• Pommac1

IVF Umeå

Mrs.W skrev 2015-09-25 08:43:44 följande:

Ge inte upp riktigt än! Kroppen kan spela en ett spratt också. Du oroar dig för att mensen ska komma och då blir ju så klart kroppen och magen orolig.

Håller fortfarande tummarna :)

Vi får köra på det. Får hålla hoppet uppe i helgen. Tack!
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-25 08:50:17 följande:

Pommac: Tråkigt att höra att du blöder :( men det kan ju vara så att ett av äggen har fäst och att det är det andra som kommer ut. Håller tummarna för att det är så! Livmodern är stor och blödningen behöver inte komma från samma ställe som där ägget sitter.

Nortstrom: Allt är bra med mig (förutom tröttheten och illamåendet). VUL på onsdag, hoppas såklart att allt ser bra ut då! Hur går det för dig då?

Hoppas det är så! Känner mig dock inte gravid. Har varken mensvärk eller ömma bröst. Men jag lever på hoppet fast samtidigt så känns det som att jag har kommit över att det inte blev nåt denna gång. Vi får fortsätta kämpa helt enkelt. Funderar på om insemination kan vara ett bättre alt (om äggen inte blir bra av medicinen). Beroende på vad felet är. Men det vet man väl inte.
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-25 18:34:04 följande:

Hej på er alla! Jag har svårt att slita mig ifrån dessa trådar, har varit in mycket förut och tycker det är så kul att följa alla kämpar. Och även kul att dela med sig av mina erfarenheter. Vi har två ivf barn en pojke som snart blir 4 och en flicka på 1. Och till våran STORA chock har vi nu spontant blivit gravida!! Om allt går som det ska blir vi en till i slutet på maj! Jag förtär mig inte på kvinnokroppen.. Som vi kämpat i 4 år utan plus tidigare. Och nu helt plötsligt bara 3 mån efter mensen kommit tillbaka.. Det är otroligt. Ville bara berätta att mirakel kan ske, håller tummarna för er alla!!

Kul att du fortsätter att läsa. Och grattis till dina barn! Jag tänker alltid att man har ju hört att det blir lättare att bli gravid om man redan varit det. Men jag har ingen aning om det stämmer. Men kul att du nu är spontan gravid. Tummen upp! Hur många ivf försök har ni gjort?
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-25 20:00:42 följande:

Pommac: vi gjorde 5 försök på första och 4 försök på andra barnet..

Det var bra gjort! Det ger ju hopp om vi nu kommer påbörja ett femte försök. Tack!
  • Pommac1

Idag flödar det. Så det känns väldigt kört nu. Har svårt att tänka mig att det ena ägget ska ha fäst och lyckats hålla sig kvar. Det känns som att all slemhinna är ute snart. Kommer säkert flöda i morgon också.

• Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-26 14:56:51 följande:

Neeej Pommac1!!! ð??­ð??­

Ja usch. Nu har jag fått ont i magen och känner mig uppblåst också. Blä för att fortsätta trycka in Lutinus.
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-26 17:00:49 följande:

Pommac: trist om det är så! Kram. Men ge inte upp hoppet. För oss funkade det efter många misslyckade behandlingar tillslut..

Ja vi får se hur många vi orkar. Fick du tillbaka ägg under alla dina behandlingar? Jag funderar på om insemination och akupunktur kan vara värt att testa. Jag menar då äggen verkar kunna befrukta sig själva. Får ringa kliniken på onsdag och höra.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-26 18:36:47 följande:

Plocket igår gick bra, 22 (!) ägg fick vi ut. Mådde bra men resan hem, 40 mil, med öm och svullen mage var mindre kul. Får veta på måndag f.m om det blir ET då på e.m eller onsdag. Om det nu blir några befrukade vill säg.

Oj vad många ägg det blev! Håller tummarna för dig nu! De ringde inte idag och berättade läget?
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-26 21:41:20 följande:

Pommac: ja jag fick tillbaka ägg varje gång. Vi provade akupunktur några gånger, men det va utan akupunktur den gången det lyckades. Så det är svårt att veta om det gjorde ngn skillnad. Men det sägs ju öka cirkulation i livmoder..

Hur såg era embryo ut från gång till gång? Mina ägg blir av sämre kvalitet med Gonal-f men de blir bättre av menopur (men när vi kör menopur blir äggen inte befruktade) de befruktar sig själva med Gonal-f. Konstigt hur det kan vara så å läkarna vet ej varför. Funderar på om det går att ta ut ett ägg under en vanlig cykel? Men det kanske är omöjligt? Flödet har avstannat nu och nu blöder jag lite lugnare igen. Får se hur det utvecklas i morgon. Mina bröst har börjat ömma ikväll och jag tror kroppen spelar mig ett spratt. De här är ju blödningsdag 4.
  • Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-27 08:20:07 följande:

Pommac: har du tänkt avvakta till TD med att testa? Brukar du få ömma bröst av

Ja, jag väntar. De är ju snart onsdag. Ja ibland får jag ömma bröst men det brukar vara innan mens. Men de kan säkert vara mens eller lutinus. Fick för mig att det var så här sist också. Kommer säkert ut några klumpar idag (har grym mensvärk). Ett evigt väntande. Vill att mensen ska vara över snart så vi får ta nya tag.
Svar på tråden IVF Umeå