• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: jag fick göra en enkel "matdagbok" som vi sedan pratade kring. Och då jag äter bra och ofta så skulle vi prova en månad med dryckerna och se om det gjorde nån skillnad. Hon sa inget om recept bara att hon skulle hmm undra om hon sa skriva ut så skulle de skickas hem till mig?? Minns inte exakt bortsett från att dom skulle skickas hem.

Är samma för mig, kan gå ner i vikt hur lätt som helst men ej gå upp.

• turtle01

Åh, måste bara få berätta att mitt kub gick bra idag. Var så nervös innan, för tänk om det visat på hög risk. Vad hade vi då gjort, nu när vi äntligen fått plus. Så lättnaden är stor!

• Emilotta

vad härligt turtle att allt gick bra!

drömmer om ett barn: ojojoj vad lutinus rann på mig, kändes nästan som att inget ville stanna kvar=)

• Petto 83

Är alldeles förvirrad.

Idag är ju den så kallade TD. Hade inte yänktvtesta eftersom om det visade minus i lördags. Men bestämde mig ändå, trotts att jag slutat med femanest i lördags också. Hade inget gravtest men hittade ett äl-test och fick en gubbe...

Sen nu på eftermiddagen köpte jag ett digitalt gravtest som visade inte gravid. Hmm har jag ägglossning nu då el vad? Fattar ingenting. Köpte ett "vanligt" gravtest som jag tänkte ta i morgon. Någon som vart med om nått liknande??

• EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * VackerBlomma (6/11)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)  
    GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• EEJ

Ja då var man tillbaka, tråkigt att se att ingen blivit gravid under de veckor jag hållit mig borta härifrån. Det var skönt att få lite distans till den här karusellen ett tag.

Idag har jag haft telefonmöte med Jenny H och nu drar vi igång vårt sista försök, någonsin... Vi sa innan vi började att vi skulle ge det 3 försök (4 ink FET) och sen var det nog, då skulle vi acceptera att det "bara" bli ett barn. Jag känner att det här tar så mycket psykiskt att just nu känns det ganska skönt att det snart är över.... Må det bära eller brista!   

Ska iaf på prova Menopur istället för Puregon nu, Jenny tyckte att det efter tre misslyckade försök var dags att prova något nytt. Jag har även fått kortison utskrivet och ska börja med det i samband med att jag börjar med sprutorna. Hon trodde på äp under v 47.

Tog även upp frågan om att få sätta in två embryon och försökte verkligen argumentera för vår sak, men hon tyckte att jag var för kort (!) Jag sa att jag kunde sträcka på mig! Att det var det skulle falla på..... Svårt att göra något åt liksom...

All lycka till er andra!      

• ali85
    EEJ skrev 2012-11-06 22:15:55 följande:
    Väntrummet

* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

* Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

* Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)

* Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)

* Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

* EEJ (börjar spruta i mitten på nov) Sprayar

* drömmer om ett barn (4:e försöket)

* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

Sprutar 

Ali85

Väntar på ÄP/ET

* VackerBlomma (6/11)

Ruvar

* Petto83 (TD 6/11)

* Jockelina (TD 2/11)

* Vårt2012  (TD 7/11)

* jenads (TD 15/11)

* Barreliten (TD 21/11)  

Gravida

* EbbaGrön (1:a IVF)

* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec

* fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari

* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb

* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb

* Mammaidamaria (1:a IVF)

• björnen2007

drömmer om ett barn: 'Går ni privat? det gör ju vi.
    jag får då alltid betala 1000 kr för alla ul på Hermelinen nu sensia i luleå.  man blir inte rik på detta, och jag har nog tappat hoppet ändå, det har ju inte alls tagit sig på dom 2 ET jag har gjort. 

när man har 3 embryon och man ska göra FET tinar dom bara upp ett åt gången? man vill ju inte kasta nått 

• A79
     HjärtaMin älskade fina pappa. ramlade ihop på en affär i lördags med en kraftig hjärnblödning.
    Inatt tag han sitt sista andetag & det känns bara så overkligt.
    En chock...

Åh älskade pappa du lämnade oss så fort & oväntat.. nu hinner du inte träffa ditt barnbarn som tumlar omkring i min mage.......Du var den finaste pappan.... kommer aldrig glömma dig..... Min fina älskade pappaHjärta