IVF Umeå
jennyz skrev 2015-10-01 21:56:19 följande:
Har du kollat TSHvärdet?
Jag gjorde det inför sista försöket, hade läst att det skulle vara högst 1 om man ska göra IVF i södra Sverige...jag hade ung 2,5, men VC vägrade skriva ut medicin då det anses normalt om man har under 4, jag pratade med kliniken om det och de skrev ut medicin, de tyckte också att värdet var ok, men tyckte att det var viktigt att jag också var nöjd, så vi fick ner värdet till 1 och sedan blev jag gravid... Man vet ju inte om det var det som avgjorde, men jag har läst om mycket ang sköldkörteln, det verkar vara viktigt...
Jag vet att de kollade sköldkörteln men kommer ej ihåg vad den låg på. Får ringa och höra. Men hade det varit nåt borde de ju ha gjort nåt. Men samtidigt så är det ju över ett år sedan. Sedan läste jag på nån sida att det fanns fler sätt att kolla immunförsvaret (har glömt vad det var nu) så det kanske inte alls stämmer även om sköldkörtelvärdet är normalt. Måste ju försöka allt jag kan nu med olika vägar (så jag har nåt att syssla med) jag jobbar på en förskola och har aldrig varit hemma på grund av sjukdom. Alla är verkligen förkylda just nu speciellt personal.