• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • annalotta

EEJ: vad konstigt att ni inte får sätta in två embryon. Vi har gjort det två ggr och ska göra det nu igen vid kommande FET (när/om vi nu har ork att börja igen)
    Har satt in två vid både ET och FET

Och jag är kort :)

• drömmer om ett barn
    björnen2007: Det tycker jag absolut att du ska göra, borde bli en rejäl prisskillnad. Jag ska på VUL på måndag eftersom min blödning inte kommit ännu så får se exakt vad det kostar då. Ja, det är enorma summor pengar som läggs ut på dessa behandlingar! Förvånad

Petto83: Som du skriver känns det lite tidigt för ÄL. Kanske var något fel på testet eller så hade du helt enkelt en väldigt tidig ÄL. Hoppas på plus vid nästa försök.

barreliten: Vad tråkigt att höra att du blivit inlagd pga överstimulering. Hoppas du blir bättre snart och får komma hem och ta det lugnt. Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Nektar: Jag gjorde en gynundersökning vid infomötet, läkaren kontrollerade att allt såg ut som det skulle så det var bara en enklare undersökning. Hälsodeklarationen skickade vi in per post innan infomötet enligt klinikens önskemål.

jenads: Nej, har du fått blödningar.. Rynkar på näsan Håller tummarna för att embryot inte har släppt.

annalotta: Det var längesen vi hörde ifrån dig! Solig Hur går det för er?
  • Äppelkaka

Drömmer om ett barn:  Läkaren sa att man inte får någon ytterligare blödning när man börjar spraya på första mensdagen (det är ju mensen som kommer annars när man börjar  på dag 21) för nedregleringen gör ju att man inte får några blödningar alls i fortsättningen. Vid vår första IVF så hade jag en lång nedreglering på 2 månader eftersom jag hade en liten cysta som de ville skulle bort med hjälp av det, och då hade jag inga blödningar under den perioden annnat än den första.

• Helvetiaaa

Hej igen det var länge sedan:)
    Tänkte höra om någon här vet om förslaget om ett ivf försök till som landstinget betalar har gått igenom, å för vilka det gäller? 

Här i verkstaden så har vi kört igång med pergotime igen å sparar pengar till å shoppa 3pack om nu inte pergotime gör sitt;)

Kram på er! 

• Chan2
    Helvetiaaa skrev 2012-11-08 12:38:13 följande:
    Hej igen det var länge sedan:)
    Tänkte höra om någon här vet om förslaget om ett ivf försök till som landstinget betalar har gått igenom, å för vilka det gäller? 

Här i verkstaden så har vi kört igång med pergotime igen å sparar pengar till å shoppa 3pack om nu inte pergotime gör sitt;)

Kram på er! 
    Jag undrar desamma, jag försökte ringa Sunderbyn men det var inget svar och sen dess har jag ej försökt mer.

Låter ju onekligen intressant och spännande, man vill verkligen veta vad som gäller och för vem/vilka.

Håller tummar att de kan gälla många häirfrån som ej lyckats vid första och som ej fått några till frysen.
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-07 09:48:22 följande:
    VackerBlomma: Hur gick ditt äggplock igår?
    Äggplocket gick jättebra, 10 ägg kom ut, varav 9 blev befruktade:) Satte tillbaka ett  embryo idag och hoppas få några till frysen oxå.Testdag 27/11Förvånad
  • björnen2007

Drömmer om ett barn. Var går du kommun,? Jag går i luleå och då när msn gick privat fick kunde jag bara gå på dom dyra ställena. Men ska kolla för.det enda alt när man bor i piteå dom jag gör finns bara sjukhusets kvinnoklinik

• barreliten

Det vart bara en natt på sjukhus tack och lov. Jag vart sjukskriven i en månad och ska tillbaka på kontroller en gång i veckan. Fick sprutor utskrivna som jag ska ta varje kväll för att förhindra blodproppar.
    Mår ganska bra, är väldigt svullen om magen och blir lätt andfådd men annars känns det helt ok.

• VackerBlomma
    barreliten skrev 2012-11-09 08:21:24 följande:
    Det vart bara en natt på sjukhus tack och lov. Jag vart sjukskriven i en månad och ska tillbaka på kontroller en gång i veckan. Fick sprutor utskrivna som jag ska ta varje kväll för att förhindra blodproppar.
    Mår ganska bra, är väldigt svullen om magen och blir lätt andfådd men annars känns det helt ok.
    Vad skönt för dej att du fått komma hem, ta han dom dej nu, och bli lite uppassadFlört Ser ju att vi är ju inte så långt ifrån varandra, 6 dagar om jag inte räknat fel, lycka till nu, kram{#emotions_dlg.flower}
  • VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)