• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • barreliten
    Sofiali77 skrev 2012-11-19 21:56:08 följande:
    Grattis Barreliten! Måste vara en heeeeeelt underbar känsla att äntligen få det där plusset som man jobbar så mycket för!

Kul att du får gå vidare nu 3villbli4! Det är drygt att vänta.
    Tack. Ja det känns overkligt att få se ett plus på stickan efter så många år Skrattande Känner mig otroligt lyckligt lottad! Hoppas nu bara att lyckan håller i sig så liten vill stanna där inne ett tag.

Håller tummarna allt jag kan för er andra Hjärta 
  • drömmer om ett barn
    barreliten: Vilka underbara nyheter, stort GRATTIS till plusset! {#emotions_dlg.flower} Skönt att överstimuleringen trots allt förde något gott med sig! Skrattande

björnen2007: Grattis till ruvarstatus! Solig Toppen att dom bara behövde tina upp en blasto, alltid skönt att ha "back-up" i frysen. Blev det en 6-dagars som återfördes? Skönt att få kortare ruvartid fram till testdagen. Håller tummarna för er!

EEJ: Jag har också planerat ÄP vecka 48. Litar dock inte på att det blir så med tanke på förra omgången.. När ska du göra VUL? Jag har tid på fredag.

Nektar: Hoppas "tanten" kommer snart så ni får köra igång! Glad Sprutandet går bra, injektionerna har hittills inte gjort lika ont som förra gången så jag är tacksam över det. Mår annars precis som vanligt, märker inte alls av att kroppen är fullproppad med hormoner.. Tungan ute

A79: Vad spännande att bebisen har fixerat sig, då vet man att det börjar närma sig! Drömmer Jag tror att plutten mår alldeles utmärkt där inne.. tänk, snart får ni äntligen ses.

ali85: Jag fick också oerhört mycket flytningar av Lutinus-tabletterna. Ingenting att oroa sig för men man känner sig inte speciellt fräsch såklart. Hur mår du annars, några symptom?

3villbli4: Vilken lättnad att höra att du är nedreglerad efter denna jättelånga sprayperiod! Håller tummarna allt jag kan att resten av behandlingen flyter på utan problem.
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Det finns dom som får bruna flytningar och t.o.m blödningar trots att embryot är kvar så ge inte upp hoppet även om det känns jättejobbigt. Vi alla håller tummarna för er, kram
  • Äppelkaka

Stort grattis barreliten! Det är ju en så fantastisk känsla att få två streck på det där f*******e testet efter att ha försökt länge

Drömmer om ett barn: hur mår du av sprutorna? Känner du av något särsklit ännu? Jag är skitnervös för jag brukar känna att det sticker i äggstockarna (eller äggstocken nu då, blev ju av med en) under tiden jag tar sprutor men nu känner jag inget alls. Har de ringt dig om ev dosändring eller verkjar allt gå bra? Jag väntar på att de ska ringa under eftermiddagen om det behövs men annars är det väl bara att vänta på ultraljudet på torsdag och se vad de säger då

Håller tummarna hårt för er som ruvar nu!

• björnen2007

Drömmer om ett barn; tack, jo dom satte i ett 6 dagars fint embryo, jag har haft molvärk från dagen efter insättningen, och det kommer och går under dagarna och på morgonen, även stickningar i magen och underlivet, lite illningar i ljumsken och äggstockarna. men jag vågar inte hoppas på nått.
    försöker tänka positivt men, det har ju inte funkat förrut. kanske går bättre med att göra ostimulerat FET. ska ha mens till helgen iaf, men jag hoppas att den inte kommer,, nu är det min tur. 

• mammaidamaria

Jag hoppas verkligen att ni alla snart får detta önskade plus!

Har som inte kunnat ta in att jag faktiskt är med barn av rädslan att de ska hända nåt. Ett litet lugnande besked är att jag kommer att få göra rul innan jul.

Kram till er alla!

• EEJ

Idag har jag varit på VUL, en dag för tidigt fick jag komma enligt stimuleringsprotokollet, men jag tror inte att det gör så mycket.
     Har inte känt så mycket allt och hade totalt 13 folliklar som var jämnstora, den största strax över 10 mm. Nytt VUL på fredag och förmodligen äp till veckan. Jag har tidigare haft äp på stimuleringsdag 12 så då blir det på tisdag.

