå närvös.. Jag har följt er och tycker ni är så starka, hoppas att jag också Kommer att klara av vad som än kommer att hända..

• santa86

Tack.. De ska bli spännande att få följa er alla. Jo jag kan hålla med om att de är många tankar i huvet. Men de Känns bra att få skriva av sig lite :) och Inte hålla allt för sig själv.. Hur skriver jag in mig i listan?

• santa86

Hej.. Jag skämms att inte ha skrivit här på ett tag.. Men imorse så var vi på vårat första besök i Umeå :) nervöst, men de gick bra :) Så jag börjar spreja på fredag :)

• santa86

Då sätter jag in mig på listan :) Väntrummet * Ws mamma * Snöflinga * Santa86 Sprayar * Mirage Sprutar * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF) Väntar på ÄP/ET/FET * VackerBlomma Ruvar * daduck TD 22/3 * Emki Försök nr ett. TD 22/4 * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 * Äralltupptaget Försök 1, TD 13/5 * Solanna (1:a IVF) TD 14/5 * Nektar (3:e IVF), TD 20/5 Gravida * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj * Mammaidamaria (1:a IVF) * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug * 3villbli4 (1:a IVF) * Norris (FET) BF 28 aug * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 * drömmer om ett barn (4:e återföringen) * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök) * Kvinna32 (BF 24/12) Födda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari

• santa86
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Mirage
    * Santa86  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)   

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma   

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Äralltupptaget (Försök 1), TD 13/5
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • santa86

Vad roligt att många har uppdaterat listan.. :)

För mitt sprejande går de bra, har dock börja få huvudvärk :/ gruvar mej när jag ska börja med sprutorna :/ är så nålrädd..

• santa86
    Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

Vad tråkigt att de kom :(, men vi får tänka positivt.. De kan bara vara en lite blödning och inget mer.. Håller tummarna
    Hela85 skrev 2013-05-06 21:48:57 följande:
    Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

Vad kul Helena att de gick bra.. Du ska se att magont kommer gå över :)
  • santa86
    Hela85 skrev 2013-05-08 09:26:57 följande:
    Som jag förstod det får man även ett nytt färskt försök om inget klara upptining, hade tydligen ändrats reglerna sen 1 jan. Håller tummarna du ska slippa det dock :) Strax åker vi iväg till Umeå för insättning, ska bli kul att höraa hur många ägg som klarat sig, förhoppningsvis 1 iaf :)

Vi håller tummarna, du måste berätta sen hur de gick :)
  • santa86

Jätte grattis nektar till pluset :) vilken spännande resa du har framför dig :) hoppas att allt går vägen :) grattis igen

Svar på tråden IVF Umeå