• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ
    Jag kan inte skriva något....förutom i sidfoten. Konstigt?
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Vad jobbigt att spraya så länge utan att få gå vidare till nästa steg. Hoppas allt ser bra ut vid läkarbesöket på måndag och att äggstockarna är nedreglerade så du får börja med sprutorna. Jag har inte känt mig nedreglerad under något av mina tre försök men varit det ändå, så ge inte upp hoppet. Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

barreliten: Det kan ju bara betyda en sak: att du är gravid! Skrattande Vad underbart, nu får vi hoppas att det håller i sig hela vägen! Solig Har också hört att vid graviditet är det lättare att bli överstimulerad så det är säkert därför det blivit så för dig. Är du kvar på lasarettet?

Sofiali77: Okej, då förstår jag. Bra att dom gör allt i sin makt för att få det att fungera. Hoppas detta är lösningen för er! Glad Ja, det är verkligen konstigt hur kroppen kan "fungera" en gång och sedan inte. Måste kännas oerhört frustrerande.

EEJ: Hur går det för dig, är du inne på slutspurten med sprutorna? Visst hade du ÄP till veckan?

Märkligt att du inte kan skriva inlägg annat än i sidfoten.. Förvånad Jag tycker att Familjeliv har krånglat en del på sistone. Blir ofta utkastad när jag skriver inlägg och häromdagen gick allt jättelångsamt.

Freja150 och Norris: Hur ser det ut för er då, börjar ägglossningen närma sig?
  • 3villbli4

drömmer om ett barn: hoppas att det är så för mig oxå. Ena äggstocken var ju nedreglerad för 3 veckor sen, var bara en äggblåsa i andra äggstocken så kan ju tycka att det borde vara det nu. Orkar inte vänta längre på att få börja nu.

• barreliten

Jag har fått komma hem från sjukhuset och ska nu mäta magen varje dag och väga mig morgon och kväll. Blir det sämre måste jag åka in igen.

• mammaidamaria

Barreliten: Skönt att vara hemma och bra att du ska ha det under uppsikt. Inte roligt bli över stimulerad. Se till att ta det lugnt!

• Petto 83

Barreliten: skönt att få komma hem. Tycker man blir lite sjukare när man är på sjukhuset, fast det kanske bara jag som är så

Själv har jag börjat med provera i dag för att sen köra den korta behandlingen innan jul Yeej

• VackerBlomma

barreliten: Trist at du elgat inne igen, men desto mer spännande att höra att grav-hormnoet i kroppen gått upp, verkar lovande! Har du tjuvtestat något ännu?

Vi har tänkt hålla oss till TD men man blir ju allt lite nyfiken ändå. Över men vecka kvar till TD ju!! Vi fick 3 embryon till frysen, så det känns skönt att ha det som back-up plan ändåGlad

Snart är helgen slut, passa på att ta hand om varandra och mysa ordentligt, kraam!Hjärta

• barreliten

Imorse kunde vi inte låta bli att tjuvtesta :) på 30 sek var det två lika starka streck på stickan!!!! Kan inte tro att det är sant :)