Jag hoppas fortfarande på att få sätta tillbaka två embryon men som sagt så biter inte argumenten så bra på läkarna i Umeå. Jag är för kort, varit spontangravid tidigare, fina emryon och svarar bra på stimulering.....

MEN DET TAR SIG JU ÄNDÅ INTE!! gah, jag blir så less.

Det här är vårt sista försök, vi bestämde innan att vi skulle göra 3 ET och 1 FET och sedan fick det räcka. Då skulle vi fokusera på annat och vara nöjda med det barn vi har. Det tar mycket fokus från det roliga i livet och den flicka vi ju faktiskt redan har. Det känns både skönt och skräckinjagande. Att det liksom kan vara över nu.....

Jenny på kliniken blev alldeles förstörd när jag berättade det och tyckte att våra 4 blastocyster i frysen borde få komma till användning och jag kan väl hålla med henne, men jag är ju inte gjord av pengar och nu känner jag att de pengarna ska få gå till något "roligare". Vi har bland annat bokat en resa till Thailand i slutet på mars, två veckor på fins hotell hela familjen. Ska bli så skönt att få tänka på något annat ett tag,

Stor kram till er ALLA!            

Drömmer om ett barn: Du kan inte ha så otur en gång till! Jag håller tummarna för många fina blåsor på VUL på fredag!  

• heli78

Vacker blomma: Jag blödde i tre omgångar under de 9 första veckorna och det var både brunt och slemhinnebitar som kom ut. Var helt säker på att det var kört, men är nu i v15 och fortfarande gravid.

• Sofiali77
    EEJ skrev 2012-11-20 14:12:31 följande:
    Idag har jag varit på VUL, en dag för tidigt fick jag komma enligt stimuleringsprotokollet, men jag tror inte att det gör så mycket.
     Har inte känt så mycket allt och hade totalt 13 folliklar som var jämnstora, den största strax över 10 mm. Nytt VUL på fredag och förmodligen äp till veckan. Jag har tidigare haft äp på stimuleringsdag 12 så då blir det på tisdag.

Jag hoppas fortfarande på att få sätta tillbaka två embryon men som sagt så biter inte argumenten så bra på läkarna i Umeå. Jag är för kort, varit spontangravid tidigare, fina emryon och svarar bra på stimulering.....

MEN DET TAR SIG JU ÄNDÅ INTE!! gah, jag blir så less.

Det här är vårt sista försök, vi bestämde innan att vi skulle göra 3 ET och 1 FET och sedan fick det räcka. Då skulle vi fokusera på annat och vara nöjda med det barn vi har. Det tar mycket fokus från det roliga i livet och den flicka vi ju faktiskt redan har. Det känns både skönt och skräckinjagande. Att det liksom kan vara över nu.....

Jenny på kliniken blev alldeles förstörd när jag berättade det och tyckte att våra 4 blastocyster i frysen borde få komma till användning och jag kan väl hålla med henne, men jag är ju inte gjord av pengar och nu känner jag att de pengarna ska få gå till något "roligare". Vi har bland annat bokat en resa till Thailand i slutet på mars, två veckor på fins hotell hela familjen. Ska bli så skönt att få tänka på något annat ett tag,

Stor kram till er ALLA!            

Drömmer om ett barn: Du kan inte ha så otur en gång till! Jag håller tummarna för många fina blåsor på VUL på fredag!  
    Känner så mycket igen mig i det du skriver. Funderar mycket på när man ska ge upp och nöja sig med det man fått. Svårt beslut. Synd att det ska styras av pengar. Det är mest surt tycker jag. Förutom den känslomässiga berg- och dalbanan.

Jag får 2 tillbaka denna gång om de är tvådagars. Odlar de till blasto får jag en.
    Vi har fått ett barn utan hjälp. Tog sig faktiskt andra månaden efter att jag hade slutat med p-piller. Nu kan vi inte ens få till en befruktning utan icsi. Hur kan det bli så? Ett missfall har vi haft efter första IVF och sen har det inte tagit sig efter det.

Härligt med Thailand! Det är ett jättefint land.

Men nu...ska det gå!!!
  • EEJ

Sofiali77: hur har era embryon verkat tidigare? Är de ni eller kliniken som föreslagit två?