Stargazers skrev 2015-08-16 08:21:12 följande:
Det går bra, äggplock blir imorgon! Lite nervös då jag inte alls märkte av smärtlindringen sist, så kommer be dem ge en högre dos denna gång. Men samtidigt längtar jag till imorgon, ska bli skönt att få det gjort. Och förhoppningsvis finns det nå bra ägg där inne.
Å vad spännande. Tummen upp! För mig hjälper inte morfinet (dock gör bedövningen det) men jag har en äggstock som sitter högre upp och är större och när det ska plockas ur den känns det hemskt mycket. Det blir ett rejält obehagligt tryck. Jag har även märkt att morfinet gör mig sjukt illamående. Första gången fick jag massor med morfin (då de inte hjälpte) och mådde fruktansvärt efteråt. Gången efter det tog lite mindre men mådde illa ändå. Sist tog jag bara testdosen och jag mådde oförskämt bra då. Så för mig blir det så lite som möjligt nästa gång också. Jag gillar inte att må illa. Sedan är jag inte superrädd för smärta heller och det är ju en fördel. Men kan tänka mig att det blir extremt jobbigt för dem som är det. Hoppas det hjälper dig i morgon. Snart är det över. :)