• Pommac1

IVF Umeå

Å typiskt. Nu verkar mensen vara på G här. Kommer troligen på torsdag (då jag brukar småblöda två dagar innan) Tänk att missa ivfn men två dagar! Blir man less! Jaja. Det är bara att tänka om! Kanske lika bra att det blir så här när jag ändå ska byta arbetsplats (känns lite dumt att börja med att sjukskriva sig direkt, även om chefen vet om det) sen får ju kroppen vila ytterligare en månad från ivf. Ja, vad gör man? Man får se det positiva fast jag är måttligt less! Kan man inte bara knipa igen i några dagar? :)

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-07-29 08:56:58 följande:

Chreool: vad synd att cystorna ska ställa till det :( Hoppas på bättre tur den här gången!

Åh Pommac vad surt! Hade de sagt att den tidigast fick börja den 1 aug?

Ja, eftersom vi kör korta så måste kliniken hinna boka in tider och grejer. Blir tajt då de öppnar den 3.e aug. Det är surt men samtidigt försöker jag tänka positivt att det skulle ju blivit vid samma tidpunkt ungefär som om vi skulle kört långa protokollet.
  • Pommac1

Att man inte ska starta på en tisdag är för att det är risk för att äggplock blir på en helg och då jobbar de ju inte men äggplock. Här är det 20 dagar kvar till mens enligt appen. Men jag tror den har fel. Jag gissar på 16-18 dagar då jag börjar få ont av ägglossning. Seg väntan!

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-09 23:07:04 följande:

Hm okej, men om jag skulle spruta samma antal dagar som sist (9 dagar inkl ÄL-sprutan) så skulle ÄP bli på en lördag den här gången. Så det känns ju lite märkligt. Nåväl vi får väl se hur det blir, det blir kanske först nästa måndag då!

De brukar kunna planera in det där bra. De är ju vul som avgör om det blir måndag eller fredag. Man kanske får dra ner på medicinen om det blir tajt? De brukar lösa sig. Jag har haft äggplock på onsdag och torsdagar. Dock har det alltid dragit ut på tiden för mig då jag svarar så segt på medicinen.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-10 23:00:55 följande:

Jo de har säkert koll på läget! Var på VUL idag och hade 8 st blåsor på över 10 mm och 14 st som var under 10 mm. Har för mig att de gärna ska ligga på 20 mm? Aja får höra med dem imorgon när de ringer igen (då har svaret från dagens blodprov kommit). Nästa VUL blir på torsdag så om de ska bestämma sig efter det så hinns det ju då inte med nåt ÄP innan helgen.

Ja, jag skulle tippa på att det blir tidigast måndag. De växer ca 2 mm /dag tror jag. Runt 20 burkar de vara precis som du skriver. Men jag har haft kring 17-19 och degar varit mogna då. Men ju fler som hinner växa till sig är ju bättre. Du kanske får öka dosen på medicinen också om du ligger lågt. Du får se fram emot nästa vecka. Här har jag ägglossning (två veckor innan jag får starta).
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-11 22:35:59 följande:

Ja härligt att ni får starta snart, bara två veckor bort :)

Jepp det blir kort protokoll med Gonal-f. Mina ägg stannar ju tydligen i utvecklingen när vi kört långt protokoll med menopur (då äggen inte blir befruktade). Längtar efter mens! Fast visst vore det bättre om jag blev gravid.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-11 22:35:59 följande:

Ja härligt att ni får starta snart, bara två veckor bort :)

Hur har det gått? Äggplock snart?
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-16 08:21:12 följande:

Det går bra, äggplock blir imorgon! Lite nervös då jag inte alls märkte av smärtlindringen sist, så kommer be dem ge en högre dos denna gång. Men samtidigt längtar jag till imorgon, ska bli skönt att få det gjort. Och förhoppningsvis finns det nå bra ägg där inne.

Å vad spännande. Tummen upp! För mig hjälper inte morfinet (dock gör bedövningen det) men jag har en äggstock som sitter högre upp och är större och när det ska plockas ur den känns det hemskt mycket. Det blir ett rejält obehagligt tryck. Jag har även märkt att morfinet gör mig sjukt illamående. Första gången fick jag massor med morfin (då de inte hjälpte) och mådde fruktansvärt efteråt. Gången efter det tog lite mindre men mådde illa ändå. Sist tog jag bara testdosen och jag mådde oförskämt bra då. Så för mig blir det så lite som möjligt nästa gång också. Jag gillar inte att må illa. Sedan är jag inte superrädd för smärta heller och det är ju en fördel. Men kan tänka mig att det blir extremt jobbigt för dem som är det. Hoppas det hjälper dig i morgon. Snart är det över. :)
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-18 23:15:24 följande:

Själva plocket gick bättre än sist, dvs det gick fortare och kändes mindre. Däremot mådde jag svindåligt efteråt, blä. Kanske att jag heller inte tål morfinet? Nåväl nu är det gjort och de fick ut 19 ägg och återföring blir preliminärt på lördag såvida de inte hör av sig innan. Förra gången fick vi ut 22 ägg men bara 11 var mogna så ett högt antal behöver inte betyda jackpot. Men av de där 11 så blev det ju ändå ett barn så jag hoppas såklart att det går lika bra den här gången :) Det behövs ju bara ett guldägg!

Vad skönt! Ja usch vad dålig man blir av morfinet. Första gången fick min man äta upp min macka så att det såg ut som att jag hade ätit. Haha! Jag skulle äta innan vi fick åka hem. Men jag mådde dåligt i flera timmar efter. 19 ägg låter mycket. Hoppas hälften är mogna. Jag har fått som mest kring nio ägg men det är ju ganska normalt. Jag hoppas verkligen att Gonal-f hjälper oss denna gång. Känns så himla surt att plocka ut nio fina mogna ägg en gång och 5 andra gången med menopur å så blir det inget av dem. :(
Svar på tråden IVF Umeå