• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • annalotta

Jag får som du Sofia. Vid ET två st tvådagars eller 1 blasto
    Vid fet två blastocyster

Tycker du ska stå på dig EEJ.
    Jag har oxå barn sedan tidigare som kom till utan problem, jag får jättefina fina embryon, stimuleras bra.
    Kort? Menar dom din längd?? Jag är 1,60, normal skulle jag säga jag är

Fast iof har det ändå inte hjälpt oss att bli gravida.
    Kanske min ålder som avgör att jag får tillbaka 2? Jag är 35

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Jag känner ingenting alls, varken av spray eller sprutor och så har det varit vid alla mina försök. Umeå ringde om doshöjning igår så nu tar jag 350ie. Blir det inget äggplock av denna dos så är det nog lika bra att lägga ner det hela känns det som.. Tungan ute Ringde dom dig igår eller kör du vidare på samma dos? Spännande med VUL imorgon, hoppas det finns massor av fina äggblåsor! Glad

björnen2007: Åh, hoppas verkligen att blaston har fäst och stannar kvar. Det ÄR din tur nu! Solig

mammaidamaria: Vad bra att du får göra rul innan jul, då kanske stressen släpper lite. Vilket datum blir det?

EEJ: Vilket fint resultat du fick på VUL:et, skönt! Glad Hoppas verkligen att kliniken ändrar sig och går med på att ge dig två embryon tillbaka när det faktiskt är det sista försöket ni ger er på. Modigt gjort av er att låta blastocysterna gå till spillo, men man ska ändå göra det som känns rätt för en. Det tar så otroligt mycket tid och energi (och pengar!) och känner ni att ni vill gå vidare så tycker jag att ni har tagit helt rätt beslut. Men nu hoppas vi på ett plus som julklapp! Skrattande
  • Sofiali77
    EEJ skrev 2012-11-20 21:10:45 följande:
    Sofiali77: hur har era embryon verkat tidigare? Är de ni eller kliniken som föreslagit två?
    Vi har också fina embryon. Är som annalotta 35 år. Också ca 1, 60. Det var läkaren som föreslog 2  innan jag hann be om det.

Annalotta och EEJ: Får ni några mediciner utöver de vanliga?

Jag har plock på fredag.
  • Tinzu

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

• A79
    Tinzu skrev 2012-11-21 19:12:14 följande:

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

Åh vad roligt Tinzu!!! Stort GRATTIS!!!Solig
    Jag tror att det kan bero på att ni båda slappnade av & tog det lugnt ett tag??? hehe..men det är ju vad jag tror!! 
  • Tinzu
    A79 skrev 2012-11-21 19:21:46 följande:

Åh vad roligt Tinzu!!! Stort GRATTIS!!!Solig
    Jag tror att det kan bero på att ni båda slappnade av & tog det lugnt ett tag??? hehe..men det är ju vad jag tror!! 
    tack så mycket! känns helt otroligt haha ja det kan ju hända, det är ju så svårt att säga vad som gjort att det plötsligt funkat
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-20 12:42:04 följande:

A79: Vad spännande att bebisen har fixerat sig, då vet man att det börjar närma sig! Drömmer Jag tror att plutten mår alldeles utmärkt där inne.. tänk, snart får ni äntligen ses.

Ja.. känns inte på riktigt..el ja mena..overkligt.. man har ju väntat så länge & nu är det snart dags!!
    4veckor kvar...jösses...Förvånad

Ja hoppas det blir din tur nu!! 4:e gången gillt!!! Skönt ändå att du inte känner av stimuleringen så mycketFlört
  • ali85

Drömmer om ett barn:

Jo de känns lite ofräscht, men vad gör man inte;) är otroligt trött, orkar inre göra så mkt. Vilket är väldigt jobbigt då vi har hästar som måste rastas och tas hand om.

Kan man känna av någon ev garvidsymtom redan nu? Har gått en vecka sedan insättning.

Väntar dock på att de ska skicka ett brev om vi fick några ägg till frysen. Hade varit skönt att veta att man hade en ev backup plan.

Hoppas att de ser bra ut för dig på fredag!!:)

• ali85

Drömmer om ett barn:

Jo de känns lite ofräscht, men vad gör man inte;) är otroligt trött, orkar inre göra så mkt. Vilket är väldigt jobbigt då vi har hästar som måste rastas och tas hand om.

Kan man känna av någon ev garvidsymtom redan nu? Har gått en vecka sedan insättning.

Väntar dock på att de ska skicka ett brev om vi fick några ägg till frysen. Hade varit skönt att veta att man hade en ev backup plan.

Hoppas att de ser bra ut för dig på fredag!!:)

• björnen2007

Grattis Tinzu magiskt är det..

Drömmer om barn: håller tummar och tår för er..

Själv känns det som om jag tappat hoppet. Sticker i magen och i äggstockarna, ilar i underlivet, och molvärk varje dag. Men jag tror bara det är mens på g. Är på ruvar dag5 i dag med en blastoblasto...