• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Sofiali77

Liksom A79 läser jag här varje dag, men är desto sämre på att skriva inlägg. Här på forumet händer det mycket nu - och jag kastas mellan er sorg och glädje. Kramar.

Nu är jag också på gång igen. Sprutar för fullt. Troligen äggplock på onsdag nästa vecka. Jag hoppas verkligen att det här blir sista gången. Alla behandlingar och mediciner börjar bli tröttsamma. Får just nu allt man kan få. Blir snurrig och orolig att jag ska glömma nåt.

Någon som har positiv erfarenhet av prednisolon? Det är det senaste preparatet jag fått.

Vill någon vänlig ändra mig i listan?

• drömmer om ett barn

Emilotta: Roligt att höra att det går bra! Solig Skönt att bebisen rör mycket på sig och därigenom stillar en del av oron. Hoppas att du inte får alltför mycket foglossningar och kan leva "som vanligt" så länge som det bara går.

Nektar: Okej, så man äter Proveran max 10 dagar i följd och väntar sedan på mensen? Då dröjer det med andra ord inte länge tills du får din blödning! Glad

Jag har tagit min första spruta ikväll så nu börjar allvaret. Är så himla nervös för att det ska sluta på samma sätt som förra gången men hoppas att doshöjningen ska göra under för mina äggblåsor.

Äppelkaka: Vad skönt att det inte var någon fara trots att det kom lite blod. Man blir givetvis orolig och du gjorde helt rätt som ringde och kollade upp saken. Använder du Puregon?

ali85: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Gick befruktningen bra för dina övriga ägg? Håller tummarna för att det blir Plus i början av december, lycka till! Glad

Är det Lutinus-tabletterna du tar? Jag har använt dessa och tyckte dom kladdade i princip hela tiden.

barreliten: Så tråkigt att höra att du är inlagd igen.. Rynkar på näsan Vad säger läkarna, kommer dom sätta in någon akut åtgärd nu? Måste göra väldigt ont med äggstockar i den storleken.

Kräkningar på morgonen låter som ett klassiskt gravsymptom. Håller tummarna allt jag kan för att så är fallet! Drömmer

A79: Tänker på dig. Det måste vara oerhört påfrestande att balansera på gränsen mellan djup sorg och samtidigt glädje för barnet som snart kommer. Så sorgligt att din pappa inte får vara med om denna stora händelse i ditt liv.. på något sätt finns han kanske med er ändå. Hjärta

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)

* Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Sofiali77 (4:e IVF) 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * björnen2007 FET den 16/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12) 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Sofiali77: Roligt att du är så pass nära ÄP nu! Glad Har du fått annan medicinering vid detta försök? Hoppas innerligt att det tar sig för er så ni slipper gå igenom proceduren ännu en gång.

Jag börjar också bli snurrig.. hittade inte min Puregon-penna och letade i vild förtvivlan innan den äntligen återfanns. Vad används prednisolon för?
  • 3villbli4

Har bara skrivit här någon gång. Men jag läser allt ni skriver och håller tummarna för er alla. Har dock inte orkat skriva så mycket då det för oss står alldeles stilla. Har sprayat i 6, 5 veckor nu och var idag och tog nytt östradiol prov som jag ska få svar på när vi ska till läkaren på måndag. Dock känner jag mig inte alls nedreglerad så lite jobbigt känns det faktiskt. Men jag hoppas att man kanske kan vara det iaf. A79: Jag beklagar verkligen sorgen. Fy vad jobbigt att behöva gå igenom det där när du är höggravid osv.

• barreliten

Drömmer om ett barn: Så länge det inte blir mer vätska i buken så är det bara vila som gäller. Läkaren berättade imorse att graviditetshormonet har ökat i kroppen så det känns ju bra :)

• Petto 83

Barreliten: tråkigt att du blivit sämre men jag tror det kan vara för att den lille har gosat in sig. Det sa dom i alla fall till mig. Att om man blir gravid efter en ös så blir det värre för "mamman" Håller tummarna att det är därför!

• Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-15 23:07:14 följande:
    Sofiali77: Roligt att du är så pass nära ÄP nu! Glad Har du fått annan medicinering vid detta försök? Hoppas innerligt att det tar sig för er så ni slipper gå igenom proceduren ännu en gång.

Jag börjar också bli snurrig.. hittade inte min Puregon-penna och letade i vild förtvivlan innan den äntligen återfanns. Vad används prednisolon för?
    Prednisolon används när man misstänker att kvinnan och mannen egentligen inte är kompatibla, dvs inte passar ihop rent skaffa barnmässigt, om du förstår vad jag menar.
    Lite sista hoppet det här. Vi hoppas att det nu ska funka.
    Vi har ett barn som vi har fått utan hjälp, så det är lite "intressant" att man måste ta till alla medel för att lyckas igen. Vårt barn måste ha varit ett mirakel.

Barreliten: Det verkar lovande det där! Lycka till!