IVF Umeå
I går hade jag äggplock. Fick ut 8 ägg. Ska tillbaka på fredag om de inte ringer dag. Gud så nervöst! Ska man gå och vara nervös hela dagen nu? Har nästan lust att ha mobilen på ljudlös.
I går hade jag äggplock. Fick ut 8 ägg. Ska tillbaka på fredag om de inte ringer dag. Gud så nervöst! Ska man gå och vara nervös hela dagen nu? Har nästan lust att ha mobilen på ljudlös.
Vad tråkigt att tråden är så tyst. Jag försöker liva upp den lite. Jag fick ju som sagt ut 8 ägg vid äggplock. Alla var dock inte mogna. 5 blev befruktade och 3 av dem delade sig normalt. Ett av äggen var extra fint så det fick jag tillbaka i fredags. Nu undrar jag när får jag veta om de andra klarat sig? Glömde helt att fråga! Ringer de? Skickar brev? I morgon borde de ju veta för då har det gått 5 dagar.
Pommac1: grattis till ruvarstatus!! Håller tummarna för pyret där inne...
De brukar skicka ett brev, men det kan ta några dagar innan man får det. (Om de inte ändrat sedan vi gjorde ivf sist)
Hoppas pyret i dig stannar så du slipper göra det igen! ð???
Själv hade jag lite tur, tyckte inte att ÄP gjorde så ont, annars hade jag nog aldrig gjort så många försök som vi gjort...jag har sparat alla papper från alla försök, nu när den tiden vårt liv är över ska jag rensa lite, men lite lär jag spara av sentimentala skäl...det har trots allt varit en viktig lång del av livet.
Nu kommer den jobbigaste tiden (tyckte jag i alla fall) men hoppas du får ett stort plus om ung två veckor!!!
Pommac1: Det är svårt att hinna med tråden då man har en liten på 6 månader hemma! men jag läser nästan alla inlägg och håller mina tummar för alla er som kämpar. Ha tålamod snart är det er tur att lyckas!! När jag var som mest aktiv fanns det en lista som man fyllde i vart i behandlingen man var osv, kanske en ide att återuppliva den pommac1?
Hej alla! Jag började med Gonal-f i onsdags och ska på första ul + ta blodprov imorgon. Känner inte av sprutorna alls. Jag undrar vad ni andra hade för dos på sprutan? Hur många är det som är aktiva i den här tråden?
Så spännande att höra. På vilket sätt kände du av äggen?
Jag har varit på vul nu och tagit blodprov och det var JÄTTEJOBBIGT! Läkaren höll på länge med vul och informerade med allvarlig/dyster min att inget verkar ha hänt (ny läkare som jag inte träffat innan). Hon sa vid besöket att hon avvaktar provsvaret och sedan skulle de ringa med besked om jag ska ändra dosen utifrån vad blodprovet visar. Kände mig såååå nedstämd över att jag inte svarar på behandlingen...dessutom frågade hon om jag hade kvar båda äggstockarna och när jag svarade JA sa hon att hon inte kunde hitta den högra...vad betyder det?? Senare under dagen ringde en sköterska och meddelade att allt flyttas fram och att jag ska på nytt vul den 8/12, ingen ändrad dos. När jag frågar varför säger hon "Ja, jag tycker också att det verkar lite konstigt för värdena är ju rätt låga", hon skulle höra igen med läkaren och sedan återkomma. När hon senare ringde meddelade hon bara att läkaren höll fast vid att dosen inte ska ändras, men däremot blir vul den 5/12 istället...jag frågade åter igen varför men hon hänvisade bara till att läkaren sagt så. Känner mig så ledsen...vill ju ha en förklaring och veta hur läkaren resonerar, det kanske är rätt beslut men jag vill bara veta VARFÖR. Snart stänger de ju för julen och jag vill inte slösa bort tiden! Måste ju få plockas innan jul!
Nästa gång ska jag träffa ytterligare en annan läkare, men är nästan glad att det inte är hon jag träffade idag då hon verkade så medlidsam och velig (men trevlig), jag önskar tydliga och raka besked.
Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
Är det sant att man får två gratisförsök i Umeå om man inte får något till frysen? Mens på G här är på RD 13 och känner mig helt nere då vi inte fick något till frysen. Men det finns kanske hopp då?
Å vad lättad jag är! Så underbart att få göra det igen! Även fast det var jobbigt efter äggplock. Men det är ju underbart att få en till chans!