• Pommac1

IVF Umeå

Mama5 skrev 2015-09-05 15:19:19 följande:

Tyvärr blev det inget ägg tillbakas, utan en ny behandling i oktober... ????

Nej, vad hände då? Såg de inte fina ut? Usch vad hemskt detta är! tråkigt att det ska bli så här.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-05 16:36:34 följande:

Pommac1: Det kanske skiljer sig mellan olika läkare vad de betecknar som stora? Nåt händer ju då i din mage, hoppas du får bra besked på måndag :)

Mama5: Åh nej vad tråkigt! Är detta första gången ni gör IVF?

Ja, jag hoppas att det blir bättre och att jag får gå från mottagningen med ett leende på måndag. :/ just nu vågar jag inte hoppas fast jag har mycket ägglossningsflytningar nu.
  • Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-05 19:06:13 följande:

Detta är vår första ivf, vi körde långa protokollet med spray och menopur 450, fick 8 blåsor ca 23mm stora och fick 8st ägg, tre befruktades och såg fina första dygnet, sen andra dygnet så hade de delat sig lite för fort, var redan 8 celler och såg lite grumliga ut, så läkaren valde att avvakta ett dygn till, för grumligheten kunde ge med sig men idag var de alldeles för grumliga, så de bedömde att inget av äggen skulle fästa och bli en bäbis. Varför det blev så, hade de ingen aning om, jag är dock 42år så kvalitén kanske inte är den bästa på mina ägg.

Men vi har bestämt att göra ett till försök så fort det är möjligt, och hoppas på bättre resultat.

Oj vad tråkigt. Man vill ju alltid veta varför men man får sällan några svar från kliniken. De vet inte heller varför det blir som det blir. Det krävs mer forskning. Ska du testa någon annan medicin nästa gång? Eller blir det samma igen?
  • Pommac1

Detta är vår första ivf, vi körde långa protokollet med spray och menopur 450, fick 8 blåsor ca 23mm stora och fick 8st ägg, tre befruktades och såg fina första dygnet, sen andra dygnet så hade de delat sig lite för fort, var redan 8 celler och såg lite grumliga ut, så läkaren valde att avvakta ett dygn till, för grumligheten kunde ge med sig men idag var de alldeles för grumliga, så de bedömde att inget av äggen skulle fästa och bli en bäbis. Varför det blev så, hade de ingen aning om, jag är dock 42år så kvalitén kanske inte är den bästa på mina ägg.

Men vi har bestämt att göra ett till försök så fort det är möjligt, och hoppas på bättre resultat.

Oj vad tråkigt. Man vill ju alltid veta varför men man får sällan några svar från kliniken. De vet inte heller varför det blir som det blir. Det krävs mer forskning. Ska du testa någon annan medicin nästa gång? Eller blir det samma igen?
  • Pommac1

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-06 14:25:25 följande:

Vi ska mest troligt köra det långa protokollet igen och dr S skulle diskutera med sin kollega om vi skulle ha någon annan medicin, får se vad de säger, har ett möte inbokat 1/10, jag tror jag även ska gå på akupunktur samtidigt med nästa behandling.. Just nu känns det lite tungt, har även fortfarande ont och är svullen efter äggplocket i onsdags. Skulle bara vilja dra täcket över huvudet å bara försvinna en stund å slippa alla måsten.

Okej, bra att ha något att se framemot! Jag förstår din känsla då jag två gånger i rad inte fått något befruktat. Nu är jag supernervös över denna gång. Ska på tredje VUL i morgon och förhoppningsvis får vi en dag för äggplock inbokat. Ska bli skönt samtidigt som det är supernervöst! Speciellt dagen efter.
  • Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-06 23:55:27 följande:

Håller tummarna för dej Pommac1 för imorgon!!

Ska boka in akupunktur redan nu, tack Jennyz, vart gick du någonstans?

Tack! Det gick superbra! Många blåsor precis som första gången. Hon jag hade i fredags var verkligen slarvig. Nu låg nästan alla på 14- 26 mm. De flesta var 14. Nu väntar jag ivrigt på att kliniken ska ringa. Vill helst att det ska bli plock på onsdag men jag vill ju att de på 14 mm ska hinna mogna också. Får höra när de ringer.
  • Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-06 20:42:55 följande:

Förstår alltför väl att det är jobbigt, hoppas ni kommer på en lösning som passar din kropp perfekt... Vill bara föreslå att redan nu börja med akupunktur, min akupunktör tyckte att man skulle helst gå ung tre månader innan ivf försöket, för mig blev det nog 1,5 ungefär och vi lyckades då till skillnad från tidigare försök, ju tidigare man börjar desto bättre så kommer kroppen riktigt igång till ÄP, såklart kan det vara så att de bara vill sälja fler timmar men i mitt fall märkte jag rejäl skillnad i kroppen efter några besök hos henne... Jag gick även dit direkt efter ÄP samt ET, kändes konstigt att gå dit efter återföring men de sätter nålarna helt annorlunda då, hon tyckte att det var rätt viktigt att gå även den dagen...

Jag har alltid velat testa akupunktur men när jag frågade efter det i våras här i Ö-vik så hade de tyvärr inte de kunskaperna så det vågade inte. :(
  • Pommac1

Äggplock på onsdag. Nu är jag nervös över om de som är 14 mm hinner mogna på sig. Hade ju rätt många på 14. Men de borde ju veta vad de gör.

Svar på tråden IVF Umeå