IVF Umeå
Ne de ska höra av sej imorgon f.m sa de. Senast 10, för sen måste jag åka om jag ska hinna dit, för ev ET.
Ne de ska höra av sej imorgon f.m sa de. Senast 10, för sen måste jag åka om jag ska hinna dit, för ev ET.
Igår var blodflödet mer normalt. Idag är det bara brunt. Ont i magen än. Men vad jag kommer ihåg så var det så här förra gången också. Hade ont några dagar efter. Sedan efter två veckor fick jag en blödning igen. Har verkligen ingen förhoppning på att få något plus på onsdag.
Åå härligt med då många ägg, hur gick det med återförandet Bolih84 ? Fick du några i frysen?
Så synd Pommac1 att du blöder... Planerar ni ett nytt försök?
Själv har jag varit på akupunktur för första gången idag, lite läskigt men jag tror till 100 att det hjälper till, väntar nu på mensen så jag kan börja ta sprutorna igen..
Har ni som gjort misslyckade ivf blödigt mycket? Sist jag fick tillbaka ett ägg blödde jag tydligen kraftigt i tre dagar. Denna gång blödde jag kraftigt en dag. Har fortfarande mensvärk fast mensen upphörde idag. Blödde lite droppar i onsdags-torsdags. Blödde lagom i fredags, blödde mycket i lördags och igår söndag lagom och nu idag mest bara brunt. Men det kan säkert vara olika? Det känns bara som att jag borde blöda mer. Men det kanske är Lutinus som ställer till det. Det kommer kanske ett bakslag.
Pommac1: Vad tråkigt att höra att du blöder. Hoppas att det är lutinusen som är boven. En vän blödde under den första tiden men graviditeten fortsatte. Jag håller tummar!!!
Stargazers: Jag mår ganska bra och det är ju inte bra, tror jag. Dåligt med illamående, tröttheten har försvunnit och brösten ömmar inte lika mycket som i början. Magen är däremot svullen - inga byxor passar. Men negativa jag tänker att det kan bli så även vid ett fördröjt missfall. Hur går det för dig, har ni gjort UL:et nu? Jag är så grymt nervös inför måndag, vad kommer vi att få se? En tom svullen livmoder, eller liv och rörelse - ett eller två hjärtan? Jag lär nog gråta vilket som.....
Förstår att du kommer gråta hur som helst! Hoppas på glädje tårar!
Var på VUL idag och fick se ett pickande litet hjärta! En sån lättnad.... Även om det såklart inte finns några garantier ändå.
Pommac: vad visade testet idag?
Stargazers: grattis! Nej det finns ju inga garantier, men när man sett hjärtat slå har man kommit många stora steg på vägen...
Pommac1: så synd, hade hoppats att det var plus trots allt, nya tag, hoppas kliniken och ni tillsammans bestämmer en ny plan som förhoppningsvis plus inom kort!!!
Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, totalt 23st ägg! Men då är det säkert en hel del omogna, så vi får se hur många som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?
Jag funderar på om jag har ett överaktivt immunförsvar. Jag minns inte när jag var sjuk senast. Eller ja? Sjuk är jag ju aldrig. Kan väl bli förkyld någon gång men det måste vara minst ett år sedan sist. Jag tänkte nog ringa gyn i morgon och höra och sedan ska jag höra om vi får ytterligare ett ivf försök eller om vi måste betala. Jag tänker även ringa sjukgymnast och kolla om man kan få akupunktur. Jag lever på hoppet än.