IVF Umeå
Jag körde igång min akupunktur när jag hade ägglossning, går nu en gång per vecka.
Går hos widings här i Umeå :)
Jag körde igång min akupunktur när jag hade ägglossning, går nu en gång per vecka.
Går hos widings här i Umeå :)
Ok. Jag gör ju inte ivf nu utan i vanlig cykel. Jag ska försöka hinna ringa idag.
Ägglossning idag, mensvärk, blöder. Ja, varför inte ta allt på samma gång? Har varit i kontakt med sjukgymnast för akupunktur och får börja v.44. Blir spännande. Dock verkar jag bli lite försökskanin då ingen tidigare verkar ha sökt för detta. Hon som ska göra det sa att hon skulle läsa på lite och sedan frågade jag om mannen också skulle göra och då skulle hon återkomma med svar någon dag. Jaja. Det kan väl inte bli värre hoppas jag. :)
Hej, jag har varit lite "off" sedan förra veckan och inte var in här på sidan något alls. Tack för ert stöd efter mitt senaste inlägg just efter ultraljudet. Vet inte hur jag genomlevde förra veckan, men i fredags startades missfallet igång. Tyvärr blev även en av våra två kissekatterna sjuka och går just nu på antibiotika. Det verkar hjälpa föga, så i morgon kommer veterinären att rekommendera oss att låta henne somna in. Allt jobbigt på en gång...
Igår gjorde jag en sak som är väldigt olikt mig; jag skrev på fb om våra försök att bli föräldrar. Men jag skrev även om den sorg som följer med alla försök. Det var ohyggligt jobbigt att skriva, men ett måste för att kunna fortsätta leva. Vi bor nämligen i ett barnrikt, nybyggt område. Våra grannar (och även andra) hade anat att något var galet. Men nu vet de och förstår förhoppningsvis vår situation lite bättre. Skönt att slippa berätta samma sorgsna sak femtielva gånger. Sedan var det skönt att faktiskt berätta - så att folk förstår att det inte alltid är en dans på rosor att bli gravid. Jag ska blogga om detta mer framåt hösten. Då hoppas jag att de förstår ännu mer vad jag menar, alla de steg vi (i detta forum) måste gå igenom för att bli föräldrar jämfört med de som "vips, vops" blir gravida. Utan att för den skull låta missunnsam, såklart.
Nu väntar en missfallsutredning (som landstinget Västerbotten inte alls verkar vara så himla engagerad att göra) för oss om tre månader. Sedan får vi se vart vi hamnar.
Kram och lycka till allihopa! Jag tänker på er och håller tummarna!
Blev inga fler gratisförsök för oss. Känns tungt. Vi har precis köpt hus dessutom. Bara till att spara allt man har. Tänkte ändå att vi skulle testa insemination. Blöder fortfarande då och då. Skulle vara skönt att slippa trosskydd nu. Hur har ni haft efter misslyckat ivf med blödningar?
Jag har inte hängt med - varför skulle ni inte få fler gratisförsök? Alla har väl rätt till tre stycken nu?
Pommac: hinner ni inte påbörja tredje försöket innan nyår då om reglerna ändras då?
Jaha. Det är svårt när reglerna ändras. Det är alltid någon som kommer i kläm. Positivt för vissa - negativt for andra. Hoppas ni kan ta er vidare snart. <3 (Jag vet förresten några som på något sätt belånade huset ytterligare för att bekosta ivf, men jag vet inte hur det funkar.)
Jag funderar på om det kan vara så enkelt som att jag lider av kalciumbrist. Jag är superdålig på att trycka i mig mjölkprodukter. Nu försöker jag äta yoghurt med massa russin på morgonen och sedan dricka ett glas oboy på kvällen (kan ej dricka mjölk som den är). Jag ska höra med läkaren som ringer på måndag.
Ja då vare dax...
I morgon börjar jag om, kör korta metoden med sprutorna, 150 Gonal-F + 300 menopur....
Å jisses vad man glömmer, denna menopur spruta svider ju som 17...
Ja vi hoppas verkligen det går vägen denna gång.
Jag ska också blanda menopur och Gonal-F nästa gång vi gör ivf. Hoppas du uppdaterar hur det går Mama5. Jag skulle inte köra nåt mer med suprecur (långt protokoll). Men vi ska vänta med att göra ivf ett tag. Jag börjar med akupunktur nästa tisdag. Det blir spännande.
Skulle vilja veta lite om hur många par som får tillbax två embryon egentligen...enligt kliniken är det få men mer än så får man ju inte veta medans jag tycker mig att om man läser här så är det många som får tillbax två?
och ni som fick tillbax två hur gick det och hur såg embryonen ut?
Vi gjorde andra ultraljudet i dag på sprut dag 10, och det hade endast blivit 3 ägg blåsor denna gång, (14,15,17mm) så de rekommenderade att vi inte skulle göra nått äggplock utan tar äggsprutan på onsdag och försöker själva hemma och sedan börjar om och går tillbakas på det långa protokollet med sprayen först..
Jag gjorde akupunktur idag. Jag fick göra på baksidan (ben och rygg/bäcken) har ni fått samma? Jag trodde de skulle vara framsidan av kroppen. Men jag blev positiv till det. Det kändes bra och jag känner mig pigg efter! Det kändes lite som att jag hade vicks blue halstabletter i benen när jag gick därifrån. Friskt på nåt vis. :)
Jag gjorde bara akupunktur på framsidan, men de vet ju vad de gör, fotled och armled varje gång sedan varierat ben armveck och inför IVF var det också vid troskanten... Det varierade lite beroende på var jag var i menscykeln.
mama: ge inte upp...även om det är tungt just nu...men som Pommac skrev är inte risken/chansen för trillingar stor eller?
Pommac: angående akupunktur...jag blev bara trött...har bara gjort det i en av behandlingarna...
angående mig själv så känner jag inte igen mig stundtals...vet inte om det är ett bra tecken eller om det är efterdyningarna av allt som varit...arg och tvär och gråter...suck stackars gubbe som blev utskälld igår för att den där förbannade hockeyn alltid är på tvn....suck idag skämms jag lite...:(
Jag äter prednisolon -om det är de du menar. Det är kortison för att sänka immunförsvaret.
är det trepack?...det första kan ju inte ha räknats om det inte blev plock?
jag har aldrig fått speciellt många äggblåsor men de har alltid valt att plocka...
dock tycker jag att de alltid varit lite feg med mängden enheter jag fått....
Usch vad tråkigt att läsa denna tråd! Man blir riktigt nedstämd och inser verkligen att man inte kan ta något föregivet. Trist att det går dåligt för många just nu. Det går dåligt för mig också. Efter fyra ivf försök (med två återförandet) så sitter vi fortfarande här oförklarligt barnlösa. Men enligt läkarna ska vi ju kunna bli gravida. Just nu går jag på min fjärde akupunkturbehandling och äter vitamin Q10. Dessutom... Min svägerska (på min mans sida) har alltid sagt att hon inte ska ha några barn och förra julen babblade hon om att donera sina ägg (bra tänkte jag, det behövs) sedan blev hon visst gravid i somras och ska ha barn nu i början av feb. Snacka om att jag känner mig nedstämd just nu. Jag umgås inte med henne längre. Självklart hade vi inte berättat att vi var oförklarligt barnlösa innan hon blev gravid ( för det behövdes ju inte då hon inte skulle ha några barn). Livet är verkligen inte rättvist.