• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Äppelkaka: Jag har trott att blödningen betyder att man är nedreglerad. Det är tydligen flera kliniker som inte använder sig av blodprov som Umeå gör för att kontrollera att man är nedreglerad, utan när blödningen kommer så anser dom att patienten är nedreglerad. Vad skönt att du slipper vänta in ny blödning. Hoppas allt ser bra ut på blodprovet på måndag! Glad

Helvetiaa och Chan2: Undrar också om förslaget har gått igenom. Hade precis betalat vårat 3-pack när jag hörde nyheten på radio så undersökte inte saken närmare, men det hade absolut varit intressant att veta vad som gäller i frågan.

VackerBlomma: Skönt att allt gick bra på ÄP och att nästan alla ägg blev befruktade, jättebra resultat! Grattis till ruvarstatus och lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}

björnen2007: Jag bor i Gällivare kommun och går hos kvinnokliniken på sjukhuset här. Det som är bra med att gå via landstinget är att när man kommer upp i 1100 kr så gäller högkostandskortet! Skrattande Bor du i Piteå och gör VUL i Luleå eller har jag missförstått?

barreliten: Jättebra att du har fått komma hem! Solig Hoppas svullnaden ger med sig och att du inte har alltför ont. Det blir en lugn period framöver men vi får hoppas att det trots allt för något gott med sig i slutändan.

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11) 
    * VackerBlomma (TD 27/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Petto 83

Barreliten: skönt att du fått komma hem och att dom fortsätter ha dig under uppsikt.

Om någon vill vara snäll så kan bi plocka bort mig från ruvarlistan. Nästa vecka får vi veta om vi hinner med ett Et innan jul

• björnen2007

Det stämmer att jag bor i piteå men gör ul i luleå, men nästa gång ska jag till pite punkt slut, om jag får det..

• A79

Idag är det farsdag! Glöm inte att uppvakta era pappor & ge dem den största kramen!!Hjärta

• Nektar

Nu har jag precis pratat med kliniken. Jag hade inte fått någon information om att hälsodeklarationen skulle in före mötet. Vi slapp dock skicka den i sista stund för att de redan kan se en hel del om oss från barnlöshetsutredningen i Skellefteå som även skickade remissen. Pjoo!

Jenads: Beklagar att det inte tog sig för er denna gång, håller tummarna för nästa omgång! Enligt kliniken gör dem äggplock fram till och med den 19 december. Den 20-21 blir det kanske mest "något ultraljud" som hon uttryckte det. Dem öppnar igen den 7 januari. Siktar in mig på detta datum jag, vill inte bli besviken om vi inte hinner innan jul.     

• björnen2007
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET) 
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF) 
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * björnen2007 FET den 16/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11) 
    * jenads (TD 15/11) 
    * Barreliten (TD 21/11) 
    * VackerBlomma (TD 27/11)

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• VackerBlomma

Hallå på er!
    En liten fråga... Ni som plussat; Hur kände ni er rent kroppsligt veckorna efter ET. Kunde ni misstänka tt ni var gravida eller kände ni inget alls?

• Äppelkaka
    VackerBlomma skrev 2012-11-12 15:32:11 följande:
    Hallå på er!
    En liten fråga... Ni som plussat; Hur kände ni er rent kroppsligt veckorna efter ET. Kunde ni misstänka tt ni var gravida eller kände ni inget alls?

Jag skrev ner hur jag kände varje dag efter ET (totalt 3 st) och visst kände jag mycket mer den gången jag blev gravid! Inte för att jag trodde på att det kunde ha fungerat då men i efterhand så fanns en hel del tecken där