• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • VackerBlomma
    Äppelkaka skrev 2012-11-12 17:41:15 följande:

Jag skrev ner hur jag kände varje dag efter ET (totalt 3 st) och visst kände jag mycket mer den gången jag blev gravid! Inte för att jag trodde på att det kunde ha fungerat då men i efterhand så fanns en hel del tecken där
    Ja, de är säkert som du skriver, att man kopplar ihop tecknen lättare efteråt. ibland känner jag av molvärk, ibland inte. Har märkt att mestadels kvällstid kommer värken i lilla magen, ingen aning vad det betyder, kanske ingentingTungan ute Men, men, det är väl bara att vänta ut dessa veckor helt enkelt, hoppas såå att det lilla embryot vill snurra fast sigSolig
  • ali85

Har just varit på äggplock i dag:) gick helt ok, känner dock att de är som en konstig smärta. Gör ont när jag skrattar, då de blir ingen komedi idag:) vi fick ut 11 ägg, är de mkt eller lite? Ska få sätta in på onsdag, känns grymt spännande..

• Norris

ali85: vad skönt att det gick bra!
    Jag hade också ont när jag skrattade, å pinkade hehe :)
    Du får se på en sorglig film eller nåt ikväll. Fast det kanske gör ont när man gråter också?? :)

• drömmer om ett barn
    björnen2007: Helt klart måste du få göra VUL vars du själv vill.. kan inte tänka mig att du skulle bli nekad på hemmaplan. Dagens besök kostade 270 kr, och då fick jag dessutom en kvinnlig gynekolog på köpet! Solig

Nektar: Vad bra att det var okej att hälsodeklarationen tas med i samband med infomötet. Man går ju ändå igenom den då. Hur känns det, börjar ni bli nervösa inför onsdagen? Glad

ali85: Grattis till ett lyckat äggplock med bra resultat! {#emotions_dlg.flower} Tyckte också att det var en konstig känsla efteråt, kände mig väldigt illamående. Nu håller vi tummarna för att befruktningen går bra!

Äppelkaka: Hoppas ditt blodprov gick bra idag. Gissar att du också blir uppringd av kliniken imorgon? Troligtvis hamnar vi i samma fas med sprutorna.. Glad

Barreliten: Mår du bättre nu? Har svullnaden gett med sig något?

Hur går det för alla gravida? Gravid  Nyfiken! Drömmer
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * björnen2007 FET den 16/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• björnen2007

Drömmer om ett barn: jag fick höra i dag att jag får gå på sjukhuset i piteå,lite billigare mot 1000 som jag bet dessa alla 6 gånger jag varit på vul. Men nu hoppas jag att det ska funka med FET, detta blir mitt första, har 2 ET bakom mig.. Lycka till, håller tummarna för alla som är igång

• Emilotta
    vacker blomma: jag kände ganska mycket molvärk, typ som mensvärk och brösten var jätteonda och spända. dock brukar jag ha det även när jag ska få mens men denna gång försvann aldrig det ömma i brösten, tror det var de symtomen jag hade. sen närn jag gått förbi dagen då jag borde fått mens så kände jag långsamt mer och mer hopp såklart
  • vårt 2012
    Hej alla kämpareHjärta!

Varning för ett tröttsamt inlägg.

Jag har inte varit här å läst senaste veckan, då jag behövde tid att samla mig och fundera på livet. Men kom mest fram till mer frågor.

När vet man att gränsen är nådd, när man inte orkar mer?
    Även om det känns helt hopplöst ena stunden så nästa vill man bara fortsätta, börja om å hoppas igen..
    Har någon av er skaffat samtssstöd i det här och vilken väg har ni sökt det isf?
    Detta jäkla ingemansland i väntan på.. är absolut värst!
    Jag tror absolut inte att jag är ensam, men jag vill kräkas åt hela situationen.
    Blivit en person som jag inte gillar, bitterhet, ilska och avundsjuka tar allt för stor del av min energi..
    Sexliv som blivit parning, relation som får ta stryk.. 
    Kontrollfreaket i mig vill planera, strukturera och styra upp. Men planeringen faller om och om igen..

Näe vet ni vad, jag är less, lessen, förbannad, bitter och mest av allt uppgiven.

Drömmer om ett barn:
     Jo jag slutade med vaggisarna när jag började tokblöda, men gjorde ett test på TD som jag mailade in till Kliniken..
  • Chan2
    vårt 2012 skrev 2012-11-13 13:16:06 följande:
    Hej alla kämpareHjärta!

Varning för ett tröttsamt inlägg.

Jag har inte varit här å läst senaste veckan, då jag behövde tid att samla mig och fundera på livet. Men kom mest fram till mer frågor.

När vet man att gränsen är nådd, när man inte orkar mer?
    Även om det känns helt hopplöst ena stunden så nästa vill man bara fortsätta, börja om å hoppas igen..
    Har någon av er skaffat samtssstöd i det här och vilken väg har ni sökt det isf?
    Detta jäkla ingemansland i väntan på.. är absolut värst!
    Jag tror absolut inte att jag är ensam, men jag vill kräkas åt hela situationen.
    Blivit en person som jag inte gillar, bitterhet, ilska och avundsjuka tar allt för stor del av min energi..
    Sexliv som blivit parning, relation som får ta stryk.. 
    Kontrollfreaket i mig vill planera, strukturera och styra upp. Men planeringen faller om och om igen..

Näe vet ni vad, jag är less, lessen, förbannad, bitter och mest av allt uppgiven.

Drömmer om ett barn: Jo jag slutade med vaggisarna när jag började tokblöda, men gjorde ett test på TD som jag mailade in till Kliniken..
    Jag/vi är i samma sits vad gäller sexlivet som blivit en parningsritual snarare än en kärlekshandling och jag är kräkless på denna jakt efter att pricka rätt dagar osv. Sen att gå halva månaden och hoppas och tro att det skulle ha blivit ngt just denna gång gör en mer än GALEN....

Info till er alla som undrar kring de nya reglerna rörande IVF. Jag talade med Sunderbyn idag och det var inga positiva besked för våran del Rynkar på näsan För att ta del utav de nya reglerna så måste man vara i en påbörjad eller pågående behandling.. och då känner jag så här DemonDöd{#emotions_dlg.djavulsk}

Nu blir det fertilitetsmonitor denna månad för första gången och så får man jag den andra hälften när maskinen säger att man måste göka (supermysigt...nja)

Lycka till alla! Hjärta
  • Petto 83

Vårt 2012:

Förstår dig. Kände så första svängen i IVF- världen.

Tror att man kan få s.stöd via kliniken om jag inte minns fel. Kan vara så att det står nått om det på deras hemsida...

Själv sitter det fortfarande kvar i huvudet, den där parningsbiten. Trotts att det gått en längre tid. Vet inte hur jag ska lyckas få bort det. Dock har min man lyckas

Kramar till dig och hoppas du finner ett sätt att hantera alla känslor som kommer och går.