IVF Umeå
Åh vad spännande! Hoppas på många fina ägg på onsdag :) Och man får lita på att de vet vad de gör.
Åh vad spännande! Hoppas på många fina ägg på onsdag :) Och man får lita på att de vet vad de gör.
Gud jag är så sjukt nervös! Är inte nervös över själva plocket utan är nervös över att inte få några ägg befruktade! Hur ska jag kunna sova? Jag vill bara att det ska bli fredag och att allt är över. Jag är så sjukt nervös över att det inte ska bli något och att jag ska måsta börja om med en ny behandling igen. Orkar man det? Vad är felet? Många tankar snurrar. Jag tänker även att det kan ju gå vägen men då fort de tankarna kommer vill jag bara skjuta undan dem. "Det blir ju aldrig som man tänkt sig". I morgon är det äggplock och det finns väl inget mer än att hoppas att de flesta äggen hunnit mogna (fast jag har svårt att tänka det),
Jag håller alla tummar å tår för dig Pommac1
Så är man starkare än man tror när det gäller..
Stor kram !!
Lycka till idag Pommac!
Bolih84- allt på samma gång! Jag köpte hus samma dag som jag började med sprutorna denna gång. Hoppas det är ett positivt tecken när flera saker händer samtidigt.
Mama5- tack! Ja, det var skönt att det blev så många men samtidigt behöver ju inte mängden spela någon roll heller (fast det känns som att de borde vara större changs ju fler ägg) men det gäller ju att de är fina också. Nu ligger jag nervöst i min säng och hoppas att de ska ringa snart så jag slipper gå runt och undra. Ena gången ringde de tidigt på morgonen och andra gången runt ettiden (båda gångerna med dåligt besked). Jag somnade av ren utmattning från operationen så jag lyckades sova.
Äntligen har de ringt! Jag har gått runt hela morgonen och spelat upp ett samtal i mitt huvud som låter ungefär så här: tyvärr så blev inget ägg befruktat. När jag stod och borstade tänderna alldeles nyss så ringe dem. Jag sprang till toaletten och spottade och svarade sedan snabbt. Hon som ringde började fråga hur jag mådde osv... (Jag tänkte skit samma! Skynda dig och berätta hur det gått!) sedan berättade hon lugnt och stilla att 7 av äggen hade blivit befruktade och att de såg jättefina ut! 3 var omogna och 2 blev inte befruktade. Det bara sprutar glädjetårar hos mig nu. :) nu får vi vänta tills på måndag med insättning om de inte ringer innan.
UNDERBART!!!!!!
Är så glad för din/er skull <3
Ta nu en dag i taget och gläd dig åt detta så får framtiden utvisa vad som händer å sker..
Det behövs bara ett guldägg <3
Har du/ni barn sen innan?
Jag är så sjukt orolig. Det här är det värsta jag vet. Att vänta på en telefon som kanske ringer. Har lust att stänga av ljudet men samtidigt kan de ju ringa och säga att vi ska åka dit. Så jag kan ju inte stänga av ljudet. De borde ju ringa nu på morgonen om det skulle vara nåt problem tycker jag. Jag har googlat ihjäl på mig långtidsodlingar men hittar inget liknande mitt fall. Jag funderar på om jag ska gå ut och lämna telefonen hemma (så får min man svara om det är nåt). Ta en paus från det oroliga.