• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Försökte skriva från mobilen igår, men det gick sämre...

Drömmer om ett barn: ja, ibland går det undan och kul när det är oväntat! Återstår nu att se när tantröd anländer... Hur går det för dig med sprutandet, känner du av det fysiskt?

Petto83: Oj, innebär att vi ligger väldigt tätt i tid då. Har du någon koll på när du tror blödningen kommer för dig vi användning av Provera? 

Björnen2007:  Spännande! Håller tummarna för er!

Barreliten: Åh, vad fantastiskt! Grattis och all lycka framöver :)    

• Petto 83

Nektar: okey, spännande. Jag har nästan alltid fått blödning på pillerdag 7-8 så vi får väl se om det blir lika nu Provade primolut nor nån gång och då fick jag vänta typ 10 dagar efter sista pillret.

Är det första gången du tar provera?

• A79

Gomorrn!
    Har precis kommi hem från BM!
    Bebis har inte vuxit i kurvan någonting sedan förra gången!
    Går in i vecka 36 imorrn måttet på 30..som för 2 veckor sedan!!  
    Man blir ju som nervös..
    Hon trodde att det beror på att bebis har fixerat sig nu & bara sjukigt ner..
    Men ska kolla en extra gång nästa vecka igen.. har inget hänt blir det ännu ett ultraljud ..
    Shit hoppas att det är som hon tror bara... att det beror på att bebis fixerat sig!!!

Gick iaf inte att rubba bebis.. den är fixerad & redo för utgång... 

• Petto 83

A79: är säkert inget att oroa sig för.

Min mage växte om jag minns rätt 1 cm på 6 veckor och vi gjorde typ 4 tul och allt såg bra ut. Han beräknades väga ca 3500 fullgången tid, kom 8 dagar tidigt och vägde 3075

Tror sista måttet på magen var 30. Men om du känner dig orolig så kan du säkert få göra ett tul. Men jag tror inte att du behöver oroa dig.

Men det börjar närma sig nu, så spännande. Får du bara må bra?

• A79

Tack Petto 83 för dem lugnande orden! Solig

& Grattis till   barreliten förresten!!

Åh känner mig så ego & självupptagen på sistone...& ur fokus...Obestämd 

• Petto 83

A79: så lite Rätt skönt med en lite mage, min systers sf mått på yngsta var 41.

• Nektar
    Petto83: Nej, det är inte min första kur Provera - har kanske tagit ca 8 st senaste 2 åren. Men det har varierat ganska mycket när blödningen har kommit. Lite har det nog berott på förutsättningarna och tid sedan senaste blödningen..7-8 dagar låter hoppfullt för din del :) Hoppas på något likande, men är realist och väntar den mellan dag 8-15 (räknat från dag 1 med piller, inte att förväxlas med cd).

A79: Det är säkert precis så som barnmorskan spådde - bebisen har fixerat sig nu. Mycker oro och ängslan under din graviditet känner jag. Hoppas att du har några andrum däremellan också!   
  • ali85

Ursäkta denna fråga men känner att jag måste fråga:

Har någon fått vattniga flytningar? Känns som att jag får mens men är bara genomskinligt och blött. Är på ruvardag 5 och tar lutinus vaginaltabletter.

A79: hoppas att allt är som de ska och att de bara är för att den är fixerad:)