• santa86

IVF Umeå

Hej tjejer, nu är vi tillbaka på ruta ett igen.. De här blir vårat tredje försök och vi, framför allt jag försöker tänka posetivt på den här resan, inte tänka på stress, äta bra.m.m men de är ju lättare sakt än gjort :/ idag är jag på sprut dag 7 . Vi beräknars att göra äggplock V.51

De jobbiga nu är alla srutorna, tar de äldre srutorna ( känns som man har ett eget sjukhus hemma)

Hur går de för er andra här, har inte varit inne på ett tag.. Eftersom jag varit för ledsen..

Men nu nya tag :)

• santa86

Grattis stargazer :) vad roligt.. Jag håller tummarna att de ska gå vägen för er :)

Jo de blir kul att hinna med en vända innan jul, var på gyn idag och hon hittade 7 ägg så de blir nog på onsdag nästa vecka :)

• santa86

Grattis supernova :) de är så kul att få höra lite posetivt, de har hänt så mycke på sistone..

Imorgon är de sista sprutan, sen på måndag blir de ägglosnings sprutan :)))

• santa86

Nu sitter jag i bilen på väg till Umeå :) mycket nervös för äp imorgon :) jag hoppas jag överlever denna gång också, sååå skönt att vara klar med alla srutor..

Idag valde jag att berätta för min chef på jobbet, de var inte lätt, min chef är som lite knepig.. Men hör och häpna chefen var helt förstående till de här, tills jag sa att jag eventuellt inte kan jobba mitt pass ena dagen när vi ska tillbaka på återföring, nä de gick inte, för vem ska jobba då och de funkar ju inte.. :/ men de problemet få bli då.. Först tar vi äp :)

• santa86

Tack tjejer :) nu ligger jag i rummet och väntar på att dom ska komma och sätta nålen på plats.. Nuu är jag såååå nervös :)

• santa86

Sådär.. Då var jag klar, jätte öm och yr.. Det blev 8 ägg så nu ska jag vila, har såå ont i magen.. :/

• santa86

Kliniken ringde nyss, jag är jätte ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen.. Vårt förra äp vart hälften av äggen befruktade.. Nu hade 2 av 8 blivit befruktade och bara den ena hade blivit rätt befruktad.. Jag vet att de bara behövs ett guld ägg men när hon i telefonen säger att de äg som finns kvar är okej.... Vad menas med okej?! :(

• santa86

Trex: att hoppas hjälpte inte, vi fick vända idag :( ägget som vi hade kvar delade sugningen som den skulle :(

Eftersom resultatet inte var så bra denna gång så kommer vi gå tillbaka till gonal-F nästa gång.. Och så kommer vi få två ägg tillbaka.. Så nu tar vi nya tag efter jul..

• santa86

Åå.. Så kul att de går bra här i tråden :)) jag längtar efter ett plusa jag me :)

Nu är de två veckor kvar till mensen kommer, då ska jag börja preja igen. ( att man kan längta så efter mens ) :P

• santa86

Åå.. De är så kul att höra om era plus :)) tänk vilken resa vi alla gör :) jag håller alla tummar och tår för era plus och för oss andra som väntar på våran tur :)

Nu ska mensen vara en vecka bort :) snart sprej start..

Svar på tråden IVF Umeå