• Pommac1

IVF Umeå

Tänkte testa tidigt i morse men jag hittade inte mina tester så jag gissar att mannen har råkat slänga dem. Kanske lika bra det. Är nog bara att vänta. Är på RD 8 idag. Fick mens på RD 13 förra gången. Men nu är min cykel kortare än vad den var då så vi får väl se.

• Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-20 20:54:22 följande:

V. 39 imorgon och plock för oss, tidigast onsdag. Var på vul i fredags och då var de lite för små tydligen. Runt 10-12. Hur stor vill de att de ska vara? Ja minns inte?

Iväg igen imorgon och kolla. Och hoppas på ÄP på onsdag!

Över 15 mm bör de vara för att vara mogna. (Vet dock inte om alla är det). Har du väldigt jämna blåsor kanske de väntar tills de är 18-20? Hoppas de växt bra över helgen.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-21 09:25:25 följande:

Pommac: har du tänkt testa snart? Eller ska du hålla dig till TD?

Är på RD 11 idag och vågar knappt gå på toa. Jag har ett digitalt test hemma plus det vi fick från kliniken. Men jag vågar inte testa. Är en evighet till testdag 30.e. Förra gången fick jag en liten blödning på dag RD 10. Men det började inte rejält förrän dag 13.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-21 19:34:39 följande:

ÄP fredag för oss.

Härligt! Kämpa på med sprutor ett tag till. Men på onsdag blir du sprutfri då. Skönt!
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 08:35:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Har gjort mitt första IVF som misslyckades. Två embryon återinfördes, inget till frysen så nu blir det att börja om igen. Sitter och väntar på att de ska ringa från kliniken för att få höra om resultatet. Känner bara tomhet just nu... 

Klart du får. Usch vad tråkigt. Det är precis den här oron jag börjar känna. Har du precis fått din mens? Har din testdag varit? Vilket resultat?
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 08:35:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Har gjort mitt första IVF som misslyckades. Två embryon återinfördes, inget till frysen så nu blir det att börja om igen. Sitter och väntar på att de ska ringa från kliniken för att få höra om resultatet. Känner bara tomhet just nu... 

Klart du får. Usch vad tråkigt. Det är precis den här oron jag börjar känna. Har du precis fått din mens? Har din testdag varit? Vilket resultat?
  • Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-21 22:48:58 följande:

Det blir korta protokollet med 150 Gonal-F + 300 menopur och sen läggs 25 orgalutran in på 5:e dagen så många sprutor blir det..

Lycka till med Ruvningen och

Lycka till med äggplocket.

Ojoj. Det finns tydligen alla möjliga blandningar. Hoppas det ska fungera. Tack!
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 14:52:19 följande:

Jag fick blödning förra måndagen på ruvardag 11. Testade svagt positivt på RD 13 och 15. Inga smärtor i början men de kom lagom till helgen så jag förstod att det var kört. Idag var det testdag och minus på stickan. Ja, alltså resultatet på testet, såg nu att jag skrev på ett otydligt sätt.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden. Var är du i resan, så att säga?

Å nej. Tidigt missfall då? Vad tråkigt när man precis har plussat även om det var svagt. Jag är på RD 12 idag och inga symtom på nåt än. Jag har fått tillbaka två embryon (dock inte toppkvalitet). Förra året i november gjorde vi vårt första försök och då fick tillbaka ett ägg (Gonal-F) och det misslyckades. Sedan har vi kört menopur två gånger (men inte fått några ägg befruktade då) så nu har vi kört Gonal-f igen och då har äggen befruktat sig. Tänk vilken vetskap är det och att det är så olika för alla. Antar att alla ruvningar är olika. Jag väntar bara på att få ont i magen nu. Vill helst inte gå på toa eller ta lutinus.
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-23 14:09:41 följande:

Åh nej :(

Jag fick också två tillbaka, och när jag började blöda ringde jag kliniken som  sa att jag inte skulle tappa hoppet ännu. Det kunde vara att ena embryot kom ut men inte det andra. Jag håller alla tummar jag har!!

Kan det verkligen vara så? Att ett kommer ut som mens och det andra stannar kvar? Känns ju nästan omöjligt. Har ju googlat ihjäl mig och får bara svar som att får man mens så är det kört. Men vi hoppas. Har inte blött något idag bara i morse. Får väl se i morgon om den tänkte börja rejält eller inte. Tack för att du håller tummarna. Det är tuff period.
Svar på tråden IVF Umeå