• Pommac1

IVF Umeå

Stargazers skrev 2015-08-28 17:42:41 följande:

Pommac: härligt att ha kommit igång med sprutorna! Men jag håller med Orgalutranen är inge skoj, blev alltid öm och röd där den gått in.

Idag, på ruvardag 8, fick vi ett svagt positivt test. Så underbart! Fast samtidigt är det ju så himla tidigt ännu så man vet ju aldrig. Men hoppas kan man ju alltid göra :)

Åhå! Jag väntar med att säga grattis men det verkar ju lovande! :) ja, äntligen! Så skönt att dra igång.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-08-30 15:00:08 följande:

Vad kul! Håller tummarna! :) :)

Pommac: Ne eller hur :D

jag tar 7:00, 15:00 och 23. Alltid ha mobilen med och alarm ställt!

Kämpa på och hoppas att det är värt allt besvär! Jag har svårt att hålla mig vaken till 23 så jag körde tidigare. När är det dags för blodprov? Här har jag blodprov och VUL på tisdag och VUL på fredag och förhoppningsvis äggplock v.37. Jag längtar men ändå inte! Är så himla nervös över att äggen inte ska bli befruktade! Usch vad hemskt det är att få det där telefonsamtalet!
  • Pommac1
    Northstrom skrev 2015-08-30 20:17:35 följande:

Tack, idag - och hittills borde jag nog skriva - känns det bra. Ja, verkligen kul att vara på gång. Men det är nervigt nu. Förra mf kom i v 6-7, men upptäcktes först i v10. Och gången före det blev det mf i v10. Har nerverna på helspänn. Hoppas att sprutorna går bra för dig.

Stargazers: vad roligt med ett positivt test. Jag fortsätter att hålla tummarna. Vi borde för övrigt vara ganska nära i tid? Vår dag1 är den 22 augusti.

Känner du nåt? När jag ruvade tyckte jag att det drog och bubblade väldigt mycket. Han lite ont ibland också (som värk) dock blev det ju inget i mitt fall. Å jag antar att det känns olika för alla.
  • Pommac1

ikväll börjar den jobbiga sprutan Orgalutal. Blir rakt nervös när jag tänker på den. Speciellt när det står att man ska dra ut kloven lite för att se att den inte hamnat i ett blodkärl! Jag tänker bara att tänk om det skulle bli så? Vad händer då? Dör man? Hur stor är risken att det finns blodkärl i magen? Har ju massor med fett där så det borde väl vara lugnt? Jag tycker det här är lite läskigt. Hade hellre sprayat just nu även om det är tuffare och längre behandling.

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-31 08:43:14 följande:

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!

Ja det lir nog bra. Jag lyckades aldrig förra gången heller. Jag tänker att det kanske är om man tar sprutan i låret. Där kanske det är mer blodkärl.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-08-31 19:14:19 följande:

Pommac: jag vet inte när blodprov blir, jag ska meddela när mensen dyker ut vilket borde bli i mitten av nästa vecka. Sen blir det väl blodprov och VUL? Minns knappt sen förra gången, 4 år sedan.....

Preliminärt Ä-plock v.39, så inte så lång efter er då :)

Hoppas den dyker upp när den ska nu då. För mig tog det 1 vecka med sprayen sedan kom mensen (blödningen) precis som i min vanliga cykel. Nu sitter jag i soffan med den här hemska Orgalutransprutan. Snart dags. Nervös över VUL i morgon också. Blir glad om de är runt 10-14 mm.
  • Pommac1
    Northstrom skrev 2015-09-01 11:22:29 följande:

Pommac1: Jo, jag känner ganska mycket spänningar i brösten. Ibland lite ont i magen. Men annars ganska lugnt.

Stargazers: Vad kul att vi är synkade. Tummar hålls!

Fick dock dåligt besked igår med snigelpost. Ingen av embryona klarade nerfrysning. Blev lätt deprimerad av insikten som följde av informationen. Nu finns två frön i mig - men orkar inte de, så är vi tillbaka på ruta minus femtioelva igen Och de två kommande veckorna har för mig varit veckor då mf förmodligen hänt. Nu borde jag nog bara ligga still hemma och uggla. Inte säkert att ens det hjälper när embryona är svagare än svagas tydligen....

Usch vad tråkigt. Vet ju själv hur det kändes när mina inte heller klarade sig vidare till nedfrysning. Men då var jag bara på försök ett. Sedan dess har jag jubibte fått något. Idag var jag på VUL och det hittades 13 äggblåsor! Helt fantastiskt! Går hoppas det är ägg i alla. Dock var hälften kring 6 mm och andra hälften kring 11 - 16 mm. På fredag ska jag tillbaka och kolla. Jag tidigare fått ut 8 ägg, 9 ägg och 5 ägg. Hoppas på en bra skörd denna gång. Och kvalitet. Men jag tänker ändå att inget kanske blir befruktat! Å vad gör vi då??? Vad är fel? Hoppas verkligen att dina ägg vill stanna kvar nu! Är det bra att vila?
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-03 09:44:42 följande:

Härligt med många blåsor! Nästa VUL imorgon då? Spännande att se vad som hänt tills dess :)

Ja det blir spännande. De blåsor som var 6 mm borde vara kring 12 i morgon. Så nu får vi se om det blir plock på måndag eller onsdag. De andra äggblåsorna var ju större också så frågan är hur länge man kan vänta.
  • Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-03 14:18:33 följande:

Åååå spännande, de ringde just.. 3ägg av de 8 de plockade ser jättefina ut och blev befruktade, fick även tid för insättning i morgon freda kl 13:00.. Oj.. Jisses..

Härligt! Jag ska också be att de ringer denna gång. Annars har de bara ringt om det inte blivit någon befruktning och det samtalet vill man ju helst inte ta!
  • Pommac1

Var på VUL idag och det såg sämre ut än jag hade tänkt. Nu hade jag bara tre stora på höger sida och i tisdags hade jag 13 äggblåsor fast hälften var små och hälften var lite större. Fattar inte riktigt detta. De kan väl inte ha försvunnit? Men gynläkaren jag hade idag körde bars lite snabbt. Hon som jag hade i tisdags tog dig tid och var lite mer noggran. Lite tråkig utgång idag tycker jag. Men nu ska jag höja dosen Gonal-f från 300 till 450. Nytt VUL på måndag.

Svar på tråden IVF Umeå