• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Petto 83: Jag tycker att en FET är det minsta kliniken borde ge er som kompensation för detta misstag. Enbart infrysning känns lite.. lite.

jennyz: Hur gick det på VC idag, fick du penicillin utskrivet?

Nektar: Tänk att det kan bli så många blåsor trots låg dos. Hör det till vanligheterna att man är lättstimulerad när man har pco-s?

Kliniken har öppet lördagar men vet inte hur det är med söndagar. Kan hända att man får komma tillbaka på måndagen för återföring.

Freja150: Fantastiskt att du fick tillbaka två embryon, grattis! {#emotions_dlg.flower} Kul att blaston lyckades återhämta sig trots att det inte såg så ljust ut först.. måste vara en stark liten rackare! Håller tummarna att att bägge stannar kvar. Roligt också att vi är flera med samma testdatum.

Tack för ytterligare info om fragment, intressant att läsa!

3villbli4: Grattis till ett bra resultat av äggplocket! Solig Kan tänka mig att ni är förväntansfulla inför morgondagen. Vad tråkigt att höra att det blev en smärtsam upplevelse för dig.. Rynkar på näsan Hjälpte det inte alls med ytterligare morfin?

LongingForAChild
    : Hoppas verkligen på ett bra besked vid ditt VUL på torsdag. Man vet aldrig, slemhinnorna kan ju faktiskt ha hunnit återhämta sig.

EEJ: Vid detta försök hade jag 10 mm tjock treskiktad slemhinna vid första VUL:et och 12 mm vid det andra VUL:et tre dagar senare. Kommer inte ihåg hur det såg ut vid vår första behandling.

A79: Ja, nu närmar sig förlossningen med stormsteg! Skrattande Hur känns det, har du börjat få några förvärkar? Snart är er lilla julbebis här, så himla mysigt! Hjärta 
  • Äppelkaka

Nektar: Jag har haft högst varierande ÄP. Det första gjorde jätteont på första äggstocken och på den andra så kändes det ingenting. Andra ÄP så bad jag att de skulle se till att jag var ordentligt smärtlindrad innan de började och det blev jag, kände ingenting. Vid det tredje förra veckan  så ömmade det lite mot slutet men det var inte så jobbigt och det kom och gick lite. Nu senast så fick jag dessutom en dos av det korttidsverkade medlet redan innan han satte bedövningssprutan

Har läst att det krånglat för många av er just nu, i onödan dessutom ibland. Så himla tråkigt, och jag vet hur drygt det är att behöva avbryta och inte komma till ET.

• A79
    drömmer om ett barn
    Tack!
    Ja det känns overkligt.. att snart är det dags ...Skäms
    Gick in i vecka 38 idag!!
    Fick ju mittt första barn i denna vecka så .. & jo har en del förvärkar .
    Var på förlossningen förra veckan för jag hade så mycke vattniga flytningar & då kollade dom mina värkar & hur bebis mår & då hade jag små förvärkar & bebis mår fint :)  
    Hade jag tappat mer vatten hade dom rent av satt igång mej redan då.

Hur känns det för dej nu?
    Snart.. el ja inte sååå länge till TD Glad
    Gu va spännande!      
  • A79

Jag har läst allt vad som står & hur det krånglar för en del.
    Ja hoppas verklgen att turen kommer till er som haft otur än så länge!

Jag undrar oxå hur det går för dem andra som är gravida???
    Är ju så nyfiken  Flört

• mammaidamaria

Hej allihopa! Läser tråden dagligen och följer er alla även fast jag inte skriver så jätte ofta.

Jag är nu inne i v. 16. Ultraljud den 18/12. Är nervös, vill bara höra att allt är bra. Har verkligen inga symptom, kanske lite lite foglossning men mår annars som vanligt. Hoppas få känna nåt litet "sprattel" snart.

Har jätte jätte problem med nacke/axlar sedan lång tid tillbaka till och från och kan nu typ endast ta Alvedon men ska på akupunktur till veckan, hoppas de hjälper lite annars kommer jag inte fixa jobba länge till, är som ett vrak på kvällarna.

Vad spännande att det är några som jag td strax innan jul, vore ju den bästa julklappen att få ett plus.

Ta hand om er alla! Kram

• jennyz

Jo jag fick antibiotika, tack o lov, hoppas det hjälper fort, för detta är inte kul! Men blir det plus om 2 veckor är det glömt... har inte fått mer blod än det som kom på pappret tidigare, antar att det är UVI'n som spökar...
    Märkte förresten att TD är 21dagar efter ÄP, förut var det RD 21, skönt, två dagar mindre i alla fall...

• A79
    mammaidamaria skrev 2012-12-04 22:08:30 följande:
    Hej allihopa! Läser tråden dagligen och följer er alla även fast jag inte skriver så jätte ofta.

Jag är nu inne i v. 16. Ultraljud den 18/12. Är nervös, vill bara höra att allt är bra. Har verkligen inga symptom, kanske lite lite foglossning men mår annars som vanligt. Hoppas få känna nåt litet "sprattel" snart.

Har jätte jätte problem med nacke/axlar sedan lång tid tillbaka till och från och kan nu typ endast ta Alvedon men ska på akupunktur till veckan, hoppas de hjälper lite annars kommer jag inte fixa jobba länge till, är som ett vrak på kvällarna.

Vad spännande att det är några som jag td strax innan jul, vore ju den bästa julklappen att få ett plus.

Ta hand om er alla! Kram

Ja du är i spökveckorna nu :)
    Speciellt vecka 16 då iaf jag absolut inte kännde någonting alls & trodde det var kört.
    Dina axlar & nacke lät ju inge kul Obestämd hoppas akupunktur hjälper då! Har du fysiskt jobb?
  • 3villbli4

drömmer om ett barn: Jag fick mer morfin i omgångar och det hjälpte säkert lite men kan inte varit mycket då det gjorde så fruktansvärt ont. Men vad går man inte igenom för att lyckas. Läkaren ringde idag och det såg än så länge bra ut så de ville odla äggen lite till så tidigast torsdag blir det ET. :)

• EEJ

Jag har tagit ett test varje dag för att se när ovitrellen är ute ur kroppen och det är fortfarande svagt positivt idag på dag 10. Förra gången var det ute ur kroppen på typ 6 dagar. Varför tar det längre tid den här gången? Vad beror sådant på, rent kroppsligt?

• jennyz

EEJ: kanske en kombination att du är gravid och hormonerna ökar?? Kanske tvillingar, då ökar väl hcg snabbare???