• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • mammaidamaria

Vårt 2012: Jag tror att det bara är en själv och sin partner som kan känna när gränsen är nådd, men hoppet är ju det sista som lämnar en..väldigt svårt. Hur många behandlar har ni genomgått?

Jag tror absolut det kan vara skönt att prata med någon. Det har jag även funderar på många gånger de senaste åren för de har varit tufft med pappas bortgång, styvmamman bröt kontakten, många misslyckade behandlingar osv, jag skulle nog
    må bra av det egentligen.

Det här med det att du skriver att du har blivit en person du inte känner igen och vill vara, de känner jag igen. Jag har i perioder varit bitter och inte velat höra på hur alla blir gravida på första försöket. Min syster och svägerska blev gravida typ direkt när vi hade hållit på i ett år och jag blev glad, de blev jag men samtidigt grät jag av avundsjuka när ingen såg.

Du är inte ensam, kanske inte är någon tröst:(

Stor kram, ta hand om dig!

• annalotta

Vårt 2012: jag förstår dig till fullo! Vi/jag har tyvärr hamnat i rejäl kris.
    Tyvärr finns inget stöd med samtalskontakt på IVF kliniken. Jag blev rådd att kontakta vårdcentralen.
    Så jag går nu hos psykolog på vc samt att vi tillsammans går på familjeterapi.
    Det känns bättre än innan, jätteskönt att få prata och ventilera med en som hjälper en att reda ut tankarna och känslorna!
    Ta hand om dig, kram

• Nektar

Jag känner också igen mig i era funderingar och känslor rörande "inprickning" av dagar och så vidare. Nu är jag bara glad att slippa just det prestationskravet och förlita mig på tekniken ;).
    Infomötet idag gav nämligen den ytterst glada nyheten att vi får köra igång direkt med den korta metoden så fort jag får en blödning framkallad av Provera!! Var helt inställd på att påbörja något tidigast i mellandagarna :) Att jag fick köra korta var tydligen uteslutande pga mina pco-äggstockar. Var nu ca 10 äggblåsor på varje sida men ingen större än 10 mm och det alltså på dag 22. Kul att få längta efter mensen :) Kan inte fatta det!

Upp med hakan nu tjejer, tänk på hur ni skulle ha hanterat dagen förr och försök efterleva det istället för att sura och vara avundsjuk. Bättre dagar kommer!    

• annalotta

Nektar: är detta din 1:a IVF?

Efter 5st IVF försök som inte lett till ngn graviditet, lagt ut över 100 000kr, försökt med babyverkstan sedan mars -09, är det lättare sagt än gjort att bara upp med hakan.

Såklart finns det bättre dagar. Dom är betydligt fler än dom sämre. Men i den här kämpan så är det helt ok att få svackor och få prata om dem och vara ledsen. Det är ju ett måste att bearbeta sina känslor, inte bara trycka undan dem.

Avundsjukan sitter inom en, det är ju inget jag visar mina vänner när de berättar om sina graviditerer, jag blir glad för deras skull, men ledsen för våran, och det är helt ok tycker jag.

• björnen2007

Är det nån som vet nått när man blir sjukskriven under ett ostimulerat fet hur många dagar, jag har tungt jobb. Hur många dagar man får vänta till testdag? Eller .är det närman väntar mens?

• Äppelkaka

Hjälp!

Jag är enligt blodprovet nedreglerad och ska börja med sprutorna ikväll och på eftermiddagen får jag blodiga flytningar! Kliniken svarar givetvis inte i telefon så att jag kan fråga dem så jag prövar att fråga här. Någon som råkat ut för det under ivf-behandling?

Jag blir nojjig och tänker att det kanske inte är någon bra idé att börja med sprutorna om jag får blödningar Rynkar på näsan

Drömmer om ett barn: Ja som du ser, vi är i samma fas men jag undrar vad sjutton min kropp håller på med! Gissar att jag måste ringa gyn och höra vad de säger i brist på kontakt med kliniken.

• EEJ

Björnen2007- jag tror inte att man blir sjukskriven under ett FET överhuvudtaget. Det är ju minimal påverkan eftersom att det är i befintlig cykel...

• vårt 2012

Tack för stöttningen, tjejer!!

Vissa perioder känns det mer svart än andra, och just nu behöver jag få ur mig lite mörker å även om jag vill peppa er andra så behövde jag få vara egoist och skriva av mig lite..

Blev förvånad igår kväll så ringde de från kliniken kl.20 (!) bara för att berätta att jag skulle få prata med en annan läkare på måndag, än den som det var sagt förut..

Om jag räknat rätt borde vi hinna en till sväng innan jul, hoppas hoppas!

Kram till er!

• Petto 83

Vårt 2012:

Så klart man måste få skriva av sig lite. Oavsett om det är positivt el negativt. Det är ju det som är så bra med dessa trådar. Speciellt då det finns andra i liknande sitts som kan stötta/peppa när man har det lite extra tungt. För det är krokiga vägar vi färdas till våra +

Håller tummarna att ni hinner med ett till försök.