IVF Umeå
Pommac1: grattis till ruvningen! De bedömer fall till fall, vi fick bara långtidsodla en gång, då hade vi tror jag ungefär 15 befruktade ägg...endast två klarade långtidsodling och ingen graviditet, efter det blev det bara två dagar och någon gång tre dagars odling trots att jag hade ung 10 befruktade ägg då som utvecklades, den första gången jag blev gravid fick jag två tillbaka och fyra till frysen tror jag efter två dagar...och alla klarade upptining för FET men ingen graviditet...
Jag skulle gissa att de inte vill chansa att långtidsodla när ni haft sån otur tidigare kanske, guldägg trivs trots allt bäst i dig, och de skulle inte återföra om det var för dålig kvalitet, en gång för oss på ett FET så fick jag höra att de tappat en cell för mycket i upptiningen, jag fick då två tillbaka ändå för att de tyckte kvalitén var för bra för att kasta MEN jag betalade inget eftersom kvalitén låg sämre än det de får ta betalt för... Jag skulle lyssna på vad de sa när du var där, var det någon från lab som berättade? De vet ju bäst...
Stort lycka till, håller tummarna stenhårt att det är eran tur nu!!!